Népszerű cafeteria-elem az egészség
Egy magánegészségügyi intézményben a garanciát a szakterületek széles skálája, a szakemberek száma, illetve a nagy gyakorlattal, széles körű szaktudással rendelkező, neves orvosok biztosítják. Az ő kiválasztásuknál a szaktudás és a teljesítmény mellett döntő a szervezeti kultúrába való beilleszkedési képesség is.
Egyre népszerűbb béren kívüli juttatás a magánegészségügyi szolgáltatás
A magánegészségügyi szolgáltatás iránti igény élénkülése annak is köszönhető, hogy egyre több vállalat ismeri fel a megelőzés, a munkavállalók egészségének fontosságát. Így a munkahelyi egészségmegőrzésre fókuszál és a Budai Egészség központ szolgáltatásait nyújtja dolgozóinak például az AEGON, a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal, a General Motors, a Galoxosmithlline, a Magyar Fejlesztési Bank, Magyar Nemzeti Bank, a MOL, az MTV, vagy az SAP Hungary. Az egészségközpont adatai szerint a szerződött partnereknek igen nagy része vesz igénybe a kötelező vizsgálatokon felüli szolgáltatásokat is. Az egyik legnépszerűbb pluszszolgáltatás a stressz-hatásoknak leginkább kitett felső- és középvezetők számára kialakított menedzserszűrés, de közkedvelt az átalánydíjas csomagban igénybe vett teljes körű járóbeteg-szakellátás is.
A HR Portal kérdésére az ügyvezető aláhúzta: a természetbeni juttatások megadóztatása ellenére úgy tapasztalják, hogy partnereik többsége nem változtat cafeteria keretének összegén, vagyis a dolgozó az adóval csökkentett értéket kapja a béren kívüli juttatást egészségügyi szolgáltatásként. Hiszen a dolgozók motiválása nagyon fontos, és ezt a munkavállalók megszokták - emelte ki Papik Kornél.
- megbízható szakmai és technológiai háttér
- ügyfélszempontú szolgáltatási kultúra - komplex informatikai és ügyfélkezelési rendszer
- standardizált szolgáltatási folyamatok
- minőségi ellátási körülmények
A megfelelő magánegészségügyi szolgáltató kiválasztása komoly üzleti döntést követel, az intézmények közül azonban - előzetes információk hiányában - meglehetősen nehéz választani. Az ügyfelek gyakran elsősorban az árak alapján döntenek, és nem veszik figyelembe, hogy ezért milyen minőségű és színvonalú szolgáltatást kapnak. A Budai Egészségközpont összeállított egy olyan szempontrendszert, amely segítséget nyújt a megfelelő szolgáltató kiválasztásában.
Megbízható szakmai és technológiai háttér
Fókuszban a gyógyulás és nem a vizsgálatok - vallják a Buda Egészség Központban. Hiszen itt elegendő idő áll rendelkezésre arra is, hogy a vizsgálatok elvégzése mellett a páciensre is jusson idő, és releváns információkat tudjanak neki szolgálni. - Egy magánegészségügyi intézményben a teljes körű, magas szintű szolgáltatásra garanciát nyújt a szakterületek széles skálája, az intézményben dolgozó szakemberek száma, illetve a minőséget a nagy gyakorlattal, széles körű szaktudással rendelkező, neves orvosok biztosítják. A szakmai képzések, továbbképzések és tanulmányutak során a szakemberek folyamatosan bővítik ismereteiket, és az így kialakult nemzetközi kapcsolatoknak köszönhetően nyomon követhetik az egyes szakterületekhez kapcsolódó legújabb tudományos eredményeket. A minőségi szolgáltatás nélkülözhetetlen eleme a magas szintű technológiai háttér, de az sem elhanyagolható szempont, hogy az adott magánegészségügyi intézmény rendelkezik-e fekvőbeteg háttérrel, hiszen bizonyos kivizsgálások és beavatkozások csak fekvőbeteg ellátás keretein belül valósíthatók meg - emelte ki Papik Kornél.
