Megjelent: 3 éve

Önkiszolgáló HR

Elégedettebbek lehetnek a munkavállalók, ha önkiszolgáló webes HR szoftvert kapnak? Lehet a munkavállalók megtartásának egyik eszköze a korszerű, innovatív vállalati HR folyamat, belső kommunikáció?

Az 1-2 éve még fenntartásokkal teli óvatos közeledés hirtelen feloldódott és a vállalatok keresik a korszerű, böngészőn elérhető, készülékfüggetlen megoldásokat. A közép, nagyvállalati körben tevékenykedő ügyfeleink túlnyomó része már érintetett, vagy felkészül a szakember és munkaerőhiányra.

Tudják jól, hogy az automatizált folyamatok segítenek lefedni ezt a kényszerű hiányállapotot, az átszervezési folyamatok egyértelműen elindultak, ennek része lehet a belső kommunikációs csatornák, eszközök korszerűsítése.

Melyik az elégedettebb munkavállaló? Akinek külön időt kell szakítania arra, hogy a HR ügyfélszolgálati idejében felkerekedjen, és megkeresse a HR-es kollégát, hogy jelezze, megváltozott a bankszámlaszáma? Vagy a másik munkavállaló, aki leül a számítógépe elé, vagy egyszerűen csak előveszi a mobiltelefonját és bejelentkezik a vállalat PIRAMIS NYILATKOZATAIM szoftverébe, majd néhány kattintást követően túl van az adatbejelentésen. Nyilván az utóbbi kolléga az, aki nem fogja nyűgnek érezni a procedúrát.

A vállalat igénye szerint lehetőséget biztosíthat arra, hogy a saját IT környezetén kívülről, akár az otthonából is elérje a munkavállaló az Önkiszolgáló HR megoldásokat.

Elégedettebb lesz az a munkatárs, aki otthon leül a párjával a kanapéra, kézbe veszik a tabletet, a PIRAMIS CAFEm programba belépnek és megbeszélik, melyik juttatás lenne a legideálisabb a család számára? Könnyedén megoldhatják a feladatot, mert a belső ellenőrzések segítik őket abban, hogy hibátlan nyilatkozatot készítsenek.

Mindannyian ismerjük a nemritkán „szamárfüles” jelenléti íveket, amire jónéhány kolléga rákönyököl reggel, este, hogy beírja, amikor kezdett és végzett aznap. Az a munkavállaló, aki olyan szerencsés, hogy vállalata korszerű vállalati folyamatokra törekszik, PIRAMIS MUNKAIDŐm programban csak készre jelenti a pl. a munkarendje által kigenerált munkaidő adatát - ha aszerint dolgozott aznap.

Jó érzéssel tölti el, hogy „nagykorúsították” a vállalati HR folyamatokban is? Igen! Melyik munkavállaló nem szeretné érezni, hogy számít, fontosnak tartják, folyamatosan keresik a lehetőséget, hogy a munkaidejében a munkájára, a szabadidejében magára fordíthassa az idejét?

Vannak olyan adatok, melyeket a vállalat nyilvántart a munkavállalóról, és a PIRAMIS ADATaimprogramban meg is mutatja azt, tájékoztatási, esetleg adategyeztetési alapként.

A HR havi egyszeri rendszerességgel biztosan adatot szolgáltat a munkavállaló felé, a havi számfejtést követően a fizetési adatokról. Napokon keresztül nyomtatva, majd aláíratva átvetetve - és minden hónapban újra és újra. A PIRAMIS BÉRem szoftverrel a számfejtést követően ezzel kapcsolatban nincs már teendője a HR-nek! A munkatársaik belépnek és megnézik a fizetési lapjaikat, sőt a bérkartonjukat is elérik.

Találkoztunk már azzal a kijelentéssel, hogy a mi kollégáink a nyomtatott fizetési lapokat szeretik.

Nem értjük miért? A PIRAMIS BÉRem-ben bármikor megnézhetik a fizetésinformációkat, amikor csak szükségét érzik. A nyomtatott fizetési lap kötegeket nem hordják állandóan magukkal….

Idézzük fel még utoljára a folyton eltűnő szabadságos tömböt, ami csak akkor nem elérhető, amikor nekünk szükségünk van rá. A PIRAMIS SZABADSÁGom bevezetésével kiválthatjuk ezeket a papíros alapú szabadságengedélyezési folyamatokat, sőt, a kollégák könnyedén ellenőrizhetik is, hogy a csoportjából kinek van már jóváhagyott szabadsága, és mikorra ütemezheti a sajátját.

Kényelmesebbek lesznek ezek a vállalati kommunikációs folyamatok? Nem kétséges, hogy igen, és az sem, hogy mindkét oldalon. A HR-t tehermentesítettük, és ahelyett, hogy pl. hó elején napokig nyomtatna, olyan feladatok felé fordulhatnak a felszabaduló idejükben, amely újabb lehetőség lesz az újabb, kreatív HR célok megvalósításában.

Fontos a munkavállalóknak a korszerű, kényelmes technológiai környezet, melyet a munkáltatója az Ő érdekében is üzemeltet? Gyakorlatilag mindannyiunknál van már okos telefon, remekül kezeljük. Elnavigál minket A-ból B-be, megvesszük a karácsonyi ajándékokat sorban állás nélkül a webáruházakban, beállítjuk, hogy ébresszen, csetelünk rajta, és megbeszéljük a következő osztálytalálkozót a zárt Facebook csoportunkban…

Akkor mi, munkavállalók miért is ne tudnánk értékelni és kezelni a vállalatunk önkiszolgáló HR szoftvereit?

Keresse a PIRAMIS™ Önkiszolgáló HR információkat az L-SOFT honlapján!
Tomkó Gyöngyvér, marketing menedzser
L-SOFT Zrt.
  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Szempontok a bérszámfejtés kiszervezésénél

Az idei év több jogszabályváltozással érkezett a bérszámfejtés területén is, további feladatokat téve azokra, akik a folyamatokat a... Teljes cikk

Tovább erősíti piacvezető pozícióját a MELÓ-DIÁK

A lassan 40 éve piacvezető MELÓ-DIÁK a szolgáltatás minőségét és az ügyfélélményt egyaránt erősítő innovatív megoldásokkal készült fel a... Teljes cikk

Hogyan vigyáz a cégek alkalmazottjaira az ózongenerátor?

A kellemetlen szagokkal, baktériumokkal, vírusokkal és a penésszel folyamatosan ádáz küzdelmet vívunk nem csak otthonainkban, hanem munkahelyünkön is. Teljes cikk