Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 3 éve

Indulhat a Facebook álláskeresője

Gyorsan kihúzhatja a LinkedIn alól a szőnyeget a Facebook, ha elindítja saját álláskeresős és álláskínálós megoldását, a Jobst. A cégnek minden rendelkezésére áll, hogy ezt sikerre vigye - írja a hwsw.hu.

images

A Facebook mellett egyetlen közösségi hálózat tudott igazán sikeres lenni az elmúlt években, a LinkedIn. A cég már korán jól érzett rá, hogy szükség van egy komoly hálózatra, ahol az emberek csak a szakmai információkat, szakmai életútjukat szeretnék megosztani - és ahol érték, hogy nem keveredik a családi, baráti és szakmai élet. A LinkedIn relevanciáját az is segítette, hogy a Facebook eddig nem nyúlt át, és nem kínált eszközöket szakmai profilok készítéséhez.

Az egyelőre tesztelés alatt álló funkció teljesen átalakíthatja ezt a képet, és az - időközben a Microsoft által felvásárolt - LinkedIn alól akár ki is húzhatja a szőnyeget. A Facebook ugyanis egy új megoldással kísérletezik, a céges oldalakon immár megjeleníthető lesz a "Jobs", vagyis munkahelyek opció is. Ennél is fontosabb, hogy a meghirdetett állásokra fizetett hirdetés is kérhető - ez pedig a Facebook adu ásza.

A Jobs tab mellé tökéletes kiegészítő lehet a tavaly tesztelt szakmai címkék rendszere. Ez a LinkedIn "endorse" megoldására hajazva lehetővé teszi az ismerősöknek és barátoknak, hogy különböző képességek és készségek mentén ajánljanak, így kirajzolódhat, hogy ki miben jártas, miben számít szakértőnek. Ez jól passzol a Jobs mellé, mivel így célozhatóak lesznek a hirdetések is - a Java fejlesztői állást így tényleg csak azoknak dobná fel a gép, akik ebben bizonyos számú vagy arányú dicséretet szedtek össze.

Az új felület lehetővé teszi, hogy a cég formális állásajánlatot tegyen közzé, olyan részletekkel, mint hogy rész- vagy teljes munkaidős állásról van-e szó, milyen bérezést kínál, illetve természetesen a munkahely nevét és a munkaköri leírást. Fontos, hogy erről a felületről lehet jelentkezni is az állásra, ilyenkor egy űrlapot dob fel a rendszer, ahol azonban a legtöbb mezőt a Facebook előre ki is tölti a jelentkező saját profiljáról származó információkkal. A beérkező jelentkezések kezelésére és szortírozására még nincs jó megoldás, ezek egyelőre sima, az oldalnak küldött üzenetként jelennek meg - írja a hwsw.hu.

Fontos versenyelőny a Facebook egészen elképesztő elérése, a hírfolyam ugyanis egészen egyedülálló hirdetési felületet jelent. A kezdeményezésben meglepő, hogy ennyi ideig tartott meglépni: az egyik legnépszerűbb és legjövedelmezőbb hirdetési forma ugyanis pont az állásajánlatoké, nem véletlen, hogy a LinkedIn is jól keresett ezen.

A hwsw.hu szerint egyelőre nem világos, hogy a most tesztelt Jobs felület, illetve a profilcímkék mikor fordulnak élesbe. És persze az sem zárható ki, hogy hosszabb tesztelés után a Facebook úgy dönt, hogy ezt a szolgáltatást nem indítja el.
Follow hrportal_hu on Twitter