Aki kérdez: Bányai Tibor
HR Szubjektív rovatunkban Bányai Tibor, az Apollo Tyres Hungary humánerőforrás igazgatója kérdez, miután válaszolt Tóth Csaba, a LEGO Manufacturing Kft. HR igazgatója kérdésére.
Mint HR szakember, úgy gondolom, hogy munkaerő-piaci kihívásokra adott válaszokat makro és mikro szempontból is meg kell vizsgálni.
Makro szinten nyilvánvalóan a szakképzett munkaerő megteremtése jelenti számunkra a legnagyobb kihívást. Miközben az oktatási intézmények komolyan dolgoznak azon, hogy felismerjék, megértsék a munkáltatók igényeit, azt gondolom, hogy a cégeknek is szorosan együtt kell működniük az intézményekkel, hogy közösen olyan tanterveket alkothassanak meg, amelyek illeszkednek az üzleti elvárásokhoz. Sok olyan vállalatot látok – köztük az Apollo Tyres-t –, amelyek már tettek is lépéseket a közös képzési formák kialakítása felé. Ebből a diákok, az egyetemek és a cégek is profitálhatnak. A Miskolci Egyetemmel kötött saját megállapodásunk éppen ebbe az irányba mutató lépés.
Mikro szinten célunk mindig az, hogy megtaláljuk a megfelelő személyt a megfelelő munkára. Ismerve a munkaerőhiányt az országban, az iparban ez továbbra is mindenki számára kihívás. Úgy gondolom, hogy a cég számára a jó employer branding tevékenység sikeres módszer a megfelelő emberek megtalálásához. Mindamellett a jó employer branding kialakítása lassú és komoly folyamat. Ez azt jelenti, hogy a cég versenyképes juttatást nyújt, költ a munkavállalók képzésére és fejlesztésére, megfelelő fejlődési lehetőséget kínál a vállalaton belül és kívül, nyugodt és kellemes munkakörnyezetet biztosít, stb.
Kérdésem Ócsai Noémihez, a Burger King (Fusion Zrt.) HR menedzseréhez szól:
Hogyan lehetséges megcélozni a munkavállalók fiatalabb generációját? Milyen eszközöket kell alkalmaznia ahhoz, hogy vonzó legyen az Y és Z generációk számára?
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Csak úgy nyüzsögnek körülöttünk – de döntő többségükben inkább messze felettünk – a főnökök: cégvezetők, elnök-vezérigazgatók,... Teljes cikk
HR Szubjektív rovatunkban Trencséni Zita, a Trans-Sped Kft. szervezetfejlesztési vezetője kérdez, miután válaszolt Pospischek Berta, a Deloitte Senior... Teljes cikk
HR Szubjektív rovatunkban Pospischek Berta, a Deloitte Senior HR Business Partnere kérdez, miután válaszolt Varga Botond, a VOIS Regional Reward, Policy &... Teljes cikk
- A fontosabb hazai munkaerőpiaci jelzőszámok - infografika 7 napja
- Egyre kevesebb munkaórát teljesítenek az európai dolgozók 1 hete
- A 15–64 évesek foglalkoztatási rátájának negyedévenkénti alakulása nemek és korcsoportok szerint 1 hete
- Az álláskeresők szerint képzési hiány van, nem pedig készséghiány 3 hete
- A foglalkoztatási ráta a magyar vármegyékben - grafikon 3 hete
- Felmérés: kevés cég tartja hatékonynak a készségek értékelését 3 hete
- Employer branding a természetben – így támogatja a Hotel Ózon a vállalati kultúra építését 3 hete
- A megváltozott munkaképességűek elhelyezkedésének elősegítése indul mentorálási program 3 hete
- Felmérés: Egyre kevesebb munkahelyen elvárás a diploma 3 hete
- Hogyan fordítsuk az NEM-et IGEN-re a tárgyaláson? 3 hete
- Psychological safety: a recipe for success in the best workplaces 3 hete