Megjelent: 1 éve

“Segítség, problémás munkavállaló! Mit tegyek?”

A problémás munkavállalókról szóló beszélgetéssel folytatódott az OPL Ügyvédi Iroda HR reggelik rendezvénysorozata. Hogyan szűrhető ki a mérgező jelölt, vagy mit lehet tenni az ilyen kollégával? - teszi fel a kérdést Karácsony Zoltán a HR Blogon.

November 21-én egy budai közösségi irodában két HR vezető, egy toborzási szakember és az iroda munkajogi csapatánk vezetője elemezte azt, hogyan szűrhető ki a problémás jelölt a felvételi interjún, munkavállalóként a próbaidő alatt, illetve mit lehet tenni, ha a már régebben ott dolgozó kolléga válik a cég számára mérgezővé. A reggeli fő üzenete: ne féljünk tőle megszabadulni, de alaposan készüljünk fel. Egy problémás munkavállaló 30-40 százalékkal képes lehúzni egy jól teljesítő csapat teljesítményét. Ezen kívül kétszer annyi kárt okozhat, mint amekkora hasznot hoz a legjobban teljesítő kollégája” - idézett egy amerikai felmérést bevezetőjében Oláh Zsófia, az OPL Ügyvédi Iroda munkajogi csapatának vezetője. Persze kérdés, hogy ki számít “problémásnak”. Az Egyesült Államokban “toxic worker”-eknek nevezik őket, akik megmérgezik a vállalatot, a csapatot és a cég eszközállományára is veszélyt jelenthetnek. Milyen is az, akit “mérgező” munkavállalónak látunk? Ők azok, akik furkálódnak, rossz hangulatot keltenek, a vezetés vagy egymás ellen hangolnak, rémhíreket terjesztenek, várják a munkanap végét, keresik a munka alóli kibúvókat, nem képesek egyéni érdekeiket a csapatnak alárendelni, általában és tág értelemben veszélyt jelentenek a kollégákra és/vagy a cégre nézve. Egy közelmúltbeli amerikai kutatás arra tett kísérletet, hogy utólag közös mintázatot találjon a felvételi interjúk értékelései alapján olyan munkavállalóknál, akiknek később magatartásbeli problémák miatt szüntették meg a munkaviszonyát. Három tulajdonságot azonosítottak: a túlzott önbizalmat, az empátia hiányát és énközpontúságot, valamint a szabálykövető attitűd színlelését. A szabálykövetés sok mérgező munkavállalónál felvett póz, vélhetően az ilyen jelöltek érzik, hogy mit “kell” válaszolni egy interjún vagy pszichológiai teszten. Persze e három elem felfedezése valakinél még messze nem garancia arra, hogy pontosan kiszűrhető előre a problémás munkavállaló. Folytatás a HR Blogon.
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A büntetés-végrehajtás toborzó oldala lett Az Év Honlapja

A büntetés-végrehajtás által 2020 márciusában indított www.gyereahuvosre.hu toborzó weboldal lett Az Év Honlapja a Magyar Marketing Szövetség... Teljes cikk

11 tipp a sikeres céges vitákért (2.)

Egy jó céges vitakultúra segíti a munkatársak közötti sikeres együttműködést és a hatékonyabb munkavégzést. Benedek Péter... Teljes cikk

Decemberi kérdések

Az advent az ünnepre készülődés ideje, amikor a vállalatok és a vezetők is egy kicsit visszatekintenek az elmúlt évre, megköszönik a kollégák... Teljes cikk