Értékes munkaerő ajánlásáért pénzt
Munkavállalói ajánlói programot terjeszti ki mindenkire egy magyar startup. A Talentuno a toborzási folyamatot rövidíti le, de időt és pénzt is megtakarít az alkalmazottakra vadászó cégeknek.
Az index.hu cikke szerint az elmúlt években a HR szakma számára a legjobb munkaerő megtalálása óriási kihívás. A pozíciók betöltésére az elmúlt tíz évben kétszer annyit időt kell szánni. Emellett a vállalatok négyszer többet költenek a toborzással kapcsolatos feladatokra. Az amúgy szóba jöhető jelöltek 86 százaléka állásban van jelenleg is, így a maradék 14 százaléknál tudnak próbálkozni.
A Talentuno jelölthiányt azzal oldaná meg, hogy az értékes munkaerőt ajánlóknak, legyenek ők akár átlagemberek, pénzbeli jutalmat adnak, ha jelöltjüket tényleg felveszik a meghirdetett pozícióra.
A toborzási folyamatot az alapítók három részre osztják. Az elsőben az a cél, hogy a munkavállalók jelentkezzenek egy adott álláshirdetésre. A második az előszűrés fázisa, amikor a cég vagy a toborzási ügynökség eldönti az önéletrajzok alapján, kiket tart érdemesnek továbbítani a vállalat HR-esei felé. A harmadik: részletes profil kialakítása a legjobb jelöltekről és azok prezentálása a vállalatok számára.
Ezzel a módszerrel jelenleg 60 nagyvállalati megrendelővel álnak együttműködésben és 150 nyitott pozíciót kezelnek egyszerre. Mivel a rendszer jól működik, de továbbra is kevés az ember, a Talentuno azok között is működhet, akik nincsenek fenn olyan portálokon, mint például a Linkedin. Más szóval szélesíti a merítési kört.
A piacon egy toborzóügynökség általában az általa közvetített munkaerő első éves bruttó fizetése után kap egy bizonyos százalékot (általában 15-25 százalékig pozíciótól függően), egyszeri alkalommal. A Talentuno azt mondja, egységesen 10 százalékot kér a cégektől. Ezzel, ha nem is minden egyes pozíciónál, de átlagosan toborzási kiadáscsökkentést ígér a cégek számára. A másik oldalon pedig kereseti lehetőséget azoknak, akik jó jelölteket szállítanak, őket hangzatosan MatchMakereknek, avagy szabadúszó toborzóknak hívja. Ha egy jelölt végül szerződést kap, az ajánló személyenként és egyszeri alkalommal 80 és 150 ezer forint között kereshet.
index.hu
A Talentuno jelölthiányt azzal oldaná meg, hogy az értékes munkaerőt ajánlóknak, legyenek ők akár átlagemberek, pénzbeli jutalmat adnak, ha jelöltjüket tényleg felveszik a meghirdetett pozícióra.
A toborzási folyamatot az alapítók három részre osztják. Az elsőben az a cél, hogy a munkavállalók jelentkezzenek egy adott álláshirdetésre. A második az előszűrés fázisa, amikor a cég vagy a toborzási ügynökség eldönti az önéletrajzok alapján, kiket tart érdemesnek továbbítani a vállalat HR-esei felé. A harmadik: részletes profil kialakítása a legjobb jelöltekről és azok prezentálása a vállalatok számára.
Ezzel a módszerrel jelenleg 60 nagyvállalati megrendelővel álnak együttműködésben és 150 nyitott pozíciót kezelnek egyszerre. Mivel a rendszer jól működik, de továbbra is kevés az ember, a Talentuno azok között is működhet, akik nincsenek fenn olyan portálokon, mint például a Linkedin. Más szóval szélesíti a merítési kört.
A piacon egy toborzóügynökség általában az általa közvetített munkaerő első éves bruttó fizetése után kap egy bizonyos százalékot (általában 15-25 százalékig pozíciótól függően), egyszeri alkalommal. A Talentuno azt mondja, egységesen 10 százalékot kér a cégektől. Ezzel, ha nem is minden egyes pozíciónál, de átlagosan toborzási kiadáscsökkentést ígér a cégek számára. A másik oldalon pedig kereseti lehetőséget azoknak, akik jó jelölteket szállítanak, őket hangzatosan MatchMakereknek, avagy szabadúszó toborzóknak hívja. Ha egy jelölt végül szerződést kap, az ajánló személyenként és egyszeri alkalommal 80 és 150 ezer forint között kereshet.
index.hu
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Még nincs kimondva, de egyre inkább ez dönti el, ki kapja meg az állást 3 hete
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 3 hete
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 1 hónapja
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 1 hónapja
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 1 hónapja
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 2 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 2 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- Felmondani az öregek szoktak, a Z generáció csak simán nem megy be többet 2 hónapja
- Több mint 40 új munkatársat keres a Revolut Magyarországon 2 hónapja
- A HR a láthatatlan ragasztó - így látják a szakmát az ügyvezetők 2 hónapja

Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja