Szerző: Kertész Dalma
Megjelent: 8 éve

Biciklitároló és kutyabarát iroda - innovatív környezetet keresnek a startup cégek

"A jelenlegi irodapiacon egy bérlő közel 630 ezer négyzetméternyi üres ingatlanból tud választani, ezért nagyon örülünk, hogy a Ustream Hungary Kft. 1700 négyzetméter irodaterület bérlésével minket választott" - mondta Vojnar Zinaida, az Orco Property Group ingatlan fejlesztő értékesítési és marketing vezetője sajtótájékoztatón kedden Budapesten. Az esemény a Ustream startup cég leendő otthonában, az Andrássy úti Párisi Nagyáruház tetőteraszán zajlott, ahonnan páratlan panoráma nyílik nemcsak a belvárosra, de a budai hegyekre is.
A Párisi Nagyáruház (közismert nevén: Divatcsarnok) elődje, a Terézvárosi Kaszinó, Petschacher Gusztáv tervei szerint épült 1882-ben. Első átalakítását 1909-ben kezdték el, miután Goldberger Sámuel megvásárolta, hogy francia mintára a kor legmodernebb áruházát alakítsa ki. Az épület a budapesti Andrássy út déli oldalán található, a 39. szám alatt, a Nagymező utca és Liszt Ferenc tér között. Az Andrássy út felé néző homlokzata szecessziós stílusban épült, a Paulay Ede utca felé néző rész neoreneszánsz jegyeket visel. Az Orco Property Group 2005-ben vásárolta meg az épületet az államtól és újította fel azt. Az épület első bérlője, az Alexandra Könyvesház 2009. november 10-én nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt. A könyváruház az épület földszintjét és első emeletét foglalja el, beleértve a Lotz-termet is. A további 5 szinten "loft" jellegű, világos irodák, az épület tetején pedig egy különleges panoráma kilátást nyújtó tetőterasz helyezkedik el, ahol legkésőbb a jövő év nyarán már kávézó is üzemelni fog, 500 négyzetméteren várva vendégeit, bérlőit és már a Ustream dolgozóit is. Az épület bérbeadottsága a Ustream beköltözésével eléri a 85 százalékot.


"Egy cég életében az irodaválasztás olyan, mint egy család életében az otthonválasztás, sok múlhat rajta" - folytatta az Orco szakembere. Elmondta, sok bérlővel foglalkoznak, akik elsősorban gazdasági szempontok szerint döntenek. A Ustream ezzel szemben az emberi tényezőket is hangsúlyosan fontosnak tartotta. Nem titok - tette hozzá, hogy a háznak időbe tellett megtalálni a megfelelő bérlőt. Mivel nem egy klasszikus irodaházról van szó, nem klasszikus multi cégeket akartak megcélozni vele, bár eleinte ezzel is próbálkoztak. Nemzetközi trend, hogy a startup vállalkozások folyamatos növekedése, átalakulása miatt mindig változnak az igények, amelyeknek meg kell felelni. Hónapokon belül megtöbbszöröződhet a létszám és átalakulhatnak a munkafolyamatok, mindez nagyfokú rugalmasságot igényel az irodaházak bérbeadóitól. Ezeknek a trendeknek célirányosan igyekeztek megfelelni. A fizikai környezet rugalmas alakíthatóságán túl a startupokra szabott házirendet is kidolgoztak. A Ustream esetében is ebben rejlett a siker titka.

Mit kíván egy magyar startup?

Fehér Gyula, a Ustream egyik alapítója és technológiai igazgatója elmondta, a Ustream jelenleg 120 embert foglalkoztat Budapesten, itteni tevékenységük termékfejlesztésre, dizájn-, és technológiafejlesztésre összpontosul. Ez egy amerikai magyar cég, mely irodával rendelkezik már Japánban és Koreában is, az internetes élő közvetítés piacán vezetők. Az ügyfélforgalmuk Magyarországon relatív kicsi, tehát az irodaválasztás során a fő szempontjuk nem a külső reprezentáció volt, sokkal inkább az, hogy a kollégáiknak olyan környezetet teremtsenek, amely nap mint nap inspirálja őket. "Nem rongyrázós, nem formális, hanem egy hihetetlen inspiráló helyet akartunk." 40-50 lehetőséget is végignéztek, melyek legtöbbje hamar elvérzett, pusztán azért, mert nem azt képviselték, amit kerestek. A választott épületről elmondta, hogy bár 100 éves, remek a beosztása, modernül fel van újítva, központi helyen fekszik, és a bérbeadó rugalmasan állt hozzá minden kérésükhöz. "Mi nem ügyvédi iroda vagy bank vagyunk. A biciklitárolón vitatkoztunk a legtöbbet. Fontos volt számunkra, hogy legalább 50 tároló legyen - az ilyen kérésekre sok helyen értetlen tekintet volt a reakció."