A beilleszkedés kulcsfontosságú a szakembergárda kiválasztásánál
A szervezeti kultúra megalkotása, fenntartása hosszú évek munkája. A magas színvonalú szolgáltatási kultúra érdekében a kiválasztás során az orvosok és a személyzet egyaránt több szempontnak kell, hogy megfeleljenek. A szaktudás és a professzionális teljesítmény mellett fontos szempont az intézmény által képviselt szervezeti kultúrába való beilleszkedési képesség - mondta Papik Kornél. Az udvarias viselkedés, a türelem, az empátia, és a jó kommunikációs készség alapvető elvárás minden alkalmazottól, akiknek folyamatos továbbképzésére és tréningjére az intézménynek nagy hangsúlyt kell fektetnie. Az ügyfelek elégedettségének mérésével ellenőrizhető a szolgáltatás minősége, a beérkezett észrevételek alapján pedig a betegek igényeire szabható az ellátás - tette hozzá az ügyvezető igazgató.
Nem fizetéssel motiválják a szakembergárdát
Papik Kornél kérdésre válaszolva kifejtette komplex tevékenységüket, hiszen az Országos Gerincgyógyászati Központ és a Budai Egészség Központ is hozzájuk tartozik: a két szféra ellenére azonban nincs számottevő különbség a személyzet, asszisztensek fizetésében. Ez a neves orvosokra nem vonatkozik. Érdemes ugyanakkor azt is kiemelni, hogy az egészség központban az orvosok nagy része bedolgozik, amely alól a sebészek képeznek csak kivételt. Az orvosok átlagban heti 4-6-8 órát dolgoznak, akiket teljesítményük után fizetnek meg - emelte ki Papik Kornél.
A diszkréció és a minőség itt elsődleges
A személyre szabott szolgáltatás, a minőségbiztosítás és a diszkréció az egészségügyi szolgáltatók esetében különösen nagy jelentőséggel bír. Garantálni kell az egészségügyi jogszabályok betartását minden vizsgálati eredmény bizalmas kezelését: a páciens beleegyezése nélkül személyes adatairól, leleteiről semmilyen formában nem adható mások számára felvilágosítás. - Az állami szektorral ellentétben itt nem fordulhat elő, hogy telefonon érdeklődve pl. a munkáltatónak tudomására jusson a dolgozó pszichiátriai betegsége, melyet elbocsátás követ - húzta alá Papik Kornél. A szűrővizsgálatok eredményeit az intézménynek teljes diszkrécióban a megadott címre kell postáznia, a foglalkozás-egészségügyi vizsgálatok esetében pedig a munkaadóknak időben értesítést kell kapniuk munkavállalóik alkalmasságáról - tette hozzá a kórházvezető.
Fontos a HR-esek és az ügyfelek tájékoztatása
A vállalatok esetében az egészségügyi szolgáltatónak folyamatosan tájékoztatnia kell szerződéses partnereit az aktuális vizsgálatokról, a munkáltatót érintő törvényi kötelezettségekről, valamint a szezonális betegségekkel vagy járvánnyal kapcsolatos teendőkről. A humánpolitikai osztályok vagy megjelölt kapcsolattartók továbbá jó, ha rendszeresen írásbeli tájékoztatást kapnak az elvégzett foglalkozás-egészségügyi vizsgálatok eredményeiről, és az aktuális vizsgálatokról.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A megnövekedett költési kedv ellenére hozzávetőlegesen 5 milliárd forintnyi "alvó pénz" ragadt benn a SZÉP-kártya tulajdonosoknál. A kártyákon... Teljes cikk
Három nagy szereplő határozza meg az egészségpénztárak piacát. A tavalyi évben mind taglétszámban, mind vagyonban nőtt a piac. Kik a nagy... Teljes cikk
Már 2022-ben látszott, hogy a 2019 óta tartó juttatási keret csökkenésének trendje megfordult. Az éves keretösszeg 2024-re is további növekedést... Teljes cikk
- Minél több a mesterséges intelligencia a munkahelyen, annál rosszabb a dolgozók életminősége 3 hete
- Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz 3 hete
- Hogyan érvelj a felsővezetésnél a mentális jóllét mellett? 4 hete
- Átadták a Kerékpárosbarát Munkahely díjat 4 hete
- Céges kerékpárflottával is fel lehet lépni az ingázás okozta stressz ellen 1 hónapja
- Mozgás ide vagy oda, kimutatták, hány óra ülőmunka káros menthetetlenül az egészségre 1 hónapja
- Példa: 25 éves férfi, 11 ezer forint havi befizetés - 100 ezer forinttal több nyugdíj 1 hónapja
- 5 tipp, amivel megőrizhetjük arcbőrünk hidratáltságát 1 hónapja
- Csontpótlás saját darált csontból? 1 hónapja
- Csak a dolgozók fele tesz félre váratlan egészségügyi kiadásokra 1 hónapja
- A sportiparban rejlő karrierlehetőségek 2 hónapja