Szerző: Barna Eszter
Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 éve

Munkavégzés során nem biztonságos

Szexuális zaklatási botrányoktól hangos a média, ami egyre több területen hívja fel a visszaélésekre a figyelmet. A Katona József Színház október elején bemutatott darabja arról szól, hogy mi történik akkor, amikor a média használ ki valakit, a saját céljaira. Mi lesz a korhatáros férfimagazinba a még gyereklány félpucér fotóját kiválasztó kezdő újságíró karrierjével, hogyan próbálja elsimítani a botrányt a főszerkesztő, és mi mindent kell megtenni az olvasottság érdekében.

A Doghouse nevű bulvár férfimagazinnál kitör a botrány, mert a mellszépségversenyben egy olyan fiatal lány képe kerül a címlapra, aki a történet szerint nem maga küldte be a fotóját a megmérettetésre, a korát persze elhazudták, (vagyis idősebbnek tüntették fel, mint amilyen valójában), a felháborodott apa viszont megjelenik a szerkesztőségben, és botrányt akar csinálni, tönkretenni a lapot.

Nem szeretnénk sokat elárulni a darab részleteiről, de az talán nem titok, hogy a középpontba az kerül, hogy hogyan próbálja meg a főszerkesztő elsimítani a lap jövőjét is fenyegető botrányt és olyan szereplő is lesz, akinek el kell vinnie a balhét. Sőt egy női magazin munkatársainak, persze szatirikus formában előadott munkanapjaiba is bepillanthatunk, ami ugyanakkor messze van a magazinos csillogástól, ha az olvasó igényeinek kiszolgálásáról van szó.

A munkavégzés során nem biztonságos, vagyis not safe for work, azokra a tartalmakra utal, amelyeket nem biztonságos a munka közben megnyitni, mégis sokan megteszik, hacsak nincsenek eleve blokkolva a munkahelyen.
Kapunk sztereotípiákat szinte a végletekig karikírozva a magazin munkatársainak képében, akiknek persze picit az életébe is belelátunk, apró skiccekben, néhány mondatban. A karaktereken lehet nevetni, bár nem mindig felszabadultan. Az extrémek pedig kit taszíthatnak, kit vonzhatnak. A darab néha szinte a bohózatig jut el, miközben, ha nem is olyan mélyen, de üzenni is akar.



Nem is szemből „kínálja fel” a nézőnek a történetet, hanem majdnem körbe üljük a színpadot, a fizikai távolság sem nagy, közvetlen közelről szemlélhetjük a karaktereket, mintegy belemászunk az „életükbe”, ahogy a bulvársajtó is teszi alanyaival, természetesen a közönség igényeit meglovagolva. Mi a nézők/olvasók pedig habzsoljuk a történeteket, amelyek ideig-óráig érdekesek, mert mindig kell az újabb szenzáció, amelyekre aztán rosszallóan csóváljuk a fejünket.

A darabot Máté Gábor rendezte. Lucy Kirkwood írta. A szereplők: Tasnádi Bence, Rujder Vivien, Dér Zsolt, Kocsis Gergely, Takátsy Péter, Pelsőczy Réka. A darab a Katona Kamrában látható.

Fotó: katonajozsefszinhaz.hu
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Már lehet pályázni a kultúratámogatásért járó díjra

Először ítélik oda 2019 decemberében a vállalatok számára alapított kultúratámogatásért és művészeti szponzorációért járó Art is Business... Teljes cikk

Miért legyek online? Miért ne legyek online?

Mert mi vagyunk azok a „digitális bevándorlók”, akinek vannak emlékei a betárcsázós internetről, meg a WAP-ról - amit „a 21. század... Teljes cikk

A guruk beszólnak

Peter Drucker nem sokkal halála előtt állítólag azt mondta: a menedzsmentet szabad bölcsészetként (liberal arts) értelmezi újra. A vezetőképző... Teljes cikk