Szerző: Barna Eszter
Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 4 éve

Lista, hideg-meleg zuhany, túra a hegyekben - sikeres vállalkozók szokásai

Az egyik a szigorú rendszer kialakítása, mellyel a legtöbb munka elvégezhető, főleg ha prioritási sorrendet is kialakítunk hozzá. A kreatív elmék persze lehet, hogy nem a napnak azon szakában a legaktívabbak, amikor a többség dolgozik. Rameet Chawla a Fueled, mobil applikációkkal foglalkozó cég alapítója, például éjjel 11 és hajnali 3 között tud a legkoncentráltabban munkát végezni, gondolkodik az új ötleteken, válaszol e-mailekre, és csak 4-kor fekszik le.

Van, aki listákat ír, ami szintén segít a prioritások mentén maradni, valamint ezekkel a listákkal strukturálható az idő, segít áttekinteni a következő napot, hetet, hónapot stb., látni a hosszú távú célt is, mielőtt a napi részfeladatot elkezdenénk végrehajtani.

Ha kitűzünk egy-két kiemelt célt egy adott időszakra, az is segíthet abban, hogy fókuszáltak maradjunk és valóban azzal foglalkozzunk, ami a legfontosabb, sok egyéb marginális tevékenység ne vegye el az időt és az energiát attól, ami az eredeti cél megvalósulását leginkább elősegíti.

Egy másik vállalkozó minden este felteszi magának a kérdést, hogyha a következő napja is úgy telne, ahogy a mai, az mit jelentene a jövőre nézve. Ez pedig tevékenységének állandó felülvizsgálatára készteti.

Van, aki minden hétvégén túrázni megy, új és új ismeretlen helyekre, ahol több órát el tud tölteni csak a gondolataival és egy jegyzettömbbel, ahová lejegyzi az új ötleteket. Ez segít megszabadulni a hét közbeni stressztől, illetve lehetőséget teremt, hogy a gondolatok letisztuljanak, akár egy meditáció.

A Dashed ételszállító cég alapítója, Phil Dumontet, a minden reggeli hideg-meleg zuhanyra esküszik, amely felfrissíti és élénk napkezdést biztosít. 14 éve minden reggel 30 másodpercenként felváltva hideg és forró vízben zuhanyozik. A kulcs, hogy mindig hideggel kell zárni, mondja.

Érdemes a nyitott kérdésekre érkező válaszainkat akár hosszabb idő alatt, (ezek lehetnek akár hónapok, évek) több szempontból is megvizsgálni, megválaszolni, akár egy termék bevezetéséről, akár egy új üzleti partner megtalálásáról van szó, véli Danielle Fong, aki fenntartható energiatermelés területén alapított céget. Akár az extrém opciókat is hasznos lehet végiggondolni, mert a válasz meglepő helyekről jöhet, ha nem a szokványos, bejáratott, leggyorsabban rendelkezésre álló megoldással elégszünk meg.
Follow hrportal_hu on Twitter