Megjelent: 1 hete

“Segítség, problémás munkavállaló! Mit tegyek?”

A problémás munkavállalókról szóló beszélgetéssel folytatódott az OPL Ügyvédi Iroda HR reggelik rendezvénysorozata. Hogyan szűrhető ki a mérgező jelölt, vagy mit lehet tenni az ilyen kollégával? - teszi fel a kérdést Karácsony Zoltán a HR Blogon.

November 21-én egy budai közösségi irodában két HR vezető, egy toborzási szakember és az iroda munkajogi csapatánk vezetője elemezte azt, hogyan szűrhető ki a problémás jelölt a felvételi interjún, munkavállalóként a próbaidő alatt, illetve mit lehet tenni, ha a már régebben ott dolgozó kolléga válik a cég számára mérgezővé. A reggeli fő üzenete: ne féljünk tőle megszabadulni, de alaposan készüljünk fel.

Egy problémás munkavállaló 30-40 százalékkal képes lehúzni egy jól teljesítő csapat teljesítményét. Ezen kívül kétszer annyi kárt okozhat, mint amekkora hasznot hoz a legjobban teljesítő kollégája” - idézett egy amerikai felmérést bevezetőjében Oláh Zsófia, az OPL Ügyvédi Iroda munkajogi csapatának vezetője. Persze kérdés, hogy ki számít “problémásnak”. Az Egyesült Államokban “toxic worker”-eknek nevezik őket, akik megmérgezik a vállalatot, a csapatot és a cég eszközállományára is veszélyt jelenthetnek. Milyen is az, akit “mérgező” munkavállalónak látunk? Ők azok, akik furkálódnak, rossz hangulatot keltenek, a vezetés vagy egymás ellen hangolnak, rémhíreket terjesztenek, várják a munkanap végét, keresik a munka alóli kibúvókat, nem képesek egyéni érdekeiket a csapatnak alárendelni, általában és tág értelemben veszélyt jelentenek a kollégákra és/vagy a cégre nézve.

Egy közelmúltbeli amerikai kutatás arra tett kísérletet, hogy utólag közös mintázatot találjon a felvételi interjúk értékelései alapján olyan munkavállalóknál, akiknek később magatartásbeli problémák miatt szüntették meg a munkaviszonyát. Három tulajdonságot azonosítottak: a túlzott önbizalmat, az empátia hiányát és énközpontúságot, valamint a szabálykövető attitűd színlelését. A szabálykövetés sok mérgező munkavállalónál felvett póz, vélhetően az ilyen jelöltek érzik, hogy mit “kell” válaszolni egy interjún vagy pszichológiai teszten. Persze e három elem felfedezése valakinél még messze nem garancia arra, hogy pontosan kiszűrhető előre a problémás munkavállaló.

Folytatás a HR Blogon.
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter