Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 éve

Többet keres, aki gyakrabban vált munkát

Egy japán brókercég felmérése szerint anyagilag jobban jár az, aki nem ragaszkodik munkáltatójához, és mer váltani. Évről-évre 1 százalékkal többet keresnek azok, akik munkahelyet váltanak - írja a Pénzcentrum.

images

Az egyik legnagyobb japán brókercég, a Nomura jutott arra a következtetésre, hogy anyagilag nem éri meg, ha valaki lojális a cégéhez. Az ADP kutatóintézet munkaerőpiaci jelentésére és az Atlanta FED bérnövekedéssel kapcsolatos adatait elemezve az derült ki, hogy akik időről-időre mernek váltani, többet keresnek, mint akik ragaszkodnak a munkahelyükhöz - írja a lap.

Bár elsőre nem tűnhet soknak, az egy százalék, amivel évről-évre növekedik az ilyen munkavállalók bére, csakhogy idővel ez jókora különbséget jelenthet aközött, aki nem vált és, aki igen. Ez idővel akár több százezer forintos különbséget is mutathat.

Akik mernek váltani, az alkupozíciójuk is jobb lesz, nagyobb eséllyel léptetik előrébb őket: a váltás után egy magasabb pozícióba kerülhetnek.

Ha valaki nem akar fejest ugrani az ismeretlenbe, akkor érdemes bizonyos időközönként leülni a főnökével, egy esetleges fizetésemelésről tárgyalni. Sok cég hajlandó magasabb bért adni, mert több időt veszítenének egy új alkalmazott betanításával. A cég érdeke egy erős és összeszokott csapat, ahol elégedettek a munkavállalók.

Egy amerikai tanulmány szerint a fiataloknak mindenképpen megéri kockáztatni, ugyanis a legtöbbet a negyvenes éveikben fogják keresni. Ugyanebből a felmérésből derül ki, hogy bérezés terén a nők 38-39 évesen vannak a csúcson, míg a férfiak, inkább később, 48 éves korukban.

Fotó: Pixabay
Pénzcentrum
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Országos kutatás az inaktív rétegek, kismamák és kispapák munkaerőpiaci reintegrációjáról

Az idén 10 éves Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom Balansz Programja keretében országos felmérést végez. Munkavállalók és munkáltatók... Teljes cikk

A jövő HR-esének ma magát kell kiszorítania a munkából

A HR stratégiai szerepének hiánya jelenti most a legnagyobb problémát az iparágban Horváth Ádám, a Brandfizz és Heal Edina, a Republic Group... Teljes cikk

„Sok minden szabványosítható, de nem mindenkire jó ugyanaz a méret”

A LogMeIn 1998-ban Magyarország első startup cégeivel indult, mára a világ 10 legbefolyásosabb SaaS (software-as-a-service) IT nagyvállalatává vált:... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár