58 cikk a(z) vállalati kultúra címkével:

Szervezeti kultúrák találkozása - zökkenők, ha két cég összeolvad

1 éve Történt egyszer, hogy vállalatunk felvásárolt egy aranytojást tojó, szuper kis céget. Ez egy klasszikus merger & acquisition (M&A) tranzakció volt. Összeolvadás és felvásárlás során a cégek kultúrája, a szakirodalom szerint nagyban befolyásolja a stratégiai lépés sikerét. Például ha a vezetés (vagyis az általuk megbízott HR) a stratégia részeként a M&A-ban érintett vállalkozások kultúráját feltérképezi, és ez alapján konkrét cselekvési tervet dolgoz ki, azzal növelhető a dolgozók elköteleződése a folyamat iránt. Ez azért is fontos, mert az emberek alapvetően félnek az újtól, nehezen tűrik a változásokat. Az új iránt érzett ellenállás leküzdése nagyon fontos összetevője a sikernek. Az M&A kihat mindkét szervezet kultúrájára, vagyis a kulturális elemek két irányba áramlanak. Az áramlások hatására pedig létrejöhet integráció, asszimiláció, szeparáció, dekulturáció. Teljes cikk...


Mivel lehetne trendivé, ne adj' isten szexivé tenni az üzemi tanács intézményrendszerét?

1 éve Tényleg. Mivel is? Hát a nevet ugye buktuk, mert törvény rendezi, és általában valamilyen kellemetlen asszociációval társul. Akkor viszont nem sok más maradt: a tartalommal kell villantani! De persze előtte jó lenne tisztázni, mi haszna van az ÜT-nek? Teljes cikk...


Elégedett munkaerő nélkül elégedett ügyfél sincs

2 éve Legkevesebb minden harmadik magyar tapasztalta már, hogy egy szolgáltató munkatársa maga sem szívesen ajánlotta a terméket, amit épp eladni készült. A nem elkötelezett munkaerőnél kevés gyorsabban és károsabban ható tényező van egy vállalat megítélése tekintetében, a valóban ügyfélközpontú szemlélet beemelése a szervezeti kultúrába azonban közel sem egyszerű feladat. Ugyanakkor nem is lehetetlen. Teljes cikk...


Újévi fogadalommá vált a munkahelyváltás

2 éve Ha toborzol azért, ha megtartanád a munkaerőt, azért figyelj oda erre az 5 területre! Teljes cikk...


A fejlődésalapú vállalati kultúra szimbóluma az új Telekom székház

2 éve Az Üllői út és a Könyves Kálmán körút kereszteződésében épülő, mintegy 100 ezer négyzetméteres új Magyar Telekom székházat a legújabb HR és informatikai trendek szerint, teljes mértékben a Magyart Telekom igényeire szabva építi a WING Zrt. A 2018. második felében elkészülő székház nemcsak világszínvonalú épület lesz, de teret ad annak a szellemiségnek is, amely az együttműködésen, a kreativitáson, a fejlődésalapú szervezeti kultúrán alapul. A Magyar Telekom új, szerkezetkész székházának bokrétaünnepén Friedl Zsuzsannával, a Magyar Telekom humán erőforrás vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk. Teljes cikk...


A „Spotify-módszer”: emberléptékűnek és egyedinek maradni gyors növekedés mellett

2 éve Tévedni emberi dolog. Sőt úgy tűnik, ez a siker záloga. A kereskedelmi zene-streamelő szolgáltatást biztosító Spotify egyedi munkakultúrájára az alázat, a kísérletező kedv, a hibákból való tanulás és az értékek ápolása jellemző. Munkamódszereiket sosem tartják befejezettnek, hiszen a fejlődésbe vetett hitük nem engedi meg nekik a rugalmatlanságot és kényelmet. De hogyan tudnak ennyire emberléptékűek maradni a gyors ütemű fejlődés ellenére is? Teljes cikk...


A MOL ismét kiáll a sokszínűség mellett

2 éve A MOL az idei évben ismét csatlakozott az Európai Sokszínűségi Karta Magyarországhoz. A vállalat 2030-ig tartó üzleti stratégiájának egyik sarokpontja a vállalati kultúra fejlesztése, amelyhez kapcsolódva prioritás a nyitott, rugalmas és befogadó közösség kialakítása. Teljes cikk...


Szemléletváltó tréning?

2 éve A vállalatok számos esetben külső tanácsadók által tartott tréningektől várják a dolgozók szemléletváltását. Azon túl, hogy bármiféle új gondolkodásmód vagy kultúra elterjesztése a vezetők felelőssége a szervezetben, felmerül egy másik nehézség is, mely nemcsak a változást akadályozza, de egyenesen szkeptikussá teszi az embereket az új iránnyal szemben. Teljes cikk...


Ukázok játékosítása a mindennapokban - Tom Sawyer technika

2 éve Ben Rogers és Tom Sawyer kerítésmeszelős párbeszédét azok is ismerhetik, akik nem olvasták Mark Twain regényét. Gyerekkoromban engem is csodálattal töltött el a főszereplő zsenialitása, ahogyan rábeszélte a barátját arra a feladatra, amit nagynénje, Polly néni büntetésből neki szánt. Hogyan adjuk el a nemszeretem, kötelező feladatokat a beosztottaknak? Teljes cikk...


