Megjelent: 5 hónapja

Az Amazon titkai – hogyan viszonyul a cég a szervezeti kultúrához, a vezetéshez?

Két, évtizedek óta a cégnél dolgozó vezető írta meg belülről a világ egyik óriáscégének történetét: Working Backwards címmel. Betekintést engednek a szervezeti kultúrába, a vezetői hozzáállásba és a jó gyakorlatokba a cégnél.

Mi van az Amazon sikere mögött? Colin Bryar és Bill Carr összesen 27 évet töltött már el a cégnél, és a kezdetek óta részei a fejlődésnek, így az évtizedek során létrejött innovációnak is. A könyvajánló szerint ez a siker megismételhető, mérhető és adaptálható akár más vállalkozások számára is, legyen szó akár kisebb vagy nagyobb cégekről.

A cím egyébként az Amazon azon működési módjára utal, hogy a termékfejlesztési folyamatot az elérni kívánt ügyfélélmény vezérli, arra az alapvető kérdésre építve, hogy miért lesz az adott termék/szolgáltatás hasznos az ügyfélnek. A feltevéseket pedig alaposan és kritikusan körüljárják több oldalról, hogy ne hipotézisek alapján, hanem valós igényekre nyújtsanak megoldást.

Ebben a szerzők által megosztott, a döntéshozatalban működő 14 vezetői alapelv játszik szerepet.  Az Amazon szervezeti kultúráját négy jellemző határozza meg: az ügyfélközpontúság, a hosszútávú gondolkodás, az újítási szándék és a profi működés. Jeff Bezos ezt egy 2018-as konferencián úgy interpretálta, hogy nem is ügyfélközpontúságról, hanem „ügyfélmániáról” van szó, így nem elsősorban azzal foglalkoznak, hogy hol járnak a versenytársak. Hosszabb távú befektetési horizonttal rendelkeznek, mint a legtöbb más cég, az újítási szándéknak pedig természetes része a bukás és a hibázás is, amit belekalkulálnak a képbe, a profi működésre pedig büszkék.

A könyv szerzői azokat az alapvető gyakorlatokat magyarázzák el, amelyek biztosítják, hogy ezek az alapelvek átkerüljenek a gyakorlatba, és az üzlet minden területén működjenek.

Akár kézikönyvnek is tekinthető a Working Backwards, amelyben a vezetők érzékeltetik, hogy milyen „amazonosnak” lenni, és ez hogyan befolyásolta személyes és szakmai életüket. Írnak a toborzási-kiválasztási elvekről, az Amazon interjú metódusáról, hogy ebben mit jelent a STAR akroníma, ki az, aki a minőségi kiválasztást „biztosítja” és hogyan. Arról, hogy hogyan használják a cégnél az adatokat, hogy hogyan működik az innovációs „gépezet”. Egyértelmű, hogy egy olyan sikert, mint az Amazoné nem lehet egy embernek tulajdonítani, hanem inkább az alapelveknek való elkötelezettségnek, és azok szigorú végrehajtásának.

Hogy minderről az Amazon raktáraiban dolgozók mit gondolnak, az nyilván egy másik kérdés. A Good Reads könyvértékelő oldalon viszont az eddigi olvasók elégedettek a tartalommal, azzal a betekintéssel, amit a vállalat működésébe enged.

  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
  • 2021.10.07Jólét és hatékonyság? Mentálhigiénés nagykövet program! Képzést minden olyan vezetőnek, vezetői csapatnak, akik szeretnének tudatosan, hatékonyságot, jólétet növelni a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.10.12XVIII. Magyar Munkajogi Konferencia – 9 kreditpont A Wolters Kluwer Hungary legnagyobb éves rendezvénye idén válik nagykorúvá. Ezúttal is a megszokott, színvonalas szakmai programokkal és felejthetetlen közösségi élményt ígérve várjuk a munkajoggal foglalkozókat a Dunakanyar szívében. A rendezvényen az ügyvédek és jogtanácsosok 9 kreditpontot szerezhetnek! Részletek Jegyek
  • 2021.10.20Hibrid munkavégzés, távmunka, munkaidő, pihenőidő és egyéb aktuális kérdések a munkajogban Jöjjön el, és tájékozódjon élőben dr. Fodor T. Gábortól a terület egyik jeles szakértőjétől. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter