Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 2 éve

Aki kérdez: Ócsai Noémi

HR Szubjektív rovatunkban Ócsai Noémi, a Burger King (Fusion Zrt.) HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bányai Tibor, az Apollo Tyres Hungary humánerőforrás igazgatója kérdésére.

Hogyan lehetséges megcélozni a munkavállalók fiatalabb generációját? Milyen eszközöket kell alkalmaznia ahhoz, hogy vonzó legyen az Y és Z generációk számára?

Nagy kihívások elé állítja mind a vállalatvezetőket, mind a HR szakembereket a generációk közötti különbségek felismerése és annak megfelelő kezelése. Kiemelt hangsúlyt kap ez a téma napjainkban, vállalatunk a Fusion Zrt. életében is, hiszen dolgozóink 80%-a az Y vagy Z generáció szülöttje.

Úgy gondolom, ahhoz, hogy Y és Z generációs fiatalokat egy munkáltató meg tudjon szólítani, első lépésként egy szemléletváltás szükséges. Az ő „szemüvegükön” keresztül érdemes szemügyre vennünk a világot, nem pedig a sajátunkén. Fontos megkülönböztetnünk a két generáció mozgatórugóit és velük való kommunikációt. Látnunk kell melyek azok a csatornák ahol ők elérhetőek és „aktívan . Amíg korábban nagy szerepe volt az offline marketing eszközöknek, ezekhez a generációkhoz az üzeneteinket jellemzően online felületeken tudjuk eljuttatni. Fontos látnunk azt is, habár információéhes generációkról beszélünk rengeteg impulzus éri őket, így a közölni kívánt üzenetünk tartalma a lényegre szorítkozzon és figyelemfelkeltő legyen. Az Y és Z generációs munkavállalók figyelmének felkeltése pedig kizárólag akkor lehet sikeres, ha olyan témákat ragadunk meg, amely a kérdéses generációkat foglalkoztatja a mindennapokban.

Véleményem szerint azok a munkáltatók tudnak eredményesen Y és Z generációs munkavállalókat megszólítani, bevonzani és megtartani, akik képesek a megújulásra, nyitottak a modern technológiákra, változatos és fiatalos munkakörülményeket, továbbá gyors és átlátható karrier utat biztosítanak; valamint hitelesek tudnak maradni a munkavállalóik szemében.

Kérdésem Dulin Judithoz, a Lidl HR vezetőjéhez:

Hogyan működtethető jól a tehetséggondozás? Milyen eszközökkel lehetséges motiválni azokat a munkavállalókat, akik elérték a karrierútjuk csúcsát?
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Két év alatt 20 százalékkal emelné dolgozói bérét az Audi Hungaria

Két év alatt húsz százalékkal növelné minden munkavállalója bérét az Audi Hungaria Zrt. Németh Sándor, az AHFSZ elnöke arról tájékoztatta az... Teljes cikk

Egy férfi éveken keresztül vett fel jogosulatlanul családi pótlékot

Vádat emelt az ügyészség Szegeden egy szerb férfi ellen, aki három Szerbiában lakó gyermeke után több mint öt éven keresztül vett föl... Teljes cikk

Fiktív számlákat kiállító bűnszervezetet számolt fel a NAV

Fiktív számlákat kiállító bűnszervezetet számolt fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), a házkutatások során több gépfegyvert és pisztolyt is... Teljes cikk

Brexit - Elutasították a kilépés feltételeiről szóló megállapodást

A várakozásoknak megfelelően hatalmas arányban elutasította a londoni alsóház a kedd esti szavazáson a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit)... Teljes cikk

Nyolc németországi nemzetközi repülőtéren lesz sztrájk

Nyolc németországi nemzetközi repülőtéren tartanak sztrájkot kedden a biztonsági szolgálatok dolgozói, Frankfurt és Hamburg mellett Münchenben,... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár