Megjelent: 3 éve

Önkiszolgáló HR

Elégedettebbek lehetnek a munkavállalók, ha önkiszolgáló webes HR szoftvert kapnak? Lehet a munkavállalók megtartásának egyik eszköze a korszerű, innovatív vállalati HR folyamat, belső kommunikáció?

Az 1-2 éve még fenntartásokkal teli óvatos közeledés hirtelen feloldódott és a vállalatok keresik a korszerű, böngészőn elérhető, készülékfüggetlen megoldásokat. A közép, nagyvállalati körben tevékenykedő ügyfeleink túlnyomó része már érintetett, vagy felkészül a szakember és munkaerőhiányra.

Tudják jól, hogy az automatizált folyamatok segítenek lefedni ezt a kényszerű hiányállapotot, az átszervezési folyamatok egyértelműen elindultak, ennek része lehet a belső kommunikációs csatornák, eszközök korszerűsítése.

Melyik az elégedettebb munkavállaló? Akinek külön időt kell szakítania arra, hogy a HR ügyfélszolgálati idejében felkerekedjen, és megkeresse a HR-es kollégát, hogy jelezze, megváltozott a bankszámlaszáma? Vagy a másik munkavállaló, aki leül a számítógépe elé, vagy egyszerűen csak előveszi a mobiltelefonját és bejelentkezik a vállalat PIRAMIS NYILATKOZATAIM szoftverébe, majd néhány kattintást követően túl van az adatbejelentésen. Nyilván az utóbbi kolléga az, aki nem fogja nyűgnek érezni a procedúrát.

A vállalat igénye szerint lehetőséget biztosíthat arra, hogy a saját IT környezetén kívülről, akár az otthonából is elérje a munkavállaló az Önkiszolgáló HR megoldásokat.

Elégedettebb lesz az a munkatárs, aki otthon leül a párjával a kanapéra, kézbe veszik a tabletet, a PIRAMIS CAFEm programba belépnek és megbeszélik, melyik juttatás lenne a legideálisabb a család számára? Könnyedén megoldhatják a feladatot, mert a belső ellenőrzések segítik őket abban, hogy hibátlan nyilatkozatot készítsenek.

Mindannyian ismerjük a nemritkán „szamárfüles” jelenléti íveket, amire jónéhány kolléga rákönyököl reggel, este, hogy beírja, amikor kezdett és végzett aznap. Az a munkavállaló, aki olyan szerencsés, hogy vállalata korszerű vállalati folyamatokra törekszik, PIRAMIS MUNKAIDŐm programban csak készre jelenti a pl. a munkarendje által kigenerált munkaidő adatát - ha aszerint dolgozott aznap.

Jó érzéssel tölti el, hogy „nagykorúsították” a vállalati HR folyamatokban is? Igen! Melyik munkavállaló nem szeretné érezni, hogy számít, fontosnak tartják, folyamatosan keresik a lehetőséget, hogy a munkaidejében a munkájára, a szabadidejében magára fordíthassa az idejét?

Vannak olyan adatok, melyeket a vállalat nyilvántart a munkavállalóról, és a PIRAMIS ADATaimprogramban meg is mutatja azt, tájékoztatási, esetleg adategyeztetési alapként.

A HR havi egyszeri rendszerességgel biztosan adatot szolgáltat a munkavállaló felé, a havi számfejtést követően a fizetési adatokról. Napokon keresztül nyomtatva, majd aláíratva átvetetve - és minden hónapban újra és újra. A PIRAMIS BÉRem szoftverrel a számfejtést követően ezzel kapcsolatban nincs már teendője a HR-nek! A munkatársaik belépnek és megnézik a fizetési lapjaikat, sőt a bérkartonjukat is elérik.

Találkoztunk már azzal a kijelentéssel, hogy a mi kollégáink a nyomtatott fizetési lapokat szeretik.

Nem értjük miért? A PIRAMIS BÉRem-ben bármikor megnézhetik a fizetésinformációkat, amikor csak szükségét érzik. A nyomtatott fizetési lap kötegeket nem hordják állandóan magukkal….

