kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Hogyan (ne) tálaljuk a visszajelzést?

Hamburger, naked burger avagy milyen menüvel kritizáljuk a másikat? Teszi fel a kissé szokatlan kérdést az Eureka Games blogja. Érdemes a "menüt" végigenni.

A visszajelzés a munkahelyi kommunikáció alfája és omegája, egy olyan jelenség, melynek könyvtárnyi szakirodalma van és mindenkinek van róla véleménye. Egyesek szerint a legfontosabb kommunikációs elem, melyet folyamatosan tanulni és fejleszteni kell, mások szerint pedig egyáltalán nem szabad túlmisztifikálni, csak engedni, hogy a kritika természetesen kijöjjön belőlünk. Számtalan félreértés és tévedés kering körülötte, miközben tudósok, szakemberek és trénerek hada vizsgálta már kívül-belül a mibenlétét.

Ha pedig az internet varázslatos, mindent tudó világában kutakodunk utána, akkor számolatlan jótanács jön szembe azzal kapcsolatban, hogy hogyan is adhatunk igazán jól visszajelzést. Igazán összezavarodhatunk az egymásnak ellentmondó és egymást kizáró módszerek megismerésekor, és felmerül a jogos kérdés: kinek van igaza? Hogyan adjunk visszajelzést?

A zavar azonban nem véletlen: hiszen nincsen egy egységesen jó módszer, mint ahogyan két ugyanolyan ember sincsen. Tegyük fel, hogy nagyon szereted a csokit, és úgy gondolod, hogy ezért mindenkinek jó ajándék lesz, ha csokit adsz: te nagyon kedveled, az emberek többsége is szereti, akkor mindenkinek jó lesz. Mégis erősen fog tiltakozni a cukorbeteg, a diétázó vagy például a saját apám, aki ki nem állhatja az ízét. Bármilyen általánosítás éppen ezért bár rövidtávon hasznosnak tűnik, mégis veszélyes lehet az emberi kapcsolatok törékeny üvegén.

Azonban a többségünk mégis iránymutatásra vágyik, ehhez pedig a könnyen megfogható metaforák és hasonlatok világa a leggyorsabb út. A visszajelzések szakirodalma pedig meg is szülte egy gyorsétterem komplett étlapját, hamburgerekkel és szendvicsekkel. De lássuk mik is ezek, mikor jók és mikor nem.

A menü a maga teljességében a HR Blogon olvasható.
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk

Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk

Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok

Az interaktív kommunikáció és a nyitottság is elengedhetetlen, ha egy el szeretne érni egy Z generációs fiatalt. Teljes cikk