Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 2 éve

Aki kérdez: Ócsai Noémi

HR Szubjektív rovatunkban Ócsai Noémi, a Burger King (Fusion Zrt.) HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bányai Tibor, az Apollo Tyres Hungary humánerőforrás igazgatója kérdésére.

Hogyan lehetséges megcélozni a munkavállalók fiatalabb generációját? Milyen eszközöket kell alkalmaznia ahhoz, hogy vonzó legyen az Y és Z generációk számára?

Nagy kihívások elé állítja mind a vállalatvezetőket, mind a HR szakembereket a generációk közötti különbségek felismerése és annak megfelelő kezelése. Kiemelt hangsúlyt kap ez a téma napjainkban, vállalatunk a Fusion Zrt. életében is, hiszen dolgozóink 80%-a az Y vagy Z generáció szülöttje.

Úgy gondolom, ahhoz, hogy Y és Z generációs fiatalokat egy munkáltató meg tudjon szólítani, első lépésként egy szemléletváltás szükséges. Az ő „szemüvegükön” keresztül érdemes szemügyre vennünk a világot, nem pedig a sajátunkén. Fontos megkülönböztetnünk a két generáció mozgatórugóit és velük való kommunikációt. Látnunk kell melyek azok a csatornák ahol ők elérhetőek és „aktívan . Amíg korábban nagy szerepe volt az offline marketing eszközöknek, ezekhez a generációkhoz az üzeneteinket jellemzően online felületeken tudjuk eljuttatni. Fontos látnunk azt is, habár információéhes generációkról beszélünk rengeteg impulzus éri őket, így a közölni kívánt üzenetünk tartalma a lényegre szorítkozzon és figyelemfelkeltő legyen. Az Y és Z generációs munkavállalók figyelmének felkeltése pedig kizárólag akkor lehet sikeres, ha olyan témákat ragadunk meg, amely a kérdéses generációkat foglalkoztatja a mindennapokban.

Véleményem szerint azok a munkáltatók tudnak eredményesen Y és Z generációs munkavállalókat megszólítani, bevonzani és megtartani, akik képesek a megújulásra, nyitottak a modern technológiákra, változatos és fiatalos munkakörülményeket, továbbá gyors és átlátható karrier utat biztosítanak; valamint hitelesek tudnak maradni a munkavállalóik szemében.

Kérdésem Dulin Judithoz, a Lidl HR vezetőjéhez:

Hogyan működtethető jól a tehetséggondozás? Milyen eszközökkel lehetséges motiválni azokat a munkavállalókat, akik elérték a karrierútjuk csúcsát?
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Alig dolgoznak a nők Szerbiában

Rendkívül nagy a munkaerőpiactól távol maradó nők aránya Szerbiában. Az elmúlt években alig enyhült ez a probléma. Teljes cikk

Amazon-dolgozók tiltakoznak a tulajdonosnál

A cég munkatársai levélben győzködik Jeff Bezost, hogy ne adja el a cég arcfelismerő technológiáját a rendőrségnek és más kormányzati szerveknek. Teljes cikk

Új ügyvezető a Szamos élén

Változatlan tulajdonosi struktúra mellett holdinggá alakult és egyben új ügyvezetőt nevezett ki a Szamos Marcipán Kft. élére a Szamos családi... Teljes cikk

Elkezdődik a 2019-es költségvetés és az adóváltoztatások tárgyalása

Az Országgyűlés ötnapos üléssel folytatja munkáját a jövő héten. A képviselők szerdától péntekig - a tervek szerint 30 órás időkeretben -... Teljes cikk

Csonka Endrét választották az MLBKT új elnökének

A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) elnöksége Csonka Endrét, az Első Pesti Malom Zrt. vezérigazgatóját választotta... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár