Megjelent: 11 hónapja

Így irányítson, támogasson a vezető a távolból

Számos új kérdés, kihívás zúdult rá a vezetőkre a hirtelen és kényszerből kialakult otthoni munkavégzés kapcsán: Hogyan kérjem számon a kollégákat? Ugyanolyan teljesítményt várhatok el, mint korábban? Kit, hogy motiváljak? Mi van, ha kollégám nem tudja jól menedzselni az otthoni munkavégzést? Mi van, ha a csapat nem tud jól megbirkózni a hatékony együttműködéssel?

Első és legfontosabb feladata a vezetőnek, hogy empatikusan elbeszélgessen minden beosztottjával. Rákérdezzen, hogyan élte meg ezt a változást, van-e bármilyen nehézsége, kihívása ezzel a helyzettel és szüksége van-e bármilyen támogatásra? Ez a beszélgetés legyen zavartalan, értő figyelemmel hallgassuk meg és ha úgy érezzük, valamit még nem mondott ki, éreztessük támogató szándékunkat, kérdezzünk rá újból. Ezt a beszélgetést - csoportmérettől függően - érdemes hetente - kéthetente megismételni. Ez az alkalom ne a munkáról szóljon, hanem a kollégáról, mint emberről. Ha nagy létszámú a csapat, akkor az első beszélgetést követően csoportosan jönne össze az adott vezetőhöz tartozó csapat, ahol egymással is megoszthatják érzéseiket, a jó együttműködéshez megfogalmazhatnak igényeket, elvárásokat. Ezekből a beszélgetésekből érdemes a vezetőnek kulcsszavas jegyzeteket készítenie, mert itt találunk rá a kollégák motivációira is. Mindenki elismerésre vágyik, csak valaki így, valaki úgy. Vannak, akiket mindenki előtt érdemes megdicsérnünk, és akár a teljes cégen belüli belső kommunikációban is érdemes megemlíteni. Valaki viszont zavarba jön ettől és sokkal jobb érzéssel tölti el, ha közvetlen visszacsatolást kap pár jó szóban. Valakit a fejlődési lehetőség doppingol és most akár ingyenesen elérhető képzések is jó minőségben és széles körben elérhetőek. Csapatunkban biztos, hogy vannak olyan kollégák, akik „segítő”, támogató motivációval rendelkeznek. Ők a vezető támogatói, kiemelten érdemes tudnunk most róluk, mert ha a csapatunkban vannak olyan kollégák, akiknek nehézséget, kihívásokat hozott ez a helyzet, a segítők támogatni tudják őket. Ajánlott szakirodalom: Gary Chapman és Paul White A munkahelyi elismerés 5 nyelve, de létezik több tesztforgalmazó, akik nagyon jó motivációs tesztekkel, riporttal rendelkeznek, pl: Motivációs térkép, DISC és motivációs tesztek, stb. Összegezve tehát a motiváción túl azt is érdemes feltárnunk, hogy a csapatunk tagjai milyen szerepeket tudnak betölteni, ki - mivel tud hozzájárulni a csapat hatékony működéséhez. Feladatmenedzsment A feladatok hatékony ellátása is fontos, amire most nehezebben lát rá a vezető. Lehet, hogy csak utólag szembesül a ténnyel, hogy egy feladatra 2 nap elment a ½ nap helyett. Nem látja, ha elakadása van a kollégának. Itt jó megoldást jelenthet a napindító, rövid megbeszélés, ezt kiegészítve egy projektkezelő szoftver vagy akár egy egyszerű excel is, ahol mindenki vezeti a saját feladatait, projektjeit napi szinten és annak időszükségletét. Ez a kollégáknak is nagy segítség, hogy tisztán átláthatják, mit kell még változtatni a napirendjükön, munkabeosztásukon, mi a prioritás a feladataikban. Miben hatékonyak, miben nem annyira? Ha a vezető ezt egy-egy alkalommal átbeszéli a kollégáival és itt is rákérdez, van-e bármilyen támogatásra szüksége, jó érzéssel tölti el a munkatársat, érezni fogja a törődést. Ha valaki nagyon nem halad a feladataival, a vezető át tudja beszélni ennek okait, nem egy leszidással kezdődik a párbeszéd, hanem egy esetfeltárással. Persze, ha nincs megfelelő oka, akkor érdemes írásos figyelmeztetést is alkalmazni, mert ha hosszabb távon elmaradnak indok nélkül a feladatok, akkor fontos, hogy ennek objektív, bizonyítható nyoma legyen. Most érdemes a munkáltatónak, vezetőnek rugalmasabban kezeli a kollégákat. Például, ha a munkavállaló a gyermek otthon tanulása miatt most csak 4 vagy 6 órában tud helytállni, akkor keressünk erre is munkajogi lehetőségeket. Ha tudunk a hozzánk tartozó csapatban fellépő kihívásokról, akkor egyéni szinten, de ugyanakkor a helyzetet átfogó, komplex módon tudunk rájuk reagálni. Ha többen az időmenedzsmenttel küzdenek, akkor a következő hétre beütemezhet a csapat egy időmenedzsment online, 2 órás tréninget. Ha nincs rá budget, akkor érdemes lehet előtte egy belső kutatómunkát végezni, amely keretein belül felkutatunk ilyen témában egy-egy online elérhető ingyenes videót, azt előre megküldjük a csapatnak, majd együtt feldolgozzuk. Ezt bármi más témában is megszervezhetjük. A legfontosabb, hogy mint vezető, legyünk képben a csapatunk tagjaival, érzéseivel, kihívásaival. Ne csak egyszer, hanem hetente, kéthetente nézzünk rá. Nem csak feladat oldalról, hanem emberi nézőpontból is! Utána igazából jönni fog a csapatnak legmegfelelőbb, csapatra szabott megoldás, pláne, ha be is vonjuk őket. Találják ki maguk, melyik projekt menedzser szoftvert szeretnék használni, milyen gyakran akarnak csapatban találkozni az online térben. Hozzátok meg együttesen az új keretrendszert! Csikós-Nagy Katalin HR-Evolution Kft. Nyitókép: mohamed Hassan from Pixabay
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Magyar nyelvű, ingyenes programozókurzus indul

A megfelelő digitális tudás hiánya nemcsak a gazdaság versenyképességét, de a munkavállalók szintjén a foglalkoztathatóságot is veszélyezteti. Teljes cikk

A koronavírus megnehezíti a technológiai területen dolgozó nők szakmai előmenetelét

A Kaspersky adatai szerint a technológiai területen dolgozó nők csaknem fele úgy véli, hogy a COVID-19 világjárvány hátráltatta szakmai... Teljes cikk

Így nyisson a cég a fiatal roma munkavállalók felé

A járvány miatt csökkent a munkaerőhiány és sok cég halasztja el a munkaerőfelvételt. Ebben a helyzetben mik az esélyei az egyébként is hátrányos... Teljes cikk