Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 3 éve

Aki kérdez: Bányai Tibor

HR Szubjektív rovatunkban Bányai Tibor, az Apollo Tyres Hungary humánerőforrás igazgatója kérdez, miután válaszolt Tóth Csaba, a LEGO Manufacturing Kft. HR igazgatója kérdésére.

images

images

Milyen megoldásokat lát a hazai munkaerő-piaci kihívásokra?

Mint HR szakember, úgy gondolom, hogy munkaerő-piaci kihívásokra adott válaszokat makro és mikro szempontból is meg kell vizsgálni.

Makro szinten nyilvánvalóan a szakképzett munkaerő megteremtése jelenti számunkra a legnagyobb kihívást. Miközben az oktatási intézmények komolyan dolgoznak azon, hogy felismerjék, megértsék a munkáltatók igényeit, azt gondolom, hogy a cégeknek is szorosan együtt kell működniük az intézményekkel, hogy közösen olyan tanterveket alkothassanak meg, amelyek illeszkednek az üzleti elvárásokhoz. Sok olyan vállalatot látok – köztük az Apollo Tyres-t –, amelyek már tettek is lépéseket a közös képzési formák kialakítása felé. Ebből a diákok, az egyetemek és a cégek is profitálhatnak. A Miskolci Egyetemmel kötött saját megállapodásunk éppen ebbe az irányba mutató lépés.

Mikro szinten célunk mindig az, hogy megtaláljuk a megfelelő személyt a megfelelő munkára. Ismerve a munkaerőhiányt az országban, az iparban ez továbbra is mindenki számára kihívás. Úgy gondolom, hogy a cég számára a jó employer branding tevékenység sikeres módszer a megfelelő emberek megtalálásához. Mindamellett a jó employer branding kialakítása lassú és komoly folyamat. Ez azt jelenti, hogy a cég versenyképes juttatást nyújt, költ a munkavállalók képzésére és fejlesztésére, megfelelő fejlődési lehetőséget kínál a vállalaton belül és kívül, nyugodt és kellemes munkakörnyezetet biztosít, stb.

Kérdésem Ócsai Noémihez, a Burger King (Fusion Zrt.) HR menedzseréhez szól:

Hogyan lehetséges megcélozni a munkavállalók fiatalabb generációját? Milyen eszközöket kell alkalmaznia ahhoz, hogy vonzó legyen az Y és Z generációk számára?
Follow hrportal_hu on Twitter