kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

A reklámipar is megszenvedi a járványt, milyen gyors lesz a kilábalás?

A reklámok világa az új helyzetben gyökeresen megváltozott. Pár hónappal ezelőtt teljesen normális volt olyan reklámot látni a televízióban, ami például a közös családi ebédre, az ölelésekre, kézfogásokra, és a szeretete efféle megnyilvánulására ösztönözték a nézőt.

Olyannal is találkozhattunk, ahol az embert arra buzdították, hogy bátran egyenek kézzel, és élvezzék ki a gyerekkori emlékeket. Az utazásról is láthattunk különböző rövid másodperceket, ahol az autóban, buszon vagy éppen máshol mentek az emberek. Azonban, ha ma látnánk ezeket a képeket a tévében, akkor valószínűleg megrökönyödve figyelnénk.

Az új valóság pár hónap alatt megváltoztatta az életünket. Ma már mindenhol azt halljuk, hogy próbáljunk egészséges távolságot tartani egymás között, még akkor is, ha barátok vagyunk, vagy régóta ismerjük egymást. Ilyenkor történik, hogy két métert kihagyva köszönünk, elfelejtjük az öleléseket, és mindenki a saját tányérjából eszik, ha egy kisebb családi csoport összegyűlne. Azonban főleg külföldön ez még mindig nem lehetséges. Bár Magyarországot kisebb mértékben érintette a legújabb járványhelyzet, ez mégis megváltoztatta a reklámipar működését.

Belső változások 



Persze máshogy is érintve lettek az iparban dolgozók élete, hiszen sokan elveszítették a munkájukat. Csökkent a reklámok utáni kereslet, mivel sok cég már nem engedhette meg magának, és itt nemcsak a televízióról beszélünk, hanem a rádióról és más marketing szövegkészítőkről is, akik egyik pillanatról a másikra megrendelő nélkül maradtak. A reklámpiacon felére estek a hirdetések és különösen nehéz helyzetbe került a nyomtatott reklámok készítője, hiszen a molinók készítése, matricák nyomtatása erősen kötődik a konferenciaiparhoz, amely közel nullára esett vissza.

Nem tudjuk, hogy meddig fog tartani a járvány, azonban a vakcina megjelenéséig biztos, hogy figyelni kell az újabb hullámokra, ez pedig azt jelenti, hogy bizonytalan időre meg kell változtatni a reklámok működését is.

A cégek, akik pillanatnyilag bezártak, a zárt ajtók mögött tudnak segíteni az egészségügyben dolgozóknak, vagy másoknak azáltal, hogy maszkokat, kesztyűket és más védőfelszereléseket gyártanak. Azonban nem biztos, hogy megengedhetik maguknak a reklámokat. Az is megváltozott, hogy az emberek mit keresnek. Már lehet, hogy nem sminket vagy parfümöt fogunk szülinapra ajándékozni, hanem egy Matyó hímzéses maszkot, hiszen ha már viselni kell, akkor legyen egyedi. Ehhez hasonlóan hirtelen a kézfertőtlenítők és más higiéniai termékek is felkapottá váltak.

A jó ötletek, mint mentőövek



Ahhoz, hogy a reklámipar minél gyorsabban talpra álljon, egy kis ötletelésre van szükség. Azok fognak tudni visszatérni a képernyőkre, és lendíteni a vásárlásukon, akik gyorsan alkalmazkodnak az új helyzethez. A márkák, akik eddig is használták az online felületet ugyanúgy reklámozhatnak, hiszen a ruha, vagy tárgyak postázása nem állt le. Emellett a jó szlogenekkel befutó cégek a járványhelyzetet is kihasználhatják. Erre legjobb példa a "Maradj otthon", amit mindenki használ, de a Guinnesstől származik. 

Hónapok telhetnek el, hogy újra az ölelkezést és az együtt evős embereket lássuk a tévében, azonban a reklámipar ettől még nem hal meg. Már most is folytathatják a munkájukat, hogyha képesek alkalmazkodni a helyzethez, és a vírus szabta új szabályok szerint megjelenni a képernyők felületén. Most lehet, hogy valaki egyedül fog utazni, vagy egyedül eszik, esetleg telefonon keresztül beszélget a barátaival, de ezzel az üzenettel is kifejezi, hogy egyetért az óvintézkedések fontosságával, miközben ugyanúgy felhívhatja a márkájára a figyelmet.
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Még vizsgálják a Bakonyi Erőműben történt baleset körülményeit

Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk

8 őrülten jól fizető állás, amiről nem hittük volna, hogy létezik

A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk

Súlyos üzemi baleset történt az ajkai erőműben

Üzemi baleset történt az ajkai erőműben, a helyszínről egy férfit súlyos sérülésekkel, életveszélyes állapotban, míg két másik férfit... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek