Megjelent: 11 hónapja

Így dolgozunk gyerek mellől

Mindannyian tudjuk, hogy ez volt a jó megoldás, szűk környezetemben senki nem ágál a döntések ellen, azonban mindenki újra gondol, átgondol, tervez: hogyan szervezzük meg az életünket, ha 1, 2, 3 vagy akár több kiskorú gyermekkel leszünk otthon hétfőtől. A Restart Mom Project blogon Nagyné Czuri Eszter írása.

Nagyon sok cégnél a home office jó megodásnak tűnt, hogy ne kelljen tömegközlekedni, és egyszerre ne legyen 10-20 munkavállaló egy helyen összezárva munkaidőben. Számítani lehetett rá, hogy az iskolákat, óvodákat is érinteni fogja a bezárás, azonban azt hiszem hétvégén sokan átgondolták, hogy home office-ba mit tehet, ha otthon van a kiskorú gyermek is, főleg iskolás kor alatti. Nekem is újratervezéssel telt ez a két nap, hogyan alakítsam ki a napi ügymenetet. Hogyan dolgozom hétfőtől?

Rendszerezés

Írtam egy listát, hogy mi az amit nappal kell megcsinálni (telefon, Skype megbeszélés), és mi az, amit éjszaka is lehet. Napközben amikor a kicsi alszik, akkor leszek a legaktívabb telefonok, megbeszélések (nagyok addig olvasnak, Lego, trambulin, esetleg mesenézés). A tanulást is be kellett majd iktatni, megbeszéltük, hogy kivárunk milyen útmutatást kapunk az iskolától. A technika, tesi, rajz szórakozás formájában lesz. Biciklizünk, anyák napjára virágos ládát gyártunk.

Végig gondoltam mi szükséges a munkám ellátásához, és mire van szüksége a gyerekeknek. A prioritás felállítása nagyon fontos. Ha a feladatok rendszerezésénél nem haladsz, lehet segítséget kérni, akár a főnöködtől, vagy az ügyfeleidtől. Mi az, ami a legsürgősebb, mi az, ami kevésbé.

Váltott műszak

Belátom, hogy minden éjjel nem fogok tudni dolgozni, úgy, hogy napközben is talpon kell maradni, így a férjemmel váltott műszakot alakítunk ki, vagyis, amikor ő hazajön, átveszi a gyerekeket és fektetésig 2-3 órám lesz. Ilyenkor, ha esetleg valamelyik kolléga szintén így tud dolgozni, akkor akár megbeszélést is lehet szervezni, viszont tartsuk szem előtt, hogy nem mindenki így fog dolgozni, így ne zavarjuk egymást a pihenőidőben.

Rugalmasságot adni és kapni

Minden workshopon, beszélgetés alkalmával elő szokott jönni, hogy hogyan működtethető a home office, vagy valamelyik atipikus foglalkoztatási forma. Az egyik kulcs a rugalmasságot adni és kapni elv. Most kimondottan fontos. Ne az legyen a fő aggálya a vezetőnek, hogy mi lesz a teljesítménnyel, hogyan lesz mérhető. Próbáljuk szem előtt tartani, hogy a jelenlegi tömeges home office működtetése mindannyiuk érdeke, a járvány terjedésének megakadályozása mellett az ügymenetek biztosítása, minél több egészséges család megvédése a cél. A jelenlegi helyzet után érdemes felülvizsgálni, elemezni, hogy hogyan működött a home office rendszere, hogyan lehet ebből egy hosszútávon jól működő módszert kialakítani.

A Restart Mom Project Blog további bejegyzéseit itt találja.
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
  • 2021.02.23 Adatvédelmi tisztviselő képzés Megújult blended képzésünk során a jogi háttér áttekintése mellett gyakorlati példák, megtörtént esetek és a résztvevők által hozott problémák közös elemzése segíti a szabályok értelmezését először e-learning, majd egy online konzultációs nap keretein belül. Részletek Jegyek
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Meghódítja a hotel office a munka világát? - íme az új tér távmunkára

Néhány éve már megvan a szolgáltatás, amire a covid ráerősített. Egyre több szálloda irodai munkatérnek is kiadja szobáit. 9-5-ig munkára vagy... Teljes cikk

Személyesen is bekopoghat a főnök ellenőrizni a távmunkát

A munkáltatónak meg kell győződnie, hogy a dolgozói rendelkeznek a távmunkához szükséges feltételekkel, amiről akár személyesen is... Teljes cikk

A közösségi média és a felhő használatát is tiltaná a jegybank a pénzügyi szektorban

A jegybank legkésőbb január 1-jétől elvárja, hogy a pénzügyi intézmények IT-biztonsági szabályzatai egészüljenek ki a távmunkához szükséges... Teljes cikk