Megjelent: 1 hónapja

Bringabarát vállalatok - hogyan tegyük élhetőbbé a munkahelyünket?

Van olyan cég Magyarországon, ahol nem csak kerékpártárolóval és öltözővel, de céges kerékpárflottával és közös bringás programokkal segítik a bringával bejárókat. A Bringázz a munkába! idei kampányának első workshopján a résztvevők megismerhettek nagyvállalati jó gyakorlatokat, és tippeket kaptak, hogyan lehet egy vállalkozás akár néhány egyszerű lépéssel kerékpárosbarát.

A hazai kerékpáros közlekedés helyzetéről Árva János, a Magyar Kerékpárosklub tagja, és Halász Áron, a klub szóvivője és elnökhelyettese beszélt. Az utóbbi egy évben - részben a koronavírus hatásának, részben különböző kerékpáros fejlesztéseknek köszönhetően - jelentősen nőtt a kerékpárral közlekedők száma. Olyan szinten, hogy az már a kerékpárpiac számára is kihívás. Magyarország jelenleg Európa 3. legkerékpárosabb országa. Halász Áron szavaiból kiderült, hogy még többen ülnének bringára, ha tovább javulnának a körülmények, az infrastruktúra, és nagyon sokan gondolkodnak pozitívan a kerékpározásról. "Erős beszédtéma lett a kerékpár és a kerékpározás" - mondta.

Ezután Árva János ecsetelte a bringázás előnyeit a környezet és a társadalom, illetve a vállalkozások szempontjából. A kerékpárosbarát hozzáállás hozzájárulhat a jó munkahelyi közösség megteremtéséhez, az elkötelezett munkavállalók könnyebb megtalálásához, jót tesz a munkáltatói márkaépítésnek, de segítségével csökkenhet a bérköltség, a fluktuáció és jelentősen olcsóbbá válik egy-egy pozíció betöltése.

Szó esett még a mozgás révén stresszmentesebb, ily módon jobban teljesítő és egészségesebb munkatársakról, de arról is, hogy egy cég kerékpárosbarátságával költséghatékonyan, de ami még fontosabb, hitelesen demonstrálhatja, hogy valóban felelősen gondolkodik a fenntarthatóságról és a környezetvédelemről. Ezt pedig mind többen értékelik Magyarországon is.

Lezajlott a 2021-es Bringázz a munkába! kampány első webinárja, amit cégvezetők számára szervezett a Magyar Kerékpárosklub. Az idei kampány a járványhelyzet miatt továbbra is rendhagyó keretek között folyik. Olyan hazai nagyvállalatok számára szervezik ezeket a rendezvényeket, amelyek nyitottak arra, hogy kerékpárosbarátabbá váljanak. A havi egy-egy ingyenes, de regisztrációhoz kötött online esemény mindegyikét más-más városban, a helyi igényekre szabva tartják, az első alkalom Budapesten volt, helyi vállalkozások részvételével.


Így csinálják a kerékpárosbarát nagyvállalatok


A workshopon céges jó gyakorlatokat is bemutatott két hazai nagy cég. A Decathlon Magyarország részéről Kabarcz Balázs, a cég fenntarthatósági vezetője számolt be arról, hogy náluk jól megoldott a kerékpárok tárolása, és ugyan egyelőre csak minimális mennyiségű szerelő eszköz van a vásárlói tárolókban, a jövőben szervizműhelyeket, illetve zuhanyzós öltözőt biztosítanak a dolgozók számára az áruházakban, illetve terveik között szerepel a kerékpárokhoz kapcsolódó juttatási csomagok kibővítése is.

Az SAP részéről pedig Nyers Balázs chief operating officer mutatott be egy példamutatóan kerékpárosbarát céget. Náluk nem csak zárt és fedett kerékpártárolót vagy zuhanyzós öltözőt biztosítanak bringával érkező munkatársaknak, de van szervizállvány szerszámokkal, sőt ruha- és cipőszárító is. Tavaly óta pedig saját kerékpárflottát is fenntartanak, hagyományos és elektromos kerékpárokkal, amiket akár hétköznapra, akár hétvégére is elvihetnek a dolgozók. Támogatják a kerékpáros versenyzést, kifizetik munkatársaik nevezési díjait, de szerveznek kerékpáros tréninget, tesztnapokat, kampányokat is: ilyen például a “Tekerj az ügyvezetővel!”.



Tippek


Számos hasznos tippet kaphattak azok is, akik a követni szeretnék a fent említett példákat. Ezek p segítségével egy vállalkozás akár már másnap el tud indulni a bringabarát úton.

  • Kezdve attól, hogy hogyan tegyék a céges közbeszéd részévé a kerékpározást (körlevelek, céges megjelenés bringás eseményeken)
  • hogy miként javítsák a feltételeit (biztonságos tároló, közös bringázás, bejutási útvonalak kipróbálása),
  • egészen a Magyar Kerékpárosklubbal közös lobbizásig a bringás infrastruktúra fejlesztéséért. Halász Áron az utóbbira Váci úti irodaház-tengely példáját hozta fel, ahol lehetőség és igény is volna egy dedikált kerékpáros útvonal kialakítására.

Az elnökhelyettes arra is felhívta a figyelmet, hogy a városi bringázás leggyakrabban rövid távon zajik, amire sem speciális kerékpár, felszerelés vagy ruházat, sem hatalmas öltöző-zuhanyzó infrastruktúra nem szükségeltetik.

"A kerékpáros városi utazások nagy része egyszerű biciklivel, városi ruhában is megtehető, persze nagyobb távolságokra más igények is jelentkezhetnek, de például a zuhanyzó nem alapfeltétel. A biciklisek nem büdösek."

Azt is elmondta, hogy a bringabarátabb céggé váláshoz a Magyar Kerékpárosklub számos segítséget tud nyújtani, legyen szó a céges tárolók műszaki paramétereinek meghatározásáról, a közös lobbizás szervezeti kereteinek kialakításáról vagy épp szaktanácsadásról a hatékony bringás kommunikációhoz.

Az induláshoz érdemes felkeresni a következő hasznos linkeket:
Kerékpáros Kisokos
Ajánlás kerékpártámaszok kialakításához
Kerékpáros oktatóvideók
Információk az idei kampányról, ezzel aktivizalhatók a munkatársak

  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Szabadidős sportszervezetek pályázhatnak 350 millió forintra

Sportegyesületek és sportvállalkozások 350 millió forintnyi támogatásra pályázhatnak a Fitt, Egészséges Nemzetért Tárt Kapus Program keretében. Teljes cikk

A pályakezdők számára a kellemes munkahelyi légkör a legfontosabb

A kérdőív kitöltőinek jelentős része el tudja képzelni, hogy 5 évnél tovább dolgozik egy munkahelyen. Teljes cikk

Nem a járvány, hanem a pénzhiány tartja vissza a magyarokat a nyaralástól

A magyarok többsége, 57 százaléka idén csak maximum négyéjszakás, belföldi kikapcsolódással számol, mindössze 16 százalék tervez hosszabb... Teljes cikk