Idézzük fel még utoljára a folyton eltűnő szabadságos tömböt, ami csak akkor nem elérhető, amikor nekünk szükségünk van rá. A PIRAMIS SZABADSÁGom bevezetésével kiválthatjuk ezeket a papíros alapú szabadságengedélyezési folyamatokat, sőt, a kollégák könnyedén ellenőrizhetik is, hogy a csoportjából kinek van már jóváhagyott szabadsága, és mikorra ütemezheti a sajátját.

Kényelmesebbek lesznek ezek a vállalati kommunikációs folyamatok? Nem kétséges, hogy igen, és az sem, hogy mindkét oldalon. A HR-t tehermentesítettük, és ahelyett, hogy pl. hó elején napokig nyomtatna, olyan feladatok felé fordulhatnak a felszabaduló idejükben, amely újabb lehetőség lesz az újabb, kreatív HR célok megvalósításában.

Fontos a munkavállalóknak a korszerű, kényelmes technológiai környezet, melyet a munkáltatója az Ő érdekében is üzemeltet? Gyakorlatilag mindannyiunknál van már okos telefon, remekül kezeljük. Elnavigál minket A-ból B-be, megvesszük a karácsonyi ajándékokat sorban állás nélkül a webáruházakban, beállítjuk, hogy ébresszen, csetelünk rajta, és megbeszéljük a következő osztálytalálkozót a zárt Facebook csoportunkban…

Akkor mi, munkavállalók miért is ne tudnánk értékelni és kezelni a vállalatunk önkiszolgáló HR szoftvereit?

Keresse a PIRAMIS™ Önkiszolgáló HR információkat az L-SOFT honlapján!
Tomkó Gyöngyvér, marketing menedzser
L-SOFT Zrt.
  • 2020.12.10Vezetői képzés - Emberek vezetése modul (C) A vezetői képzés célja az elméleti és gyakorlati vezetői tudás és kompetenciák fejlesztése. A résztvevők a képzésen megismerik a csapat és szervezetépítés és a munkatársak fejlesztésének, vezetésének és értékelésének alapvető vezetői eszközeit. A képzés résztvevői elsajátítják azokat a gyakorlatban alkalmazható technikákat, amelyek segítségével javítható a munkatársak elkötelezettsége és teljesítménye. Részletek Jegyek
  • 2020.12.10Fókuszban a megélhetési juttatások! A koronavírus-járvány a vállalatoknál talán a HR-es szakembereknek adta a legtöbb megoldandó feladatot. Olyan nehézségekkel kellett szembenézniük, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Nem maradt ki a kihívások sorából a dolgozói juttatások témája sem: a tapasztalat azt mutatta, hogy a pandémiás időszak alatt a cégek jelentős része nem tudta kiadni a juttatásokat a korábban megszokottak szerint. Egy gyorsan változó, bizonytalan piaci és jogi környezet komoly rugalmasságot igényelt és igényel a mai napig a munkáltatók részéről. A cégek számára elengedhetetlenné vált, hogy újragondolják korábban alkalmazott, bevált megoldásaikat, és olyan rendszert hozzanak létre, amelyet – az igények igen dinamikus, folyamatos változása okán – a későbbiekben is viszonylag könnyen tudnak alakítani, módosítani. Részletek Jegyek
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ágyban, párnák közt, avagy a home office árnyoldalai

Ez az év sok mindenre megtanít bennünket, olyasmikre is, amit eddig is tudtunk, csak nem fordítottunk rá elég figyelmet. Persze, az oviban mindenki... Teljes cikk

Energiahatékonyság a gyakorlatban

Az energiahatékony működés a vállalatok számára rendkívül fontos, hiszen a környezetvédelem mellett nem elhanyagolható szempont az sem, hogy... Teljes cikk

Bérszámfejtés outsourcing - mikor, miért, mit és kinek?

Bérszámfejtésre minden vállalkozásnál szükség van, ahova legalább egy alkalmazott be van jelentve - a kérdés így nem az, hogy bérszámfejtésre... Teljes cikk