Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 2 hónapja

Ezt rontják el a kezdő vállalkozások

Egy vállalkozás beindítása és működtetése olyan, mint egy repülőgép irányítása - számos funkciót kell egyidőben vezérelni, amelyek egyaránt fontosak, és csak akkor tud felszállni a repülő, ha ezek mindegyike megfelelően működik. Eközben azonban még a legnagyobbakkal is előfordul, hogy hibáznak - derül ki a Cápák között üzleti show befektetőinek vallomásából.

A nemzetközi szinten is ismert és elismert üzletemberek tapasztalataiból és az általuk mentorált, fejlesztett vállalkozások fő hibáiból, valamint a K&H Bank több mint 30 évnyi tapasztalatából azonban sokat lehet és érdemes tanulni, ezért a K&H, a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentora összegyűjtötte a legjellemzőbb hibákat, hogy a vállalkozások ne csak beindítsák a saját gépüket, de repülni is tudjanak vele.

A K&H szakértőinek tapasztalata szerint ezek a kezdő vállalkozások fő hibái:

  • szemellenző: nemcsak a szülők elfogultak a gyerekükkel szemben, bizony sok esetben a vállalkozások is olyannyira a saját cégükre, termékükre fókuszálnak, hogy eközben nem valósan, a piachoz igazodóan ítélik meg cégüket, terméküket és annak értékét. Érdemes ezért folyamatosan nyomon követni a piaci igényeket, változásokat.
  • csőlátás: főként a fejlesztést igénylő termékeknél jellemző, hogy aki már hosszú hónapok - akár évek - óta egy adott probléma megoldására fókuszál, gyakran éppen emiatt nem veszi már észre az akár nyilvánvaló megoldást. Ha úgy látjuk tehát, hogy elakadtunk, mindig sokat segíthet, ha valaki külső szemmel ránéz a problémánkra.
  • sokat akar a szarka: mivel a vállalkozás sikeres működtetése sok időt és energiát igényel, minél jobban elaprózzuk magunkat, annál kevésbé fogunk célt érni. Sokkal nagyobb értéke van ugyanis annak, ha egy valamit csinálunk igazán jól, mintha 4-5 közepesen gyengét.
  • modern polihisztorok: mivel az induláskor napi szinten számtalan gyors döntést kell meghozni, ezért szinte elkerülhetetlen, hogy a vállalkozást érintő ügyek ne egy kézben legyenek. Idővel azonban érdemes felülvizsgálni, hogy milyen feladatokat lehet delegálni, illetve olyan szakembereket felvenni vagy külső tanácsadóként alkalmazni, aki egy-egy - gazdasági, jogi, pénzügyi, technológiai, kereskedelmi, marketing, stb. - szakterülethez jobban értenek. Így arra koncentrálhatsz, amihez a legjobban értesz.
  • hol vannak a vevők?: sok vállalkozás esik abba a hibába, hogy a lehető legjobb terméket akarja létrehozni, ezért annyira a fejlesztésre helyezi a hangsúlyt, hogy közben nem fordít időt, energiát az üzletszerzésre. Így mire elkészül a termék, a cég csődbe megy, hiszen nincs kinek értékesíteni. A termékfejlesztés mellett ezért egyszerre és ugyanannyi energiát kell a piacszerzésre is fordítani.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Felmérés készült Magyarország lean tudásáról

A lean utóbbi években bekövetkezett térhódításának eredményeképpen lean végzettségek és fokozatok dzsungele jött létre. Ez a helyzet komoly... Teljes cikk

Ezt rontják el a kezdő vállalkozások

Egy vállalkozás beindítása és működtetése olyan, mint egy repülőgép irányítása - számos funkciót kell egyidőben vezérelni, amelyek egyaránt... Teljes cikk

Lean megoldások a kkv szektor számára

A köztudatban elterjedt az a téves nézet, hogy a lean termelés szervezés a nagyvállalatok sajátja, ott szokták alkalmazni, ott van erre szükség, a... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár