Gyimóthy Éva Szerző: Gyimóthy Éva Megjelent: 12 éve

A HR kommunikáció erősítésére fókuszál a HP

- A Hewlett Packard az első munkahelye?

- Lehet, hogy meglepőnek hangzik, de igen. Novemberben lesz 13 éve, hogy a Hewlett-Packardnál (HP) dolgozom. Hat éven keresztül tevékenykedtem különböző HR és oktatási pozíciókban itthon és a régióban, ahol leginkább a kiválasztás, tréningek és teljesítmény menedzsment területén szereztem gyakorlati tapasztalatot. Az ezt követő négy évet a HP Szolgáltatások regionális szakértői csapatában töltöttem, ahol az oktatási megoldások és a nagyvállalati e-learning rendszerek megvalósítási projektjeiben vettem részt a közép-kelet európai, a közel-keleti és afrikai régióban. Az elmúlt két évben pedig, a HP Szolgáltatási Üzletágának magyar és a régió egyes leányvállalatainak HR-partnereként, majd HR-generalistájaként több feladatot láttam el. A belső HR-feladatok mellett a HP kiszervezési (outsourcing, near-shoring) üzleteiben HR-projekteket vezettem itthon és Romániában.

- Az új munkakörrel mennyiben változott a munkája?

- Korábban regionális feladatkörök, most pedig a HP Magyarország HR tevékenysége tartozik hozzám, én vezetem a magyar HR csapatot, így az itthoni kihívásokra fókuszálok.

- Mire helyezi a hangsúlyt leginkább a Hewlett Packard HR-politikája?

- A vállalat értékeit, üzleti stratégiáját a HP alkalmazottai formálják. A HR politikánk emberközpontú, ami a képzésre és a fejlesztésre összpontosít. Segítjük az alkalmazottainkat abban, hogy megvalósítsák önmagukat és felismerjék a lehetőségeiket. Elismeréssel és jutalommal motiváljuk dolgozóinkat a kiemelkedő egyéni és csoportos teljesítmények elérésére.

- Tervez a személyzeti munka terén bármilyen változtatást?

- A HR feladatok és célkitűzések szorosan kapcsolódnak az üzleti céljainkhoz, így a tehetségmenedzsment, utódpótlás és vezetőfejlesztés esetében is az üzleti érdek az elsődleges szempont. A kimagasló teljesítmény azonban, elmarad a dolgozóink elkötelezettsége és elégedettsége nélkül. A most befejeződött éves munkavállalói elégedettségi felmérés kapcsán felmerült problémákon már dolgozunk és ezek az eredmények fogják a vezetői akciótervek alapját képezni. Úgy gondolom, hogy az itthoni HR kommunikációnk megerősítése a cél a vállalat általános HR céljain és feladatain kívül, mivel még inkább megköveteli a globalizálódó és a virtuális HR a vezetőink részéről a folyamatos tájékoztatást, a személyes beszélgetést és a nyitottságot is.

- A Hewlett Packard elvárja dolgozóitól az életen át tartó tanulást, Ön is több oktatási projektben vett részt. Milyen képzésekkel segítik az új és a régi dolgozókat?

- A vállalatnál dolgozók üzleti igényeiknek és személyes érdeklődési körüknek megfelelő képzést választhatnak tanulási portálunk révén, az új dolgozóinkat pedig orientációs tréning és programtervvel segítjük a cég, stratégiánk és munkakörnyezetünk gyors megismerésében. A Hewlett Packard az önálló fejlődési útvonal megtervezésére bátorítja új és régi alkalmazottait, amelyet feletteseikkel megvitathatnak és egyeztethetnek. A fejlődés egyrészt személyes, virtuális vagy elektronikus képzések formájában valósul meg, de a legmeghatározóbb a mindennapok munkáján és sokrétű feladatokon keresztüli tanulás. A HP munkatársai számára a belső munkahelyváltás lehetőségével is biztosítja a fejlődést, mivel karrierjüket a világ bármely pontján folytathatják. Erre saját karrierem az élő példa.

- Bár telített az IT-piac, mennyire nehéz jó szakembereket találni?

- Sok jó szakember található a hazai munkaerő-piacon. A kihívás most az, hogy a megfelelő pillanatban tudjuk őket vonzó ajánlattal megszólítani és képesek legyünk a meglévő csapatunkba integrálni. Emellett a HP még nagyobb hangsúlyt helyez a belső képzésre, és belülről neveli ki a jövő szakértői gárdáját, ezért sok tehetséges friss diplomásnak kínálunk karrier lehetőséget.

- Van-e valamilyen speciális jellemzője toborzási technikájuknak?

- A HP, mint az egyik legmeghatározóbb IT vállalat, keresi a legjobb szakembereket és a legjobb ötleteket. Egy változatos, kreatív és globális környezetet biztosítunk a dolgozók számára, ahol ha valaki képes a kihívásokat keresni és a saját képességeinek határait feszegetni, akkor jól fogja magát érezni. Minden egyes jelöltet képességei, szakmai tapasztalata és meglévő értékrendszere alapján értékelünk. Kritérium a nyitottság és ügyfélközpontúság, valamint, hogy képes legyen önálló és csapatmunkára egyaránt, rendelkezzen jó kommunikációs készséggel, és gyorsan teljesítse a rá bízott feladatot. Minden szakterületre várjuk a társalgási szintű angol nyelvtudással rendelkező friss diplomás pályakezdők jelentkezését, ahol előnyt jelent a műszaki, közgazdasági diploma valamint az egy-két éves szakirányú munkatapasztalat.

- Ön milyen nehézségekkel szembesül nőként a munkájában?

- A legtöbb IT cégnél, így a HP-nál is a nemek megoszlásánál a mérleg nyelve a férfiak oldalára billen, így az elmúlt 13 évben többnyire férfi kollégákkal dolgoztam együtt. Úgy gondolom, a munkánk során jelentkező nehézségek nincsenek összefüggésben a nemiséggel.

- Mi jelenti a legnagyobb kihívást a HR-ben?

- Egy saját csapat összeállítása és vezetése.

- Hogyan vélekedik, milyen tulajdonságok szükségesek ahhoz, hogy valakiből jó HR szakember legyen?

- Mindig azt vallottam, hogy nemcsak a humánerőforrás-menedzsmenthez kell érteni, hanem magát az üzletet is ismeri kell. Ez az oka annak, hogy 6-7 évvel ezelőtt személyzetisként úgy döntöttem, megtapasztalom a "másik oldalt" és a HP oktatási üzletágába próbálom ki magam. Úgy gondolom, ez a tapasztalatom segíti jelenleg is munkámat az üzlet és a HR területén. A folyamatos fejlődés és az alkotás motivál. Az elmúlt 13 évben mindig találtam lehetőséget a fejlődésre a vállalaton belül és sikerült a korábbi tapasztalataimra építkeznem. Valahol az üzlet és a HR vonalán szeretném megtalálni szakmai fejlődésem további lépéseit.

Gyimóthy Éva, HR Portal
Follow hrportal_hu on Twitter