kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Aki kérdez: Bányai Tibor

HR Szubjektív rovatunkban Bányai Tibor, az Apollo Tyres Hungary humánerőforrás igazgatója kérdez, miután válaszolt Tóth Csaba, a LEGO Manufacturing Kft. HR igazgatója kérdésére.

images

Milyen megoldásokat lát a hazai munkaerő-piaci kihívásokra?

Mint HR szakember, úgy gondolom, hogy munkaerő-piaci kihívásokra adott válaszokat makro és mikro szempontból is meg kell vizsgálni.

Makro szinten nyilvánvalóan a szakképzett munkaerő megteremtése jelenti számunkra a legnagyobb kihívást. Miközben az oktatási intézmények komolyan dolgoznak azon, hogy felismerjék, megértsék a munkáltatók igényeit, azt gondolom, hogy a cégeknek is szorosan együtt kell működniük az intézményekkel, hogy közösen olyan tanterveket alkothassanak meg, amelyek illeszkednek az üzleti elvárásokhoz. Sok olyan vállalatot látok – köztük az Apollo Tyres-t –, amelyek már tettek is lépéseket a közös képzési formák kialakítása felé. Ebből a diákok, az egyetemek és a cégek is profitálhatnak. A Miskolci Egyetemmel kötött saját megállapodásunk éppen ebbe az irányba mutató lépés.

Mikro szinten célunk mindig az, hogy megtaláljuk a megfelelő személyt a megfelelő munkára. Ismerve a munkaerőhiányt az országban, az iparban ez továbbra is mindenki számára kihívás. Úgy gondolom, hogy a cég számára a jó employer branding tevékenység sikeres módszer a megfelelő emberek megtalálásához. Mindamellett a jó employer branding kialakítása lassú és komoly folyamat. Ez azt jelenti, hogy a cég versenyképes juttatást nyújt, költ a munkavállalók képzésére és fejlesztésére, megfelelő fejlődési lehetőséget kínál a vállalaton belül és kívül, nyugodt és kellemes munkakörnyezetet biztosít, stb.

Kérdésem Ócsai Noémihez, a Burger King (Fusion Zrt.) HR menedzseréhez szól:

Hogyan lehetséges megcélozni a munkavállalók fiatalabb generációját? Milyen eszközöket kell alkalmaznia ahhoz, hogy vonzó legyen az Y és Z generációk számára?
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen közös munkára van szükség a vezetők és a HR között a toborzás és megtartás témájában?

HR Szubjektív rovatunkban Marázi Judit HR szakértő és szervezetfejlesztési tanácsadó kérdez, miután válaszolt Oláh Henrietta, a Givaudan HR Global... Teljes cikk

Milyen kihívást jelent a globális folyamatfejlesztés? - aki válaszol Oláh Henrietta, a Givaudan HR Global Process Expert-je

HR Szubjektív rovatunkban Oláh Henrietta, a Givaudan HR Global Process Expert-je kérdez, miután válaszolt Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial... Teljes cikk

Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc

Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk