Népszerű cafeteria-elem az egészség
Egy magánegészségügyi intézményben a garanciát a szakterületek széles skálája, a szakemberek száma, illetve a nagy gyakorlattal, széles körű szaktudással rendelkező, neves orvosok biztosítják. Az ő kiválasztásuknál a szaktudás és a teljesítmény mellett döntő a szervezeti kultúrába való beilleszkedési képesség is.
Egyre népszerűbb béren kívüli juttatás a magánegészségügyi szolgáltatás
A magánegészségügyi szolgáltatás iránti igény élénkülése annak is köszönhető, hogy egyre több vállalat ismeri fel a megelőzés, a munkavállalók egészségének fontosságát. Így a munkahelyi egészségmegőrzésre fókuszál és a Budai Egészség központ szolgáltatásait nyújtja dolgozóinak például az AEGON, a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal, a General Motors, a Galoxosmithlline, a Magyar Fejlesztési Bank, Magyar Nemzeti Bank, a MOL, az MTV, vagy az SAP Hungary. Az egészségközpont adatai szerint a szerződött partnereknek igen nagy része vesz igénybe a kötelező vizsgálatokon felüli szolgáltatásokat is. Az egyik legnépszerűbb pluszszolgáltatás a stressz-hatásoknak leginkább kitett felső- és középvezetők számára kialakított menedzserszűrés, de közkedvelt az átalánydíjas csomagban igénybe vett teljes körű járóbeteg-szakellátás is.
A HR Portal kérdésére az ügyvezető aláhúzta: a természetbeni juttatások megadóztatása ellenére úgy tapasztalják, hogy partnereik többsége nem változtat cafeteria keretének összegén, vagyis a dolgozó az adóval csökkentett értéket kapja a béren kívüli juttatást egészségügyi szolgáltatásként. Hiszen a dolgozók motiválása nagyon fontos, és ezt a munkavállalók megszokták - emelte ki Papik Kornél.
- megbízható szakmai és technológiai háttér
- ügyfélszempontú szolgáltatási kultúra - komplex informatikai és ügyfélkezelési rendszer
- standardizált szolgáltatási folyamatok
- minőségi ellátási körülmények
A megfelelő magánegészségügyi szolgáltató kiválasztása komoly üzleti döntést követel, az intézmények közül azonban - előzetes információk hiányában - meglehetősen nehéz választani. Az ügyfelek gyakran elsősorban az árak alapján döntenek, és nem veszik figyelembe, hogy ezért milyen minőségű és színvonalú szolgáltatást kapnak. A Budai Egészségközpont összeállított egy olyan szempontrendszert, amely segítséget nyújt a megfelelő szolgáltató kiválasztásában.
Megbízható szakmai és technológiai háttér
Fókuszban a gyógyulás és nem a vizsgálatok - vallják a Buda Egészség Központban. Hiszen itt elegendő idő áll rendelkezésre arra is, hogy a vizsgálatok elvégzése mellett a páciensre is jusson idő, és releváns információkat tudjanak neki szolgálni. - Egy magánegészségügyi intézményben a teljes körű, magas szintű szolgáltatásra garanciát nyújt a szakterületek széles skálája, az intézményben dolgozó szakemberek száma, illetve a minőséget a nagy gyakorlattal, széles körű szaktudással rendelkező, neves orvosok biztosítják. A szakmai képzések, továbbképzések és tanulmányutak során a szakemberek folyamatosan bővítik ismereteiket, és az így kialakult nemzetközi kapcsolatoknak köszönhetően nyomon követhetik az egyes szakterületekhez kapcsolódó legújabb tudományos eredményeket. A minőségi szolgáltatás nélkülözhetetlen eleme a magas szintű technológiai háttér, de az sem elhanyagolható szempont, hogy az adott magánegészségügyi intézmény rendelkezik-e fekvőbeteg háttérrel, hiszen bizonyos kivizsgálások és beavatkozások csak fekvőbeteg ellátás keretein belül valósíthatók meg - emelte ki Papik Kornél.
A beilleszkedés kulcsfontosságú a szakembergárda kiválasztásánál
A szervezeti kultúra megalkotása, fenntartása hosszú évek munkája. A magas színvonalú szolgáltatási kultúra érdekében a kiválasztás során az orvosok és a személyzet egyaránt több szempontnak kell, hogy megfeleljenek. A szaktudás és a professzionális teljesítmény mellett fontos szempont az intézmény által képviselt szervezeti kultúrába való beilleszkedési képesség - mondta Papik Kornél. Az udvarias viselkedés, a türelem, az empátia, és a jó kommunikációs készség alapvető elvárás minden alkalmazottól, akiknek folyamatos továbbképzésére és tréningjére az intézménynek nagy hangsúlyt kell fektetnie. Az ügyfelek elégedettségének mérésével ellenőrizhető a szolgáltatás minősége, a beérkezett észrevételek alapján pedig a betegek igényeire szabható az ellátás - tette hozzá az ügyvezető igazgató.