A dolgozónak tett ígéretet be kell tartani

2 éve Tavaly már szinte minden cégvezetőnek gondot jelentett a munkaerő rendelkezésre állása. A toborzás, kiválasztás, aztán a megtartás napi gyakorlatában azonban a reakciók a változásra lassúak, hiszen ehhez gyakran a vezetői hozzáállásnak és a vállalati kultúrának is változnia kell. A szervezeteken egyre nagyobb a nyomás az átláthatóság, a nyílt kommunikáció irányába, a munka és magánélet egyensúlyba hozására, elsősorban a fiatalabb generációk részéről. Mindezek a témák előkerültek a PPH Media altal kiadott Üzlet es Pszichológia és a Kreatív szervezésében létrejött jobexperience HR és kommunikációs konferencián. Teljes cikk...


Ki lesz 2017 Családbarát Vállalata?

2 éve A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom meghirdette az ÉV Családbarát Vállalata 2017 díjat, melyre a pályázatot a vállalatok 2017. szeptember 18-ig küldhetik be. Teljes cikk...


Amikor a csapatépítő kínosan sül el

2 éve Nem mindenki lelkes, ha a munkaidőn túl is a kollégák körében kell múlatni az időt, különösen ha ehhez különböző kínos, csapatépítőnek szánt tevékenységek is vannak. Persze nem feltétlenül az alapvető szándékkal van a probléma, de ezek az összejövetelek a 444 olvasói körében végzett gyűjtés szerint nem mindig alakulnak szerencsésen. Teljes cikk...


Ha heti 5 napból 4 érdekes, akkor marad a munkavállaló

3 éve A világon másodikként írt könyvet a munkáltatói márkáról még 2006-ban Brett Minchington. Véleménye szerint akkor működik a legjobban az employer branding, ha üzleti funkcióként tekintünk rá. Ha nem működik, akkor elképzelhető, hogy 5 munkanapból csupán 2 napot tölt valaki kedvvel a munkahelyén - így viszont új lehetőségeket fog keresni. Pankotai Balázs beszélgetett Brett Minchingtonnal. Teljes cikk...


Megvannak az idei Családbarát Vállalatok

3 éve Negyedik alkalommal adta át a Három Királyfi, Három Királyfi Mozgalom az Év Családbarát Vállalata díjat. Kisvállalat kategóriában a Webstar Csoport Kft., közepes vállalat kategóriában a Numil Hungary Kft., nagyvállalat kategóriában pedig a BT Roc Kft. vihette haza a fődíjat. Teljes cikk...


Minden a közvetlen vezetőn áll vagy bukik

3 éve A Captain Hungary rendszeresen szervez szakmai reggeliket ügyfelei és partnerei számára: az előző alkalommal egy izgalmas kerekasztal beszélgetést hallgathattunk, jellemzően teljesítményméréssel kapcsolatos témákban, ám most több szerepet kapott a hallgatóság. Teljes cikk...


A jó munkaerő itthon tartásához értelmes, jól fizetett munkát kell tudni adni

3 éve A világban zajló digitális forradalom a Telenor vállalati kultúrájára is kihat, az eddigieknél is sokszínűbbé téve azt. Németh Zoltán, a cég HR vezérigazgató-helyettese a HR Portálnak arról számolt be, hogy a virtuális mobilitástól kezdve egy vadonatúj szervezeti kultúra meghonosításáig milyen sokféle módszerrel tudják felvenni a versenyt a tehetséges munkavállalók felkutatásáért és megtartásért. Náluk ugyan nincs munkaerőhiány, de ennek érdekében munkaadónak és munkavállalónak egyaránt alkalmazkodni kellett a változó elvárásokhoz. Teljes cikk...


Egyetlen kérdés: ajánlanád a cégedet a barátodnak?

3 éve A nemzetközi trend egyértelmű: a dolgozók jól szeretnék érezni magukat munka közben. Ezért került ma Magyarországon is előtérbe a vállalati kultúra. Ráadásul időközben ennek mérése is drasztikus átalakuláson ment keresztül, egyre fontosabbá válik a gyorsaság és az anonimitás. Az új trendjekről Balatoni Zsófiával, a Uniomedia Communications ügyvezető igazgatójával és Veszprémi Gábor, Creative Engagement üzletágának vezetőjével beszélgettünk. Teljes cikk...


Céges kultúraváltás? Nehezebb, mint aminek hangzik

3 éve Mindenütt ott van, mégis megfoghatatlan. Szokásrendszer és hagyomány, viselkedés és kommunikáció, tempó és stílus egyben, és még annyi minden más is beletartozik – a vállalati kultúra, csakúgy, mint bármilyen emberi kultúra, nehezen definiálható. Ha belekerül az ember, akkor – ahogy mondani szokás – vagy megszokik, vagy megszökik, vagy – a szervezetfejlesztés egyik első számú leckéjét alkalmazva – megváltoztatja mindazt, ami elfogadhatatlan a számára. Teljes cikk...


Ha öt generáció dolgozik együtt a munkahelyen

4 éve Sok területen egyre nagyobb gondot okoz a munkaerőhiány, így különösen azokban a szakmákban, ahol nincs utánpótlás, a különböző generációknak meg kell tanulnia együttműködni, akkor is ha mást gondolnak a világról, a technológiáról, a munkáról, a karrierről, írja a hvg. Teljes cikk...


Szabadság, amennyit és amikor akarom?

4 éve A szabadság felfogása Magyarországon még mindig az évtizedes berögzöttségeken alapul, amelyeket az idő azonban sok tekintetben meghaladt. Azon túl, hogy a szabadság jog és lehetőség a munkavállaló számára, a munkáltatónak általában megoldandó szükségszerűség, amely azonban az értékteremtő munkaerő "újratöltéseként" kellene felfogni. Erről beszélt Kristóf Györgyi, a Hochreiter Interim Management Partnership ügyvezetője a hvg.hu kérdésére. Teljes cikk...