Megjelent: 5 éve

Így dolgozunk gyerek mellől

Mindannyian tudjuk, hogy ez volt a jó megoldás, szűk környezetemben senki nem ágál a döntések ellen, azonban mindenki újra gondol, átgondol, tervez: hogyan szervezzük meg az életünket, ha 1, 2, 3 vagy akár több kiskorú gyermekkel leszünk otthon hétfőtől. A Restart Mom Project blogon Nagyné Czuri Eszter írása.

Nagyon sok cégnél a home office jó megodásnak tűnt, hogy ne kelljen tömegközlekedni, és egyszerre ne legyen 10-20 munkavállaló egy helyen összezárva munkaidőben. Számítani lehetett rá, hogy az iskolákat, óvodákat is érinteni fogja a bezárás, azonban azt hiszem hétvégén sokan átgondolták, hogy home office-ba mit tehet, ha otthon van a kiskorú gyermek is, főleg iskolás kor alatti. Nekem is újratervezéssel telt ez a két nap, hogyan alakítsam ki a napi ügymenetet. Hogyan dolgozom hétfőtől?

Rendszerezés

Írtam egy listát, hogy mi az amit nappal kell megcsinálni (telefon, Skype megbeszélés), és mi az, amit éjszaka is lehet. Napközben amikor a kicsi alszik, akkor leszek a legaktívabb telefonok, megbeszélések (nagyok addig olvasnak, Lego, trambulin, esetleg mesenézés). A tanulást is be kellett majd iktatni, megbeszéltük, hogy kivárunk milyen útmutatást kapunk az iskolától. A technika, tesi, rajz szórakozás formájában lesz. Biciklizünk, anyák napjára virágos ládát gyártunk.

Végig gondoltam mi szükséges a munkám ellátásához, és mire van szüksége a gyerekeknek. A prioritás felállítása nagyon fontos. Ha a feladatok rendszerezésénél nem haladsz, lehet segítséget kérni, akár a főnöködtől, vagy az ügyfeleidtől. Mi az, ami a legsürgősebb, mi az, ami kevésbé.

Váltott műszak

Belátom, hogy minden éjjel nem fogok tudni dolgozni, úgy, hogy napközben is talpon kell maradni, így a férjemmel váltott műszakot alakítunk ki, vagyis, amikor ő hazajön, átveszi a gyerekeket és fektetésig 2-3 órám lesz. Ilyenkor, ha esetleg valamelyik kolléga szintén így tud dolgozni, akkor akár megbeszélést is lehet szervezni, viszont tartsuk szem előtt, hogy nem mindenki így fog dolgozni, így ne zavarjuk egymást a pihenőidőben.

Rugalmasságot adni és kapni

Minden workshopon, beszélgetés alkalmával elő szokott jönni, hogy hogyan működtethető a home office, vagy valamelyik atipikus foglalkoztatási forma. Az egyik kulcs a rugalmasságot adni és kapni elv. Most kimondottan fontos. Ne az legyen a fő aggálya a vezetőnek, hogy mi lesz a teljesítménnyel, hogyan lesz mérhető. Próbáljuk szem előtt tartani, hogy a jelenlegi tömeges home office működtetése mindannyiuk érdeke, a járvány terjedésének megakadályozása mellett az ügymenetek biztosítása, minél több egészséges család megvédése a cél. A jelenlegi helyzet után érdemes felülvizsgálni, elemezni, hogy hogyan működött a home office rendszere, hogyan lehet ebből egy hosszútávon jól működő módszert kialakítani.

A Restart Mom Project Blog további bejegyzéseit itt találja.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A vezetők rejtett fegyvere: így alakítják át a munkahelyeket a túlélésért

A gazdasági bizonytalanság közepette a felsővezetők kétharmada hibrid munkamodellekkel és költségcsökkentéssel reagál a kihívásokra. Az IWG... Teljes cikk

Miért szünteti meg a Mol a home office-t?

Megszünteti a Mol az otthoni munkavégzés szabályzatát, és a Mol csoport egészében a rendszeres irodai jelenlét válik alapértelmezett munkavégzési... Teljes cikk

"A munka nem vár" – coworking térrel jönnek a jövő vonatai

Egy floridai vasúttársaság coworking terekké alakítja állomásait és vonatait, hogy az utasok útközben is hatékonyan dolgozhassanak. A távmunka új... Teljes cikk