Nem fizetéssel motiválják a szakembergárdát
Papik Kornél kérdésre válaszolva kifejtette komplex tevékenységüket, hiszen az Országos Gerincgyógyászati Központ és a Budai Egészség Központ is hozzájuk tartozik: a két szféra ellenére azonban nincs számottevő különbség a személyzet, asszisztensek fizetésében. Ez a neves orvosokra nem vonatkozik. Érdemes ugyanakkor azt is kiemelni, hogy az egészség központban az orvosok nagy része bedolgozik, amely alól a sebészek képeznek csak kivételt. Az orvosok átlagban heti 4-6-8 órát dolgoznak, akiket teljesítményük után fizetnek meg - emelte ki Papik Kornél.
A diszkréció és a minőség itt elsődleges
A személyre szabott szolgáltatás, a minőségbiztosítás és a diszkréció az egészségügyi szolgáltatók esetében különösen nagy jelentőséggel bír. Garantálni kell az egészségügyi jogszabályok betartását minden vizsgálati eredmény bizalmas kezelését: a páciens beleegyezése nélkül személyes adatairól, leleteiről semmilyen formában nem adható mások számára felvilágosítás. - Az állami szektorral ellentétben itt nem fordulhat elő, hogy telefonon érdeklődve pl. a munkáltatónak tudomására jusson a dolgozó pszichiátriai betegsége, melyet elbocsátás követ - húzta alá Papik Kornél. A szűrővizsgálatok eredményeit az intézménynek teljes diszkrécióban a megadott címre kell postáznia, a foglalkozás-egészségügyi vizsgálatok esetében pedig a munkaadóknak időben értesítést kell kapniuk munkavállalóik alkalmasságáról - tette hozzá a kórházvezető.
Fontos a HR-esek és az ügyfelek tájékoztatása
A vállalatok esetében az egészségügyi szolgáltatónak folyamatosan tájékoztatnia kell szerződéses partnereit az aktuális vizsgálatokról, a munkáltatót érintő törvényi kötelezettségekről, valamint a szezonális betegségekkel vagy járvánnyal kapcsolatos teendőkről. A humánpolitikai osztályok vagy megjelölt kapcsolattartók továbbá jó, ha rendszeresen írásbeli tájékoztatást kapnak az elvégzett foglalkozás-egészségügyi vizsgálatok eredményeiről, és az aktuális vizsgálatokról.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A munkavállalók számára gyakori juttatási forma a céges autó, de az ezzel kapcsolatos áfakezelés számos kihívást és buktatót rejt a... Teljes cikk
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévben, mint tavaly - ismertette a Nemzetgazdasági... Teljes cikk
A húsvéti időszakban kiemelt szerepet kapnak a SZÉP-kártyák, melyekkel egyebek mellett vendéglátóhelyeken, hotelekben is lehet fizetni. Tavaly és... Teljes cikk
- Járványos túlmunka: az Egyesült Királyságban minden tizedik kiégett irodai dolgozó kórházba kerül 3 hete
- Több százezer forintot bukhatnak a fiatalok – miért nem élnek a lakhatási támogatással? 4 hete
- Kultúra utalvány 2025: maximuma, felhasználása és formai kellékek 4 hete
- Sportbelépő adózása és juttatása 2025-ben: részletes útmutató 1 hónapja
- E betegségek miatt esnek ki a legtöbben a munkából 1 hónapja
- Fontos határidőre figyelmeztet a SZÉP Kártyával kapcsolatban a juttatási szakértő 1 hónapja
- Rekordnövekedés a cafeteria utalványok forgalmában 1 hónapja
- Cafeteria szoftver kisokos: mikor van rá szükség, és hogyan válasszunk jól? 1 hónapja
- Elmehetek-e munkaidőben orvosi vizsgálatra? 2 hónapja
- A kultúra és nem a politika határozza meg, hogy a dolgozók beszélnek-e a mentális problémáikról 2 hónapja
- Egyre többen tesznek félre ebben a formában nyugdíjra és egészségre 2 hónapja