kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Csúcsvezetők munkatapasztalatai a járvány-vészhelyzet első hete után

A koronavírus soha nem látott kihívások elé állította az embereket és a vezetőket is. A nehézségek új helyzeteket és megoldásokat szültek. A XXI. századi Csúcsvezetői Klubban egy online beszélgetés során osztották meg egymással tapasztalataikat a Pepsi/Szentkirályi, a Spar és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) vezetői.

A három ügyvezető igazgató felváltva válaszolt, Komócsin Laura, a Business Coach Kft. ügyvezetője, a XXI. századi Csúcsvezetői Klub szervezője kérdéseire.

Mi az, amit jól csináltak, mivel elégedettek az első hét után?

Berényi Attila, a Pepsi/Szentkirályi ügyvezető igazgatója: Csúcspontként azt emelném ki, hogy sikerült az első élő beszélgetés a területen dolgozó kollégákkal a kialakult helyzetről, és a tervezett lépésekről. Nehéz sok embernek konferenciabeszélgetést szervezni, és lebonyolítani. Ennek még nincs meg a kultúrája: háttérből hallatszik sziréna, tehénbőgés, kakaskukorékolás, de szerencsére sikerült őket megnyugtatni, csökkenteni a szorongást és a félelmeket. Ezt fontosnak gondolom.

Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország ügyvezető igazgatója: A jelen nehéz időszakban nyújtott áldozatos munkájuk elismeréseként plusz juttatást hagyattam jóvá az anyavállalatnál az áruházakban, a logisztikai területen és az élelmiszertermelésben dolgozó munkatársaknak. Kimentem a frontvonalba az áruházainkba, és személyesen kérdeztem meg az ott lévő munkatársaimat, hogy miben tudna a vállalat még jobban a segítségükre lenni. Valamint elkezdtünk beszélgetni a válság utáni stratégiaváltásról, mert a járvány lecsengését követően már nem lesz ugyanolyan az üzleti környezet, mint azt eddig megszoktuk.

Tóth Ágnes, a METU ügyvezető igazgatója: Nyugodt tudtam maradni, folyamatosan azt közvetíteni a kollégák felé, hogy tudjuk, hogy mit kell tenni. Így ők is nyugodtak maradtak. Mivel előre készültünk a távoktatás lehetséges bevezetésére (amint megjelent az első koronavírusos eset Magyarországon), a rendszer addigra letisztult, kialakult. A METU több mint egy héttel hamarabb állt át távoktatásra mint a többi egyetem, az egyetemek bezárásának bejelentése után egyetlen nap szünettel. Ezt kihasználtuk, és publikussá tettük a módszertanunkat, ami komoly pozitív PR-t hozott, elsősorban szakmai körökben.

Mi az, amiről azt gondolják, hogy nem sikerült, amit legközelebb másként tennének?

Berényi Attila: „A felkészülés sebessége a belső értékesítési kommunikációra nem volt elégséges, több erőfeszítést igényelt, mint gondoltam”

Heiszler Gabriella: Nem sikerült jól az első videókonferenciás felügyelőbizottsági ülés. Ezt az ülést eddig kivétel nélkül személyesen tartottunk meg az utóbbi évtizedekben, és az igazat megvallva át kellett volna dolgozni az anyagokat erre a kommunikációs formára. Eddig sok minden a személyes jelenléten múlt, és a videokonferencia korlátait nem vettem teljes mértékben figyelembe. Nem vagyok arra sem büszke, hogy türelmetlenségemben megbántottam egy kollégát.

Tóth Ágnes: Túl sok váratlan esemény volt azokban a napokban, ami azonnali reakciókat igényelt. Például a tulajdonosi kör képviselőit is folyamatosan információkkal kellett ellátni, mert ezzel lehetett az aggodalmukat csökkenteni. Ugyan kommunikáltam velük, elégedettek is voltak azzal, amit kaptak infót, de nem adtam nekik teljes képet.

Mi volt az Önök számára a hét legnagyobb tanulsága?

Berényi Attila: Az, hogy nagyon sokat kell kommunikálni az emberekkel válság idején.

Heiszler Gabriella:Olykor nagyon lassúak vagyunk: például a pénztárosokat védő plexik felszerelése egy héttel tovább tart, mint másnál, igaz, 2,5-szer több áruházunk van átlagosan.

Tóth Ágnes: Ha előre fel vagyunk készülve, akkor a válságból kifejezetten nyertesen is kikerülhet a cég illetve a vezető (ha az iparág amúgy nem megy tönkre), tehát a látható kimenetekre valóban kell készülni, nem csak nagyjából. Természetesen nem lehet előre látni egy ilyet, de amikor közeledik, akkor komolyan kell venni, és azonnal cselekedni is, konkrét terveket készíteni. Nem csak akkor, amikor már valóban itt van.

Tudnak olyan jó példát mondani, amit másoknál láttak, és szívesen kipróbálnák?

Berényi Attila: Az „e-kocsma”. majd egy ilyet tervezek szervezni a menedzsment csapatomnak.

Heiszler Gabriella: Köszönőlevelek küldése a beszállítói üzleti partnereknek, és az adományozás PR kampányban történő megjelenítése.

Tóth Ágnes: Videóüzenetekben kommunikálni, most már én is így teszek, mint más egyetem vezetői.

Mi volt a legviccesebb, vagy legpozitívabb élményük a héten?

Berényi Attila: Amiken jókat derültem, azok a WC papír felvásárlásokról keletkezett MÉM-ek, például Arnold vállán a köteg WC papírral.

Heiszler Gabriella: Számomra nagyon megnyugtató, hogy a kollégáim mind helyt akarnak állni, és erejükön felül, munkaidőn kívül is 100%-ot nyújtva tesznek meg mindent ebben a nehéz helyzetben hazánk élelmiszerellátásának biztosításáért. Az már csak hab a tortán, hogy a Veszprém kézisei vasárnap felajánlották, hogy jönnek áruházat tölteni.

Tóth Ágnes: A gyerekeim mellett való munkavégzés (4 és 8 évesek) lényegében lehetetlen. Ez sok vicces helyzetet szült, de nem tudtam most ezen nevetni… De biztos belejövünk, akkor könnyebb lesz.

A beszélgetést Komócsin Laura jegyezte le.

Nyitókép: Tóth Ágnes, a Budapesti Metropolitan Egyetem ügyvezetője
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk

Bele lehet szeretni ebbe a hivatásba: interjú Szalavics Mariann NAV-elnökhelyettessel

Öt évvel ezelőtt érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Első állása a közigazgatásban és azt mondja, hogy bele lehet szeretni ebbe a... Teljes cikk

Elfelejthetjük, hogy a jövőben csak a helyi piacon fogunk versenyezni a munkavállalókért - interjú Kalmár Ákossal, a Continental Csoport országos HR vezetőjével

HR mutatók szempontjából sikeres évet zárt 2023-ban a Continental Csoport Magyarország: nem kívánt fluktuációjuk jelentősen csökkent a megelőző... Teljes cikk