Kreatív szervezetek a "kreativitás alapú gazdaságban"
Elérkezett a "kreativitás alapú gazdaság" kora, egy olyan gazdasági rendszer, melynek fő hajtóereje az ötlet és az innováció. A kreativitás alapú gazdaság rákényszeríti a vállalatokat, hogy újragondolják a vállalati stratégia alapvető elemeit. Egy 2006-os kutatás eredményei azt mutatják, ez a gondolkodás jelentősen átalakítja a vállalatok működését.
A már említett kutatásban megkérdezett vállalati felsővezetők többsége egyetértett abban, hogy a kreativitás alapú gazdaság nem ideiglenes, vagy múló jelenség (Weber Shandwick és KRC Research, 2006.).
A változásokra gyorsan reagáló, transzformatív szemléletű vállalatokban létrejövő kreatív szervezetek kiemelt hangsúlyt helyeznek olyan készségek, attitűdök kialakítására is, mint a csapatmunka, vállalkozói szellem, kockázatvállalás, kreativitás. Ezek a szervezetek képesek lesznek előmozdítani és bátorítani a kreatív megoldásokat. Több és friss ötletet generálva képesek a folyamatok egyszerűsítésére, az eljárások hatékonyabbá tételére.
A sikeres kreatív szervezetek azok lesznek, amelyek innovatívak, hiszen az innováció a kreatív ötletek gyakorlati fejlesztésekbe való leképezése, melyek összhangban vannak a szervezet küldetésével. Azzal a misszióval, mely a vállalat túlélését és sikerét garantálja. Ahhoz hogy innovatív legyen valaki, szüksége van az ötletek folyamatos generálására és egy olyan folyamatra, mely elemzi és implementálja ezeket. Annak érdekében, hogy hatékonyan elemezze és megvalósítsa az ötleteket, a szervezetnek be kell azonosítania a már meglévő előítéleteket és kultúrát. Ezen felül egyensúlyt kell teremtenie, olyan természetes tendenciákban mely néha önmaga ellen irányulnak, mint az "elemzés lefagyása" vagy a túl sok ötlet miatti káosz. Bármely ilyen torzulás nagyon veszélyes lehet a működésében, kivéve, ha a szervezet tudatosan felkészült ezeknek az erőknek a kiaknázására.
Egy sikeres kreatív szervezetnek két meghatározó dimenzióban kell kiemelkedni. Először is képesnek kell lennie arra, hogy bevonzza, majd a legjobbat hozza ki a kreatív emberekből. Másrészt, egy olyan folyamatot kell működetnie, mely alkalmazza ezt a kreativitást és konvertálja olyan termékekre és szolgáltatásokra, melyek valóban megfelelnek az ügyfelek igényeinek. Az első dimenzió követelménye, hogy a szervezet ne csak kiválassza és irányítsa a kreatív alkalmazottakat, hanem azt is, hogy átadja a meglévő munkaerő kreativitását is. A szervezet ennek tükrében egy igen kritikus átjárót képez, a szárnyaló kreativitás légkörének előmozdítása és az üzleti túlélés realitása között.
A kreatív szervezet olyan egyensúlyt kell, hogy kialakítson melyben egyszerre innovatív és túlélő. Mindez szembetűnő lehet a szervezeten belüli kreativitás menedzselésében, hogyan vonz és enged szabadjára. A világ leginnovatívabb vállalataiban a kreatív szervezetek e két dimenzióban már figyelemreméltó tapasztalatra tettek szert.
A CreatiCity Kutató Intézet kutatásával (https://docs.google.com) most a magyar vállalatok gyakorlata alapján szeretnénk átfogó képet alkotni a szervezeti kreativitásról.
CreatiCity Kutató Intézet
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
“Szívügyem, hogy a csapaton belül mindenki ki tudjon teljesedni a szakmájában” - mondja Gyarmati Katalin, a kecskeméti Nissin Foods Kft. HR... Teljes cikk
A KSH adatai szerint tavaly 41 300 magyar vándorolt külföldre, és 2020 óta folyamatos a növekedés. Sokakat vonz a magyarországinál magasabb fizetés... Teljes cikk
Hatalmas lehetőségeket látnak a HR vezetők abban, hogy a készségeknek nagyobb szerep jusson a HR-ben. Az átfogó készségalapú stratégia... Teljes cikk
- Jó fizetés vagy valami más? Ez a legfontosabb a magyar munkavállalóknak 2 hónapja
- EU Kék Kártya: mely külsős ország szakemberei kapták a legtöbb munkavállalási engedélyt? 2 hónapja
- Az ebben a szegmensben dolgozók aránya még mindig az uniós átlag alatti Magyarországon 4 hónapja
- Nevessünk együtt! - humor és pszichológiai biztonság a munkahelyen 4 hónapja
- Új elnök az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete élén 4 hónapja
- Elindult az év képzési pályázata, 150 millió forint támogatás is igényelhető - Rengeteg a pozitív változás 4 hónapja
- Munkahelyi hatékonyság növelése szinte ingyen 4 hónapja
- A magyar kutatóknak érdeke a kínai és török együttműködés 5 hónapja
- Ez a vállalkozás Magyarország egyik leginnovatívabb cégévé fog válni 5 hónapja
- Új innovációs központ nyílik Magyarországon 7 hónapja
- Ezek a problémák foglalkoztatják leginkább a középiskolásokat 7 hónapja