Megjelent: 1 hónapja

Mindenki tudja vezetni magát, ha megtanítjuk rá

Az általa vezetett hely elnyerte a Central European Startup Awards megmérettetésén a „Magyarország legjobb coworking irodája” címet. Ivánka Ivánnal, a HubHub coworking lánc magyarországi egységének üzletfejlesztési vezetőjével beszélgettünk a cég közösségi irodájában, a HubHub-ban.

Milyen szakmában jártas az üzletfejlesztés mellett?

A szakmámat tekintve marketinges vagyok, amire nagyon büszke vagyok. A HubHub Magyarország üzletfejlesztésért és partnerkapcsolatokért felelős menedzsere vagyok, ezen kívül több kisebb, saját cégben is közreműködöm még. Az utóbbi 10 évben éltem Kanadában, az USA-ban, az Egyesült Királyságban, Németországban. Üzleti céllal beutaztam egész Európát.

A külföldi évek után miért döntött a hazatelepülés mellett?

Család, párkapcsolat, barátok… igazából sosem terveztem, hogy végleg külföldön maradok. Az üzleti lehetőségek Magyarországon is megvannak, és a hazai ízek, ételek csak itthon az igaziak!

Hogyan került kapcsolatba a HubHub-bal?

Fejvadász talált meg. Híve vagyok a professzionális közösségeknek, és még csak említés szintjén jeleztem hogy hazajövök, nem voltak konkrét elképzeléseim amikor megkerestek egy igazán jó ajánlattal.

Ivánka Iván kedvenc elfoglaltsága a problémamegoldás. Sorozatvállalkozó, üzletfejlesztő, marketinges, aki megjárta Európát és Észak-Amerikát. Saját marketingügynöksége, szoftverfejlesztő ügynöksége és tanácsadó cége mellett az európai HubHub coworking lánc magyarországi egységének üzletfejlesztési vezetője.


Hogyan képzeljük el HubHub-ot és a partnereit?

Kezdetben „innovation hotspot”-ként határoztuk meg magunkat, és főleg külföldi partnereink voltak, aztán nyitottunk a hazai vállalkozók felé, és ma már „vállalkozói közösség”-ről beszélünk. Vannak olyan közösségi irodák, ahol pl. a társadalmi felelősségvállalás a központi rendező elv - a HubHub az üzleti- és technológiai fejlődésre helyezi a hangsúlyt. Ennek tükrében úgy látom, hogy nagyon sokrétűek a partnereink; fejlesztők, marketingesek, de van biokémikus, orvos, hangmérnök, építész is közöttük. Az itt lévő tagokban az a közös, hogy fejlődni szeretnének üzleti és egyéni szinten egyaránt. Ez különböző szegmensekben teljesen mást jelent. Széles a paletta: szabadúszókat, kis- közép- és nagyvállalkozókat, társadalmi szervezeteket, NGO-kat egyaránt fogadunk. Érdekes módon nem tudnám őket a szerint megkülönböztetni, hogy introvertáltak vagy extrovertáltak választják-e inkább a HubHub-ot. Nem és kor szerint is teljesen diverz az összetétel.

Jellemzően mennyi ideig bérelnek helyet a partnereik?

Ahogyan említettem, nálunk a fejlődésen van a hangsúly, ennek pedig nézőpontunk szerint a közösség az alapja. Ezért - szemben más piaci szereplőkkel - nálunk nincsenek néhány órás/hetes konstrukciók, hanem hosszabb időben gondolkodunk. Általánosságban a digitális nomádok, expert-ek 2-5 hónapot töltenek itt, a „helyi” (azaz életvitelszerűen itt élő) szabadúszók pedig ennek többszörösét. Ők nem feltétlenül irodát bérelnek, hanem asztalt egy osztott irodában, vagy ülőhelyet a közösségi térben.
Állaskeresőknek és toborzási céllal érkezőknek is ajánljuk az Allasportal.hu-t, a HR Portal állásgyűjtő oldalát!

Miért választják ezt a megoldást az otthoni munkavégzés helyett? Asztal, internet, kávé otthon is van.

Együtt messzebbre jutunk, mint ameddig egyedül jutnánk. Folyamatosan szervezünk olyan eseményeket, ahol a (leendő) vállalkozók megtanulják, hogyan szerezzenek tőkét, hogyan fejlesszenek csapatot, hogyan építsenek márkát stb. De a „nagyok” is szívesen jönnek. Neves cégek tartanak nálunk - akár több hetes - tréningeket. A tereink szándékosan lettek úgy kialakítva, hogy a résztvevők egymással is találkozzanak, ismerkedjenek, inspirálódjanak. Ezt otthon nem kapja meg az ember.
Ivánka IvánIvánka Iván: Csak irodát bérelni az önmagában kevés

Hogyan biztosítják, hogy ez az inspiráló közeg fennmaradjon?

Nekem mint üzletfejlesztésért és partnerkapcsolatokért felelős menedzsernek az a feladatom, hogy a megfelelő bérlőket hozzam be, akik a közösség szempontjából építőek. Ezért nagyon sok eseményre járok. Felvételkor bizonyos szűrőket alkalmazunk; nem csupán az anyagi szempontok számítanak, hanem minden esetben feltesszük a kérdést, hogy mivel járul hozzá a leendő tag a közösség építéséhez? Ha „Bele is kell adni” valamit. Van olyan közel 50 főt foglalkoztató tagunk (bérlőnk), aki azért jött ide, mert ide mosolyogva jönnek a kollégák dolgozni, és szívesen maradnak bent tovább, és ezért nekik szinte semmit nem kell tenni. Nem kényszerből maradnak az alkalmazottak, hanem azért, mert a tér kellemes, kényelmes, és a tagok ki vannak szolgálva minden szempontból. Rengeteg módon lepjük meg tagjainkat, friss gyümölcsöt, nassolni valót kínálunk, italokat biztosítunk, nap végén közös játékra, versenyekre is lehetőség van. Az Y és Z generációt vonzza ez a közeg, de tagságunk kb. 10%-a az X generációból jön. Külön munkatársunk van, akinek dedikáltan az a feladata, hogy a tagok „boldogok legyenek”. Van egy exkluzív üzletfejlesztési programunk is, amely hivatott a tagoknak ügyfelet, kapcsolatokat szerezni, a problémáikra megoldást találni. Például, ha HR-es problémám van, megtalálom házon belül a HR-szakértőt, toborzási szakértőt stb.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Mindenki tudja vezetni magát, ha megtanítjuk rá
2. oldal - A szabadság tanulható
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter