Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 14 éve

Megindulhat az outsourcing piac

Az idén már növekedésnek indulhat a válság hatására beszűkült, stagnáló informatikai erőforrás kihelyezési (outsourcing) piac egy cég szerint.

images

Bár a NAVIGATOR Informatika Zrt. előrejelzése alapján a válság hatása a következő két-három évben is érezhető lesz, az outsourcingon belül tovább nőhet például a több operációs rendszer futtatását egy időben, illetve az egy fizikai szerveren több külső szerver használatát lehetővé tévő virtualizáció iránti igény. Részben azért, mert a cég szerint egy stabilabb gazdasági környezetben a vállalatok hosszú távon várhatóan jobban elfogadják és a gyakorlatban is alkalmazzák majd az innovatív megoldásokat.

A cég tapasztalata szerint a nagyvállalatokkal szemben a kis-, és középvállalkozások reagálnak leginkább rugalmasan az innovatív megoldásokra, így jelentős potenciált jelenthetnek az elkövetkező időszakban. A jelenleg közel 6.000 felhasználót kiszolgáló és 400 szervert üzemeltető vállalat szerint az it-outsourcing mellett például az üzemeltetési, valamint a tanácsadási és a konzultációs szolgáltatások is növekedésnek indulnak a következő hónapokban.

A piaci növekedést azonban befolyásolja az is, hogy egyelőre még nem jelentek meg nagy számban újabb, nagy ügyfelek, illetve a jelenlegiek is inkább a költségek racionalizálására törekednek.
A válság új útra terelte az outsourcing szolgáltatókat is, amelyeknek alkalmazkodniuk kellett az ügyfelek megváltozott igényeihez.


Nem mernek lépni a vállalatok



Annak ellenére például, hogy a gazdasági recesszió hatására 2009-ben az előző évhez képest közel ötven százalékkal több cég érdeklődött a vállalkozásnál az outsourcing és a PC-mentes irodai megoldások iránt, mégis, a vártnál sokkal kisebb ütemben nőtt az informatikai erőforrás-kihelyezések száma. Ennek fő oka, hogy megnőtt a szerződések átfutási ideje, valamint a fokozott érdeklődés ellenére a piac szereplőinek jelentős hányada a gyakorlatban egyelőre nem mer lépni, kerüli az innovatív technológiákat és az alternatív megoldásokat.

Beigazolódott az a feltételezés is, hogy a vállalatok kevesebb pénzt költenek az informatikára, ezen belül csökkentik a szolgáltatásra költött összegeket is.

A cég szerint a piaci növekedést befolyásolja az is, hogy mikor lesznek elérhetők ismét az informatikai területen lehívható fejlesztési támogatások.

Az outsourcing piac hatodik legnagyobb szerepelője, a NAVIGATOR az idén arra számít, hogy az árbevétele mellett a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) is nőni fog, s így megerősítheti pozícióját a piacon.

A vállalat konszolidált árbevétele tavaly 1,65 milliárd forint volt, míg az idén várhatóan 1,81 milliárd forint lesz. Az árbevétel rendszerintegrációs hányada nem éri el a 10 százalékot, míg jelentős része a technológiai outsourcing szolgáltatásból származik.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk

Felesleges harcolni ellene: Balogh Petya az MI-forradalomról

Tavaly novemberben a ChatGPT berúgta az ajtót. Már nem lehet a szellemet visszagyömöszölni a palackba, harcolni sem érdemes ellene, inkább... Teljes cikk