Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 2 éve

Dinamikusan bővülnének az SSC-k, ha lenne munkaerő

A szolgáltatóközpontok bővülését egyre inkább gátolja, hogy nehezen találnak több nyelven beszélő, képzett és rátermett munkavállalókat. Pedig a gazdaság legkülönbözőbb területein működő, fejlett technológiát és munkaszervezést felsorakoztató cégek továbbra is dinamikus bővülést tűznek maguk elé.

images

A legjelentősebb magyarországi SSC-ket tömörítő szervezet, a Hungarian Outsourcing Association (HOA) tavaly októberi felmérése szerint a tagcégek az idei évre közel 10 százalékos létszámbővítést terveztek.

A nehezedő munkaerő-toborzást érzékelve a szolgáltatóközpontok egy része külföldi munkavállalók egyre növekvő arányú foglalkoztatásában gondolkodik. Tapasztalatuk szerint sok esetben könnyebb külföldről Magyarországra vonzani a megfelelő képzettséggel és készségekkel rendelkező munkavállalókat, mint itthoni forrásból fedezni az igényt. Bár ez az út önmagában járhatónak tűnik, de számos nehézséget is magában hordoz.

„A magunk részéről mi máshol látjuk a munkaerő-utánpótlás ügyének megoldását. Abban egyetértünk, hogy túlságosan hosszú az az idő, átlagosan 45-50 nap, amíg 1-1 meghirdetett állást be tudnak tölteni az SSC-k. Ezt az időt akkor lehet lecsökkenteni, ha többen jelentkeznek ezekre a pozíciókra. Szerintünk rendelkezésre áll a szükséges munkaerő, de mintha a cégek és a jelöltek elbeszélnének egymás mellett. Az egymásra találás érdekében mind a cégeknek, mind a munkavállalóknak bizonyos dolgokon érdemes változtatniuk” – mondta Dobár Attila, a Job Kft. ügyvezető igazgatója.

Nem unalmas a szolgáltató központban a munka

„Több energiát kell szánni annak bemutatására, mivel is foglalkoznak ezek a cégek. A kívülálló nem is gondolná, hogy milyen sokféle, sokszor összetett, komoly képzettséget igénylő, kihívást jelentő feladatokat kell egy ilyen vállalatnál ellátni. Sokak fejében a porszívóügynökök képzete él, pedig messze nem erről van szó. A most is kínált állások köre a HR-t, a logisztikát, a marketinget, az eladástámogatást, az IT-t és a pénzügyeket öleli fel – vagyis nagyon széles a paletta. Minden HR-es tudja, hogy önmagában a vonzó körülmények, a versenyképes fizetés, a külföldi utazás lehetősége vagy a jó csapatszellem megléte nem pótolja azt, ha magát a munkát egysíkúnak vagy monotonnak gondolja valaki, márpedig a jelöltek interjúztatása során gyakran találkozunk evvel a tévképzettel. Az is rendre előfordul, hogy a szakmai zsargonban megfogalmazott, összetett és nehezen kibogozható pozíciónevek elriasztják az érdeklődőket, pedig ezek mögött világos, egyszerűen megfogalmazható feladatkörök rejlenek, ezen is viszonylag egyszerűen lehetne változtatni. Tudatosabb munkáltatói márka építési programmal pedig akár azt is el lehetne érni, hogy az ott dolgozók büszkék legyenek munkaadójukra” – mondta Dobár Attila.

A magyarországi szolgáltatóközpontok – a telekommunikációs és technológiai cégektől a pénzügyi szolgáltatókon át a kereskedelmi cégekig és az energia- és közüzemi szolgáltatókig - az 1, de inkább 2 idegennyelv magabiztos tudásával rendelkező, felkészült és a kitartó munkára kész munkavállalókat keresik, és az átlagost lényegesen felülmúló feltételeket és munkakörülményeket, gazdag cafeteriát és komoly megbecsülést kínálnak.

„Nem egy olyan SSC-s munkatárssal állunk kapcsolatban, akit amikor néhány éve kiközvetítettünk, csak egy időre tervezte hogy odamegy, aztán mégis ottragadt. Sokan már nem is abban a munkakörben dolgoznak, előrébb léptek és további terveik vannak. Pontosan ők a példái annak, hogy a szolgáltatóközpontokon belül is milyen karrierlehetőségek vannak. Ha pedig valaki mégis más céghez akar váltani, az itt töltött idő és tanulás sokszorosan megtérül.” – mondta Dobár Attila.
Follow hrportal_hu on Twitter

1 millió dolláros ötlet a toborzásban - avagy ki mondja meg, hogy mennyire vagyunk jók az ágyban?

Aki az elmúlt pár évben Magyarországon bármilyen pozícióra toborzott, egész biztosan tudja, hogy az a megközelítés - marketinges szaknyelven szólva termékorientált marketing - , hogy elmondjuk: „a mi cégünk, vállalkozásunk a legjobb”, mára halott. Főként azért halott ötlet eleve ezzel próbálkozni, mert mindenki más is így csinálja. Ne menjünk messzire: a legnagyobb on-line állásoldalon 10.000 db álláshirdetés fut jelenleg, kb. 4.000 munkáltatótól. És ők mind ugyanezt állítják magukról, néhány kivételtől eltekintve.tovább..

További cikkek
Új hotelmenedzser a The Ritz-Carlton Budapest élén

Engelbrecht Kinga személyében új hotelmenedzsert neveztek ki a budapesti The Ritz-Carlton élére, aki a szállodaigazgatói posztot is betölti az új... Teljes cikk

1 millió dolláros ötlet a toborzásban - avagy ki mondja meg, hogy mennyire vagyunk jók az ágyban?

Aki az elmúlt pár évben Magyarországon bármilyen pozícióra toborzott, egész biztosan tudja, hogy az a megközelítés - marketinges szaknyelven szólva... Teljes cikk

Új HR-vezető csatlakozott a PwC Magyarország csapatához

A PwC Magyarország új HR-vezetőt nevezett ki: Bresztyenszky Éva főállású anyaszerepből érkezett a cég humánerőforrás csapatának vezetői... Teljes cikk

Új programmal terjeszti ki szabadságolási rendszerét a Schneider Electric

A vállalat úttörőként biztosít plusz fizetett szabadnapokat szülési szabadság, ápolási távollét vagy gyászidő esetén. A világszerte több mint... Teljes cikk

Európai Bizottság: felgyorsult a bérnövekedés és könnyebb visszatérni a munkaerőpiacra

Az Európai Unió valamennyi tagországában gyorsult a bérnövekedés és könnyebb visszatérni a munkaerőpiacra, a tagállamok közötti... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár