Szerző: Kertész Dalma
Megjelent: 7 éve

Biciklitároló és kutyabarát iroda - innovatív környezetet keresnek a startup cégek

"A jelenlegi irodapiacon egy bérlő közel 630 ezer négyzetméternyi üres ingatlanból tud választani, ezért nagyon örülünk, hogy a Ustream Hungary Kft. 1700 négyzetméter irodaterület bérlésével minket választott" - mondta Vojnar Zinaida, az Orco Property Group ingatlan fejlesztő értékesítési és marketing vezetője sajtótájékoztatón kedden Budapesten. Az esemény a Ustream startup cég leendő otthonában, az Andrássy úti Párisi Nagyáruház tetőteraszán zajlott, ahonnan páratlan panoráma nyílik nemcsak a belvárosra, de a budai hegyekre is.
A Párisi Nagyáruház (közismert nevén: Divatcsarnok) elődje, a Terézvárosi Kaszinó, Petschacher Gusztáv tervei szerint épült 1882-ben. Első átalakítását 1909-ben kezdték el, miután Goldberger Sámuel megvásárolta, hogy francia mintára a kor legmodernebb áruházát alakítsa ki. Az épület a budapesti Andrássy út déli oldalán található, a 39. szám alatt, a Nagymező utca és Liszt Ferenc tér között. Az Andrássy út felé néző homlokzata szecessziós stílusban épült, a Paulay Ede utca felé néző rész neoreneszánsz jegyeket visel. Az Orco Property Group 2005-ben vásárolta meg az épületet az államtól és újította fel azt. Az épület első bérlője, az Alexandra Könyvesház 2009. november 10-én nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt. A könyváruház az épület földszintjét és első emeletét foglalja el, beleértve a Lotz-termet is. A további 5 szinten "loft" jellegű, világos irodák, az épület tetején pedig egy különleges panoráma kilátást nyújtó tetőterasz helyezkedik el, ahol legkésőbb a jövő év nyarán már kávézó is üzemelni fog, 500 négyzetméteren várva vendégeit, bérlőit és már a Ustream dolgozóit is. Az épület bérbeadottsága a Ustream beköltözésével eléri a 85 százalékot.


"Egy cég életében az irodaválasztás olyan, mint egy család életében az otthonválasztás, sok múlhat rajta" - folytatta az Orco szakembere. Elmondta, sok bérlővel foglalkoznak, akik elsősorban gazdasági szempontok szerint döntenek. A Ustream ezzel szemben az emberi tényezőket is hangsúlyosan fontosnak tartotta. Nem titok - tette hozzá, hogy a háznak időbe tellett megtalálni a megfelelő bérlőt. Mivel nem egy klasszikus irodaházról van szó, nem klasszikus multi cégeket akartak megcélozni vele, bár eleinte ezzel is próbálkoztak. Nemzetközi trend, hogy a startup vállalkozások folyamatos növekedése, átalakulása miatt mindig változnak az igények, amelyeknek meg kell felelni. Hónapokon belül megtöbbszöröződhet a létszám és átalakulhatnak a munkafolyamatok, mindez nagyfokú rugalmasságot igényel az irodaházak bérbeadóitól. Ezeknek a trendeknek célirányosan igyekeztek megfelelni. A fizikai környezet rugalmas alakíthatóságán túl a startupokra szabott házirendet is kidolgoztak. A Ustream esetében is ebben rejlett a siker titka.

Mit kíván egy magyar startup?

Fehér Gyula, a Ustream egyik alapítója és technológiai igazgatója elmondta, a Ustream jelenleg 120 embert foglalkoztat Budapesten, itteni tevékenységük termékfejlesztésre, dizájn-, és technológiafejlesztésre összpontosul. Ez egy amerikai magyar cég, mely irodával rendelkezik már Japánban és Koreában is, az internetes élő közvetítés piacán vezetők. Az ügyfélforgalmuk Magyarországon relatív kicsi, tehát az irodaválasztás során a fő szempontjuk nem a külső reprezentáció volt, sokkal inkább az, hogy a kollégáiknak olyan környezetet teremtsenek, amely nap mint nap inspirálja őket. "Nem rongyrázós, nem formális, hanem egy hihetetlen inspiráló helyet akartunk." 40-50 lehetőséget is végignéztek, melyek legtöbbje hamar elvérzett, pusztán azért, mert nem azt képviselték, amit kerestek. A választott épületről elmondta, hogy bár 100 éves, remek a beosztása, modernül fel van újítva, központi helyen fekszik, és a bérbeadó rugalmasan állt hozzá minden kérésükhöz. "Mi nem ügyvédi iroda vagy bank vagyunk. A biciklitárolón vitatkoztunk a legtöbbet. Fontos volt számunkra, hogy legalább 50 tároló legyen - az ilyen kérésekre sok helyen értetlen tekintet volt a reakció."

A sajtótájékoztatón jelen volt Huszár Ágnes, a Ustream üzleti menedzsere is, aki a költözésért felelős személy is egyben. Elmondta, tisztában voltak vele, mekkora nehézségekkel jár egy költözés, de rájöttek, hogy egy fiatalos, startup életmódhoz illő környezetet kell keresniük. "Úgy gondoltuk a belvárostól mi is jobban fogunk pörögni. Szerencsére sikerült elérni a divatcsarnokkal, hogy a háziállatokat is be lehessen hozni. Nem gondolom, hogy minden nap be fogom hozni a kutyámat, de egy-egy alkalom sokat jelent majd."

