A leltározás potenciális veszélyei: 4+1 tipp a turpisság és hibák elkerülésére
A leltárt minden vállalatnak el kell végeznie legalább évente egyszer függetlenül a cég méretétől és profiljától. A leltározás nem csak azért fontos, mert törvény írja elő, hanem arra is jó, hogy bizonyos időközönként tiszta és pontos képünk legyen a készletállományunkról, eszközeinkről. A leltározás feladatát rábízhatjuk a cég alkalmazottjaira is, de kiszervezhetjük külsős, független céghez is. Előbbi esetben – habár sokkal költséghatékonyabb – ajánlott odafigyelni néhány dologra, hogy a leltár végén a számok ne csak első ránézésre, hanem valóban egyezzenek.
1. Üres leltárfelvételi dokumentum
Ez az egyik aranyszabálya a leltározási előkészületeknek. A leltárfelvételi íven ne legyen rajta előre, hogy az adott termékből hány darabnak kellene készleten lennie. Ekkor ugyanis benne van a pakliban annak a veszélye, hogy egyes dolgozók gyorsan túl szeretnének esni a feladaton, így odaírják azt a számot, amit a vezető látni szeretne a dokumentumon.
2. A raktárosok mindent tudnak
Teljesen kézenfekvőnek tűnhet, hogy az végezzen el a leltárt, akinek napi szinten feladata az árumozgatás. Ebből kifolyólag azonban pont ők azok, akik egy esetleges lopás vagy mismásolás alkalmával pontosan tudják, hova nyúljanak, honnan tudják pótolni az eltüntetett terméket, hogy a végén kijöjjenek a számok.
3. Csak az nem hibázik, aki semmit nem csinál...vagy, aki robot
Mindenképp ajánlott szoftverek segítségét is igénybe venni az ilyen típusú munkákhoz. Ma már egyre több folyamatot automatizálnak, nem véletlenül. Emberként egyes munkafolyamatok és feladatok hosszadalmasak és fárasztók lehetnek. Ezt az időt és energiát pedig más, fontos feladatokba fektethetjük, ha például készletnyilvántartó program segítségét vesszük igénybe. Az Acterra International Kft. vállalatirányítási rendszerének számos hasznos szoftver képezi részét, amelyek nagyban megkönnyítik egy vállalat munkafolyamatait.
4. Biztosítsunk nyugodt körülményeket
A leltározás ideje alatt érdemes minden árumozgatást felfüggeszteni. Emellett pedig próbáljunk olyan időpontot választani, amikor nem tartózkodik a raktárban, vagy a leltározás helyszínén olyan valaki, aki nem vesz részt a leltár készítésében.
+1. Ikerleltár
Ha van kapacitása, erőforrása a cégnek, a termékeket, eszközöket számolja át két külön személy is. Amennyiben a kettejük által kapott eredmény eltér, úgy egy harmadik fél átszámolása lehet a döntő abban, hogy melyik a valós eredmény.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Otthonról végezhető munkáról szóló valótlan álláshirdetések miatt vádat emelt az ügyészség egy férfi ellen - tájékoztatta a Somogy Vármegyei... Teljes cikk
Újszerű megoldással állt elő a dolgozó szülők problémájára a horvátországi Szamobor város önkormányzata. Mivel a helyi óvodákban és... Teljes cikk
Az otthonokban gyakran találkozunk a mindent beborító rendetlenséggel – ruhák, sporteszközök, karácsonyi kiegészítők halmazaival. Mindez könnyen... Teljes cikk