Megjelent: 6 éve

Aki kérdez: Ócsai Noémi

HR Szubjektív rovatunkban Ócsai Noémi, a Burger King (Fusion Zrt.) HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bányai Tibor, az Apollo Tyres Hungary humánerőforrás igazgatója kérdésére.

Hogyan lehetséges megcélozni a munkavállalók fiatalabb generációját? Milyen eszközöket kell alkalmaznia ahhoz, hogy vonzó legyen az Y és Z generációk számára?

Nagy kihívások elé állítja mind a vállalatvezetőket, mind a HR szakembereket a generációk közötti különbségek felismerése és annak megfelelő kezelése. Kiemelt hangsúlyt kap ez a téma napjainkban, vállalatunk a Fusion Zrt. életében is, hiszen dolgozóink 80%-a az Y vagy Z generáció szülöttje.

Úgy gondolom, ahhoz, hogy Y és Z generációs fiatalokat egy munkáltató meg tudjon szólítani, első lépésként egy szemléletváltás szükséges. Az ő „szemüvegükön” keresztül érdemes szemügyre vennünk a világot, nem pedig a sajátunkén. Fontos megkülönböztetnünk a két generáció mozgatórugóit és velük való kommunikációt. Látnunk kell melyek azok a csatornák ahol ők elérhetőek és „aktívan . Amíg korábban nagy szerepe volt az offline marketing eszközöknek, ezekhez a generációkhoz az üzeneteinket jellemzően online felületeken tudjuk eljuttatni. Fontos látnunk azt is, habár információéhes generációkról beszélünk rengeteg impulzus éri őket, így a közölni kívánt üzenetünk tartalma a lényegre szorítkozzon és figyelemfelkeltő legyen. Az Y és Z generációs munkavállalók figyelmének felkeltése pedig kizárólag akkor lehet sikeres, ha olyan témákat ragadunk meg, amely a kérdéses generációkat foglalkoztatja a mindennapokban.

Véleményem szerint azok a munkáltatók tudnak eredményesen Y és Z generációs munkavállalókat megszólítani, bevonzani és megtartani, akik képesek a megújulásra, nyitottak a modern technológiákra, változatos és fiatalos munkakörülményeket, továbbá gyors és átlátható karrier utat biztosítanak; valamint hitelesek tudnak maradni a munkavállalóik szemében.

Kérdésem Dulin Judithoz, a Lidl HR vezetőjéhez:

Hogyan működtethető jól a tehetséggondozás? Milyen eszközökkel lehetséges motiválni azokat a munkavállalókat, akik elérték a karrierútjuk csúcsát?
  • 2022.10.11HR Fest 22 - Forgatókönyvek sűrűjében Újra jön a HR-világ legmeghatározóbb szakmai eseménye. Ősszel újra vár a HR Fest az Akvárium Klubban, ahol ezúttal a gyors változásokra és a közeledő sötét felhőkre fókuszálunk. Neked van már forgatókönyved? Részletek Jegyek
  • 2022.10.11XIX. Magyar Munkajogi Konferencia Atipikus munkajogviszonyok, munkaszerződés és munkajogviszony tartalma, határozott idejű jogviszony sajátosságai. Milyen kihívásokkal kell a cégeknek jelenleg szembenézniük munkaügyi kérdésekben? Nem érdemes hiányoznia a XIX. Munkajogi Konferenciáról. Részletek Jegyek
  • 2022.10.13TÉR workshop - Legyél a teljesítményértékelés szakértője! Miről lesz szó? TÉR bevezetés lépései, szakmai újdonságok, legjobb gyakorlatok, működtetéssel kapcsolatos szakmai titkok. A rendezvény ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Részletek Jegyek
  • 2022.11.09Új EU-s irányelvek a Munka Törvénykönyvében Jelentős munkaügyi adminisztratív feladat ősz elején - két irányelv átültetésével módosul a munka törvénykönyve. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Visszatérés a munkahelyre - post vacation blues

A post vacation blues akár egy menő indie banda neve, vagy slágerlistás számának címe is lehetne, de nem az! Hanem a hosszabb szabadságról a... Teljes cikk

Pál, KATA, Péter, jó reggelt! Avagy a foglalkoztatás 22-es csapdájába esve

Csak az állami bevételnövelés volt a célja az új katatörvénynek. A munkavégzés formája, annak rugalmassága, a mai változó világhoz történő... Teljes cikk

Lesz-e aki teljesíteni tudja a KATA feltételeket?

Amikor az utóbbi hetekben a döntéshozók a KATA átalakításáról beszéltek, azt emelték ki, hogy a lakosság számára szolgáltató kisvállalkozók... Teljes cikk