A bérleti szerződés létrejöttében a Robertson Hungary működött közre. Papp Róbert, a cég vezető iroda-bérbeadási tanácsadója a sajóreggelin elmondta, tapasztalatai szerint egy olyan cégnek, mint a Ustream komoly kihívás irodát találnia. "Amióta elkezdődött a válság, olyan fejlesztések voltak Budapesten, melyek egyáltalán nem a startupok igényrendszerének megfelelő igényeket követték." Mikor a Robertson beszállt az ingatlankeresésbe, az adatbázisukban található több mint 1000 lehetőségből gyakorlatilag három volt, ami szóba jöhetett. A végeredmény kitűnő választás a szakember szerint. "A kutyákat még nem láttam, de kíváncsian várom, hiszen mégis csak egy délutánt kellett értük tárgyalni" - avatott be a részletekbe.


A képen Fehér Gyula, a Ustream egyik alapítója, Vojnár Zinaida, az Orco Property Group ingatlan fejlesztő értékesítési és marketing vezetője, Huszár Ágnes, a Ustream munkatársa, és Papp Róbert, a Robertson Hungary vezető tanácsadója a Párisi Nagyáruház tetőteraszán rendezett sajtóreggelin 2013 július 30-án. MTI Fotó: Bruzák Noémi

"Ez nem egy átlagos munka, itt mindig kreatívnak kell lenni"

A startup cégek növekvő jelentősége kétségtelen, az itt dolgozó munkaerő átértelmezi az alkalmazotti lét fogalmát. "A startup főleg fiatalos céget jelent, mely nem régóta van a piacon, és jellemzően kockázati tőkéből indul. Innovativitás, kreativitás, kutatásfejlesztés - ez jellemző ránk" - magyarázta Huszár Ágnes, akinek tapasztalatai szerint általában a 20-30 év közötti korosztály dolgozik startupokban, ezen belül is a 20-25 évesek. A frissdiplomások azok, akik kellően motiváltak, hogy pörögjenek. "Ez nem egy átlagos munka, itt mindig kreatívnak kell lenni."

"A startupokban a hozzáadott érték a lényeg" - nyilatkozta Fehér Gyula a HR Portálnak. "Startupot csinálni arról szól, hogy minimális erőforrással valami sokkal nagyobbat kell létrehozni." A Ustream 2007 elején indult négy fővel, az elmúlt hat év során bővültek fel Magyarországon 120 fős létszámra, világszerte több mint 240-en vannak. "A sikerhez sok munka és egy kis szerencse kellett" - fogalmazott. A kollégákban a rendkívül alacsony átlagéletkor mellett közös a munkához való hozzáállás. "Rettentő informális és kötetlen vállalat vagyunk. Egy közös cél mozgat mindenkit, hogy világszerte ismert és alkalmazott dolgot hozzunk létre Magyarországon" - magyarázta az alapító.
  • 2020.12.10Vezetői képzés - Emberek vezetése modul (C) A vezetői képzés célja az elméleti és gyakorlati vezetői tudás és kompetenciák fejlesztése. A résztvevők a képzésen megismerik a csapat és szervezetépítés és a munkatársak fejlesztésének, vezetésének és értékelésének alapvető vezetői eszközeit. A képzés résztvevői elsajátítják azokat a gyakorlatban alkalmazható technikákat, amelyek segítségével javítható a munkatársak elkötelezettsége és teljesítménye. Részletek Jegyek
  • 2020.12.10Fókuszban a megélhetési juttatások! A koronavírus-járvány a vállalatoknál talán a HR-es szakembereknek adta a legtöbb megoldandó feladatot. Olyan nehézségekkel kellett szembenézniük, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Nem maradt ki a kihívások sorából a dolgozói juttatások témája sem: a tapasztalat azt mutatta, hogy a pandémiás időszak alatt a cégek jelentős része nem tudta kiadni a juttatásokat a korábban megszokottak szerint. Egy gyorsan változó, bizonytalan piaci és jogi környezet komoly rugalmasságot igényelt és igényel a mai napig a munkáltatók részéről. A cégek számára elengedhetetlenné vált, hogy újragondolják korábban alkalmazott, bevált megoldásaikat, és olyan rendszert hozzanak létre, amelyet – az igények igen dinamikus, folyamatos változása okán – a későbbiekben is viszonylag könnyen tudnak alakítani, módosítani. Részletek Jegyek
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Zöldebb home office-t mindenkinek!

Ha home office-ban dolgozunk, ki tudja meddig, fontos, hogy tudatosan kialakítsunk otthon egy teret magunknak, ami segít abban, hogy ugyanolyan produktívak... Teljes cikk

Miért jó az aktív ülés?

Napjainkban rengetegen végeznek ülőmunkát, és sokan keresik azokat a lehetőségeket, melyekkel valamiképpen csökkenthetik az irodai vagy otthoni... Teljes cikk

A lelket is nagyon megviseli a járvány - így őrködnek a cégek a dolgozók egészségén

Kell a mentáhigiénés tanácsadás, mert a dolgozókat pszichésen rendkívül megterheli a járványhelyzet és jön a tél - derült ki a vállalati... Teljes cikk