A sajtótájékoztatón jelen volt Huszár Ágnes, a Ustream üzleti menedzsere is, aki a költözésért felelős személy is egyben. Elmondta, tisztában voltak vele, mekkora nehézségekkel jár egy költözés, de rájöttek, hogy egy fiatalos, startup életmódhoz illő környezetet kell keresniük. "Úgy gondoltuk a belvárostól mi is jobban fogunk pörögni. Szerencsére sikerült elérni a divatcsarnokkal, hogy a háziállatokat is be lehessen hozni. Nem gondolom, hogy minden nap be fogom hozni a kutyámat, de egy-egy alkalom sokat jelent majd."

A bérleti szerződés létrejöttében a Robertson Hungary működött közre. Papp Róbert, a cég vezető iroda-bérbeadási tanácsadója a sajóreggelin elmondta, tapasztalatai szerint egy olyan cégnek, mint a Ustream komoly kihívás irodát találnia. "Amióta elkezdődött a válság, olyan fejlesztések voltak Budapesten, melyek egyáltalán nem a startupok igényrendszerének megfelelő igényeket követték." Mikor a Robertson beszállt az ingatlankeresésbe, az adatbázisukban található több mint 1000 lehetőségből gyakorlatilag három volt, ami szóba jöhetett. A végeredmény kitűnő választás a szakember szerint. "A kutyákat még nem láttam, de kíváncsian várom, hiszen mégis csak egy délutánt kellett értük tárgyalni" - avatott be a részletekbe.


A képen Fehér Gyula, a Ustream egyik alapítója, Vojnár Zinaida, az Orco Property Group ingatlan fejlesztő értékesítési és marketing vezetője, Huszár Ágnes, a Ustream munkatársa, és Papp Róbert, a Robertson Hungary vezető tanácsadója a Párisi Nagyáruház tetőteraszán rendezett sajtóreggelin 2013 július 30-án. MTI Fotó: Bruzák Noémi

"Ez nem egy átlagos munka, itt mindig kreatívnak kell lenni"

A startup cégek növekvő jelentősége kétségtelen, az itt dolgozó munkaerő átértelmezi az alkalmazotti lét fogalmát. "A startup főleg fiatalos céget jelent, mely nem régóta van a piacon, és jellemzően kockázati tőkéből indul. Innovativitás, kreativitás, kutatásfejlesztés - ez jellemző ránk" - magyarázta Huszár Ágnes, akinek tapasztalatai szerint általában a 20-30 év közötti korosztály dolgozik startupokban, ezen belül is a 20-25 évesek. A frissdiplomások azok, akik kellően motiváltak, hogy pörögjenek. "Ez nem egy átlagos munka, itt mindig kreatívnak kell lenni."

"A startupokban a hozzáadott érték a lényeg" - nyilatkozta Fehér Gyula a HR Portálnak. "Startupot csinálni arról szól, hogy minimális erőforrással valami sokkal nagyobbat kell létrehozni." A Ustream 2007 elején indult négy fővel, az elmúlt hat év során bővültek fel Magyarországon 120 fős létszámra, világszerte több mint 240-en vannak. "A sikerhez sok munka és egy kis szerencse kellett" - fogalmazott. A kollégákban a rendkívül alacsony átlagéletkor mellett közös a munkához való hozzáállás. "Rettentő informális és kötetlen vállalat vagyunk. Egy közös cél mozgat mindenkit, hogy világszerte ismert és alkalmazott dolgot hozzunk létre Magyarországon" - magyarázta az alapító.
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Az építőiparban a legnagyobb az alkoholfogyasztás kockázata

Brit kutatók összefüggést találtak bizonyos szakmák, munkakörök és az erős alkoholfogyasztás nagyobb valószínűsége között. Teljes cikk

Csak minden negyedik dolgozó kérné biztosan a Covid-oltást

Bizonytalanság és ellenállás jellemzi a munkavállalók oltáshoz való hozzáállását. A munkáltató nem kötelezheti, csak ösztönözheti a vakcina... Teljes cikk

Íme, Az Év Irodája verseny döntősei!

Lezárult Az Év Irodája verseny közönségszavazása, amely minden eddigi rekordot megdöntött, hiszen több mint 13 ezren voksoltak. A szakmai zsűri már... Teljes cikk