Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 5 éve

Aki kérdez: Rozman Richárd

HR Szubjektív rovatunkban Rozman Richárd, az Audi Hungaria Motor Kft. személyügyi ügyvezető igazgatója kérdez, miután Varjasi Gábor, a MOL Nyrt. kompetencia fejlesztési és stratégiai HR vezetője kérdésére válaszol.

- Milyen stádiumban van a gyár növekedése? Milyen HR kihívásokkal kell megküzdeni ennek kapcsán?

- Az új gyár építése ütemterv szerint halad. Május 11-én tartottuk a Bokrétaünnepet, amikor is elérte a gyár a legmagasabb pontját. Minden épület szerkezetkész, és már javában zajlanak a belső építészeti munkálatok. Minden feltétel adott ahhoz, hogy a jövő évben megkezdődhessen a sorozatgyártás. 2013-ig mintegy 900 millió euró összegű beruházással egy, a teljes gyártási folyamatot végző járműgyárrá bővül az Audi Hungaria. Ez azt jelenti, hogy olyan, a járművek gyártásával kapcsolatos tevékenységeket is a győri vállalat végez majd, amelyeket eddig nem itt folytattunk. Ennek megfelelően présüzemmel, karosszériagyártással és lakkozóval egészül ki a jármű összeszerelés folyamata. Nemcsak mélységében, de számarányait tekintve is bővülésről beszélhetünk, hiszen az új járműgyárban 2013-tól évente mintegy 125 000 autó hagyhatja majd el a gyártósorokat.

2013-ig 2100 új munkatárs felvételét tervezzük. A leendő munkaerő toborzása, kiválasztása és a felvétele folyamatban van, eddig mintegy 1000 fő nyert felvételt. A vállalat vonzerejét mutatja, hogy a tavalyi évben 30 000 álláspályázat érkezett az Audi Hungariához. Munkatársaink túlnyomó többsége Győrből, illetve annak 50 kilométeres vonzáskörzetéből érkezik. A gyárbővítéssel kapcsolatban a vonzáskörzetünket az eddigi 50-ről 70 kilométerre bővítjük. Egy másik fontos kérdés, hogy milyen a nemek aránya a cégnél. Az Audi Hungaria célul tűzte ki, hogy az új járműgyár termelésében dolgozó női munkaerő arányát két százalékról legalább tízre emeli. Családoknak, generációknak szeretnénk megélhetést nyújtani, amiben benne van az édesapa, édesanya és a gyerekek is.

A jelenleg nyitott pozícióink azonban nem minden esetben köthetőek a nagyberuházáshoz, számos, attól független szakterületünk is folyamatosan bővül és várja új munkatársait, mint például a motorfejlesztés, a gyártástervezés, vagy a szerszámgyár, ezeken a területeken keresünk mérnököket, de logisztikai és minőségbiztosítási területre is folyamatosan várunk szakembereket. Az új munkatársak különböző képzéseken vesznek részt, egy részük a németországi gyártótelephelyeken, a többségük a vállalat oktatóközpontjában. Itt speciálisan kialakított tanulószigetek állnak rendelkezésre, hogy az autógyártáshoz szükséges szakma minden csínját-bínját elsajátíthassák az új munkavállalók és felkészülten kezdhessék meg munkájukat az elkészült gyártócsarnokokban.

Follow hrportal_hu on Twitter

Aki kérdez: Sághy András

HR Szubjektív rovatunkban Sághy András, fejvadász, a Kienbaum Executive Consultants Kft. country managere kérdez, miután válaszolt Dr. Janka Mária, az E.ON Hungária Zrt. HR igazgatója kérdésére.tovább..

    További cikkek
    Tovább tárgyalnak a MOL-nál a béremelés mértékéről

    Pénteken újra tárgyalóasztalhoz ülnek a munkáltató és a szakszervezet képviselői, mert nem született még döntés az idei béremelés... Teljes cikk

    Már most fenyegeti a munkaerőhiány a briteket

    Tavaly az utolsó negyedévben 50 ezer fővel csökkent az uniós munkavállalók száma Nagy-Britanniában. Az elmúlt öt évben ez a legnagyobb csökkenés,... Teljes cikk

    Felhőben kezeli a HR-t a Ford

    A Ford Motor Company globális HR feladatait az Oracle Cloud segítségével végzi. Teljes cikk

    Vezetők és vállalkozók lettek a végzett diákokból

    Az elmúlt három évben az alap-, illetve mesterképzésen végzett hallgatók közel negyede vezetői pozícióban dolgozik, vagy saját vállalkozással... Teljes cikk

    Az állam felügyelné, de közvetve a munkáltatók fizetnék az üzemorvosokat

    Az állam finanszírozná és felügyelné az üzemorvosokat jövőben, ami valójában azt jelentené, hogy ugyan a társadalombiztosításon keresztül, de ... Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

    Az Audi kevésnek találja a megfelelően képzett mérnökök számát

    Az autóiparban hatalmas fejlődés ment végbe az utóbbi időben, a képzés azonban képtelen volt lépést tartani ekkora...