Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 8 hónapja

A mozgás pozitív hatásai

Jót tesz az önbizalomnak, csökkenti a stresszt és a depresszió tüneteit, felszabadítja a kreatív energiákat is a mozgás. Mi minden előnye van még a rendszeres sportolásnak?

Fokozza a dopamin termelést
A dopamin egy különleges boldogsághormon, aminek képződése elégedettséggel, nyugodtsággal tölt el. Az edzés bizonyítottan az egyik legjobb módszer arra, hogy fokozd az agyban a dopamin termelődését. Edzés=Boldogság!

Tréning az önbizalomnak is
Arra gondoltál már, hogy mozgás közben nem csak magadat, de önbizalmadat is erősíted? Eléred az áhított súlyt, feszesebb, izmosabb lesz a tested és ha jól érzed magad a bőrödben, az másoknak is feltűnik.

Csökkenti a szorongást és a depressziót
Több kutatás is alátámasztja, hogy a rendszeres mozgás kedvezően hat a hangulatra, csökkenti és idővel megszüntetni a szorongás és depresszió tüneteit is.

Stresszpajzs
Ha nem vagy jó kondiban, akkor bizony a tested kevésbé ellenálló a stresszel szemben is. A kezdő sportolók teste a mozgást pozitív stresszként éli meg eleinte, de ahogy kialakul egy állandó kondíció, kívül-belül védve leszel a stressztől.


Kreatív impulzusok
Egy frissítő edzés után mozognak legjobban az agykerekek, ami nem is csoda, hiszen a sportolás közben megnövekedett oxigén ellátás hozzájárul a gondolatok szabad áramlásához is.

Több jut nyaralásra
Számos tanulmány támasztja alá, hogy a rendszeresen sportoló munkavállalók produktívabbak a mozgásszegény életmódot folytató társaikkal szemben, sőt mi több, kevesebb betegszabadságot vesznek ki, hiszen megerősödött immunrendszerük ellenállóbb a betegségekkel szemben is.

Emlékezz!
A mozgás memóriára gyakorolt pozitív befolyása hasonló okokra vezethető vissza, mint a kognitív leépülés lassulását okozó tényezők. Egy memóriára irányuló kutatás szerint a rendszeres mozgásnak nem csak megelőző szerepe van, de a már bekövetkezett memóriaromlást is sikerrel kezeli.

Gyógyszer a függőségre
A mozgás közben képződő dopamin teljes mértékben helyettesíti a káros szenvedélyekhez kötött boldogságérzetet, így a romboló szokásokat sikerrel válthatja fel az egészséges életmód és a mozgás.

Asztma ellen
A sportolás erősíti a tüdőt és a hörgőket, így segít az asztma kialakulásának megelőzésében és a diagnosztizált asztma tüneteit is csillapítja.

Állítsd helyre vérnyomásod
Mozgás közben a vénák és erek is tréningeznek: kitágulnak-összehúzódnak. Napi fél óra mozgás bizonyítottan segít a magas vérnyomás kezelésében, így csökken a stroke és szívinfarktus kialakulásának esélye.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Új vezető a Budapest Bank mikrovállalati üzletágának élén

Május 1-jétől Dancsné Engler Bernadett vezeti a Budapest Bank mikrovállalati üzletágát, amely a 200 millió forint alatti éves árbevétellel... Teljes cikk

Több ezer fuvarozói állás kerülhet veszélybe

Május 25-től kezdve bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi... Teljes cikk

Meghosszabbodik a diplomás gyed, nő a családi adókedvezmény

Új családtámogatási kedvezményeket jelentett be Orbán Viktor miniszterelnök, a Családok Budapesti Világtalálkozójának megnyitóján. Teljes cikk

Nem vállalta el a munkát, azért nem volt a robbantás közelében

Egy magyar férfi is a Manchester Arenában dolgozott volna, az Ariana Grande koncert rendezvényének kiszolgáló személyzetében, de végül úgy döntött... Teljes cikk

700 robot segíti a győri Audi gyárában a munkát

Az új járműmodellek gyártásában robotok is részt vesznek, amely a szakemberek kiképzésével együtt komoly beruházást igényelt az autóipari cég részéről. Teljes cikk