Megjelent: 8 éve

Szép számok a SZÉP-kártyáról

Meredeken emelkedik a SZÉP-kártyával rendelkezők, és azt elfogadók száma egyaránt. A kártya egyre népszerűbb, de elsősorban a nagyvállalatok körében, a kkv-k kevésbé élnek a béren kívüli juttatásokkal. Hasonlóképp féloldalas kissé a felhasználás: továbbra is elsősorban a vendéglátóhelyeken fizetnek tulajdonosaik SZÉP-kártyával.

images

images

Február végén közel 20 ezer munkáltató több mint 800 ezer dolgozója rendelkezett SZÉP Kártyával. A bevezetés óta közel 80 milliárd forintot töltöttek fel a kártyákra, és 51 milliárd forintot már el is költöttek azokról a munkavállalók. Csak idén februárban 3,5 milliárd forint áramlott a gazdaságba a SZÉP-kártyákon keresztül, amelyet több mint 41 ezer helyen fogadnak már el a Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása szerint.

A vendéglátás zseb a legkedvelttebb

A SZÉP-kártyának a hazai kereskedelmi szálláshelyi bevételekben betöltött egyre erőteljesebb szerepét mutatja, hogy míg tavaly januárban a belföldi bruttó szállásdíj-bevételekből 2,9 százalék volt a kártyával fizetett összegek aránya, addig 2013. januárra ez az érték már 15,6 százalékra nőtt. A trendeket érzékelteti továbbá, hogy míg 2012 első két hónapjában 235 ezer munkavállaló igényelt SZÉP-kártya juttatást, addig idén január-februárban ez a szám már majdnem megduplázódott, közel 400 ezer dolgozó kérte a cafeteria ezen formáját.

A feltöltések összege a tavalyi év hasonló időszakához képest a két és félszeresére emelkedett (2,9 milliárd forintról 7,3 milliárd forintra). A feltöltésekben továbbra is a vendéglátás zseb dominál, a források 65 százalékát erre kérték a dolgozók. A szálláshely zsebre a források ötödét, míg a harmadik, szabadidő zsebre a 15 százalékát töltötték fel az év első két hónapjában.

A 2013-as cafeteria toplista élmezőnyében

A SZÉP-kártya népszerűségét mutatja, hogy a 2013-as cafeteria toplistát az Étkezési Erzsébet-utalvány mellett a SZÉP-kártya különböző alszámlái vezetik. A DEVISE Hungary és a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. kutatása szerint a munkáltatók többsége a dolgozók étkezését, pihenését, egészségmegőrzését és rekreációját támogatja a béren kívüli juttatásokkal.

A felmérés során megkérdezett cégeknek kétharmada nyilatkozott úgy, hogy tervei között szerepel az, hogy a SZÉP-kártya valamelyik alszámlájára fizet majd dolgozóinak. Az idén egyébként átlagosan 251 ezer forint éves keretösszeget biztosítanak a cégek cafeteriára, illetve béren kívüli juttatás céljára. A munkáltatók 42 százaléka 2012-ben és 2013-ban is ugyanolyan keretösszeggel nyújt béren kívüli juttatást, 16 százalékuknál korábban nem volt, és ezután sem lesz ilyen lehetőség. A válaszadók 11 százaléka viszont arról számolt be, hogy az idén növeli a keretösszeget, csak 2 százalékuk csökkenti, illetve 3 százalék megszünteti a juttatásokat.

Kedvezőtlen jelként értékelhető ugyanakkor, hogy a kisebb cégek nem gondolnak a béren kívüli juttatásokra. A K&H év elején publikált felmérése szerint például, míg tavaly a kkv-k 80 százaléka tervezte, hogy alkalmazottainak biztosít cafeteriát, az idén év elején ez az arány mindössze 47 százalék volt. A változásban valószínűsíthetően szerepe van annak, hogy az idén nőttek az ilyen juttatásokhoz kapcsolódó terhek.
  • 2021.06.14DEKRA Felnőttképzési konferencia A globális képzési piac meghatározó szereplőjeként fontos számunkra, hogy ügyfeleink képzéseinek tervezéséhez és megszervezéséhez a lehető legtöbb támogatást adhassuk. A 2021. január 1-től hatályos, az OKJ-t felváltó új képzési rendszerrel életbelépő új folyamatok minden munkáltatót érintenek, akik munkavállalóik részére képzéseket szerveznek. Hogy segítsük az eligazodást, illetve iránymutatást nyújthassunk az új képzési rendszerrel kapcsolatban, INGYENES webkonferenciát tartunk a témában. Részletek Jegyek
  • 2021.06.19Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Céges autó: adózás

Korábbi cikkeinkben számos szempontot megvizsgáltunk már a céges autók kiválasztása, a pénzügyi konstrukciók közötti döntés illetve a juttatási... Teljes cikk

Ezért csökkentek a SZÉP-kártya egyenlegek a veszélyhelyzet ellenére is

Március 27-én jelent meg a rendelet, amely újra megtiltja a lejárt SZÉP-kártyás egyenlegekre a díjfelszámítást március 28-tól egészen a... Teljes cikk

Lejáró SZÉP Kártya egyenlegek - mi lesz velük?

Az elmúlt hetekben, hónapokban több kártyabirtokosnak is okozhatott fejtörést a Széchenyi Pihenő Kártyán lévő egyenlegek... Teljes cikk