Megjelent: 7 éve

Önkiszolgáló HR

Elégedettebbek lehetnek a munkavállalók, ha önkiszolgáló webes HR szoftvert kapnak? Lehet a munkavállalók megtartásának egyik eszköze a korszerű, innovatív vállalati HR folyamat, belső kommunikáció?

Az 1-2 éve még fenntartásokkal teli óvatos közeledés hirtelen feloldódott és a vállalatok keresik a korszerű, böngészőn elérhető, készülékfüggetlen megoldásokat. A közép, nagyvállalati körben tevékenykedő ügyfeleink túlnyomó része már érintetett, vagy felkészül a szakember és munkaerőhiányra.

Tudják jól, hogy az automatizált folyamatok segítenek lefedni ezt a kényszerű hiányállapotot, az átszervezési folyamatok egyértelműen elindultak, ennek része lehet a belső kommunikációs csatornák, eszközök korszerűsítése.

Melyik az elégedettebb munkavállaló? Akinek külön időt kell szakítania arra, hogy a HR ügyfélszolgálati idejében felkerekedjen, és megkeresse a HR-es kollégát, hogy jelezze, megváltozott a bankszámlaszáma? Vagy a másik munkavállaló, aki leül a számítógépe elé, vagy egyszerűen csak előveszi a mobiltelefonját és bejelentkezik a vállalat PIRAMIS NYILATKOZATAIM szoftverébe, majd néhány kattintást követően túl van az adatbejelentésen. Nyilván az utóbbi kolléga az, aki nem fogja nyűgnek érezni a procedúrát.

A vállalat igénye szerint lehetőséget biztosíthat arra, hogy a saját IT környezetén kívülről, akár az otthonából is elérje a munkavállaló az Önkiszolgáló HR megoldásokat.

Elégedettebb lesz az a munkatárs, aki otthon leül a párjával a kanapéra, kézbe veszik a tabletet, a PIRAMIS CAFEm programba belépnek és megbeszélik, melyik juttatás lenne a legideálisabb a család számára? Könnyedén megoldhatják a feladatot, mert a belső ellenőrzések segítik őket abban, hogy hibátlan nyilatkozatot készítsenek.

Mindannyian ismerjük a nemritkán „szamárfüles” jelenléti íveket, amire jónéhány kolléga rákönyököl reggel, este, hogy beírja, amikor kezdett és végzett aznap. Az a munkavállaló, aki olyan szerencsés, hogy vállalata korszerű vállalati folyamatokra törekszik, PIRAMIS MUNKAIDŐm programban csak készre jelenti a pl. a munkarendje által kigenerált munkaidő adatát - ha aszerint dolgozott aznap.

Jó érzéssel tölti el, hogy „nagykorúsították” a vállalati HR folyamatokban is? Igen! Melyik munkavállaló nem szeretné érezni, hogy számít, fontosnak tartják, folyamatosan keresik a lehetőséget, hogy a munkaidejében a munkájára, a szabadidejében magára fordíthassa az idejét?

Vannak olyan adatok, melyeket a vállalat nyilvántart a munkavállalóról, és a PIRAMIS ADATaimprogramban meg is mutatja azt, tájékoztatási, esetleg adategyeztetési alapként.

A HR havi egyszeri rendszerességgel biztosan adatot szolgáltat a munkavállaló felé, a havi számfejtést követően a fizetési adatokról. Napokon keresztül nyomtatva, majd aláíratva átvetetve - és minden hónapban újra és újra. A PIRAMIS BÉRem szoftverrel a számfejtést követően ezzel kapcsolatban nincs már teendője a HR-nek! A munkatársaik belépnek és megnézik a fizetési lapjaikat, sőt a bérkartonjukat is elérik.

Találkoztunk már azzal a kijelentéssel, hogy a mi kollégáink a nyomtatott fizetési lapokat szeretik.

Nem értjük miért? A PIRAMIS BÉRem-ben bármikor megnézhetik a fizetésinformációkat, amikor csak szükségét érzik. A nyomtatott fizetési lap kötegeket nem hordják állandóan magukkal….

Idézzük fel még utoljára a folyton eltűnő szabadságos tömböt, ami csak akkor nem elérhető, amikor nekünk szükségünk van rá. A PIRAMIS SZABADSÁGom bevezetésével kiválthatjuk ezeket a papíros alapú szabadságengedélyezési folyamatokat, sőt, a kollégák könnyedén ellenőrizhetik is, hogy a csoportjából kinek van már jóváhagyott szabadsága, és mikorra ütemezheti a sajátját.

Kényelmesebbek lesznek ezek a vállalati kommunikációs folyamatok? Nem kétséges, hogy igen, és az sem, hogy mindkét oldalon. A HR-t tehermentesítettük, és ahelyett, hogy pl. hó elején napokig nyomtatna, olyan feladatok felé fordulhatnak a felszabaduló idejükben, amely újabb lehetőség lesz az újabb, kreatív HR célok megvalósításában.

Fontos a munkavállalóknak a korszerű, kényelmes technológiai környezet, melyet a munkáltatója az Ő érdekében is üzemeltet? Gyakorlatilag mindannyiunknál van már okos telefon, remekül kezeljük. Elnavigál minket A-ból B-be, megvesszük a karácsonyi ajándékokat sorban állás nélkül a webáruházakban, beállítjuk, hogy ébresszen, csetelünk rajta, és megbeszéljük a következő osztálytalálkozót a zárt Facebook csoportunkban…

Akkor mi, munkavállalók miért is ne tudnánk értékelni és kezelni a vállalatunk önkiszolgáló HR szoftvereit?

Keresse a PIRAMIS™ Önkiszolgáló HR információkat az L-SOFT honlapján!
Tomkó Gyöngyvér, marketing menedzser
L-SOFT Zrt.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Befektetés az egészségbe: amikor a mozgás és a mentális jóllét a munkáltatónak is megtérül

A munkáltatói gondoskodás új szintre lépett: ma már nemcsak juttatásokat adunk, hanem valódi jólléti élményt – mérhető üzleti eredményekkel. Teljes cikk

Nem tréning – kihívás: így válik a nyelvtanulás önjáróvá a nyári hónapokban is

Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk

Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk