Megjelent: 10 éve

Új szakma született: Employer Brand Manager

Teljesen mindegy, hogy csokiszelet, mosópor, autó vagy hajszárító - szinte minden termékhez, termékcsoporthoz rendelnek a vállalatok általában egy vagy több márka managert (Brand Managert), akiknek az a feladata, hogy az adott termék piacra jutását gondozzák, és azon dolgozzanak, hogyan különböztessék meg az adott termékkört a versenytárs hasonló termékeitől.

Felelős cégek komolyan építik a vállalati márkájukat (Corporate Brand) is, pénzt, időt, humán erőforrást nem kímélve. Ehhez képest a munkáltatói márkára (Employer Brand) még meglehetősen kevés figyelem jut, viszont egyre több vállalat ismeri fel hazánkban is a sürgető kényszert, hogy a munkaerőpiacon kiemelje és megkülönböztesse magát, annak érdekében, hogy a tehetségeket és specialistákat bevonzza és meglévő munkatársi állományt pedig megtartsa és fejlessze.

Mit kell tudnia egy ilyen munkatársnak?

Jó hír, hogy szép lassan hozzánk is beszivárog az Employer Brand Manager vagy Employer Engagement Manager munkakör. Több cég első számú vezetője és HR igazgatója is érdeklődött az elmúlt időszakban, vajon mit is szükséges tudnia egy ilyen munkatársnak, milyen emberi és szakmai kvalitásokat szükséges felmutatnia a sikeres működés érdekében? Kinek van ez a speciális munkakör valójában kitalálva? Mivel ezeket a kérdéseket több helyről is megkaptam, úgy gondolom, érdemes ezt a témát kicsit körbejárni.

Amilyen eltérő a cégek körében az Employer Branding terület értelmezése, annyira különbözőek is az elvárások az Employer Brand Managerrel szemben. Érdemes megkülönböztetni, hogy az adott cég a munkáltatói márkaépítés melyik fázisában jár és ehhez szükséges a megfelelő szakembert megtalálni. Az építkező fázishoz ugyanis teljesen más karakterű munkatárs szükségeltetik, mint az munkáltatói márkaépítés bejáratott folyamatainak üzemeltetéshez.

Sok esetben azt látjuk, hogy ez a munkatárs a HR marketing kizárólag külső aspektusaival foglalkozik, mint például az állásbörze megjelenések vagy munkáltatói imázs megjelenés. Azonban ez a feladat ennél sokkal szerteágazóbb és komplexebb. Csak igen ritka esetben kezelik és menedzselik az Employer Branding folyamatot stratégia szinten, valóban helyesen értékteremtő folyamatként.

Kizárólag egy biztos alapokon nyugvó munkáltatói márkaépítési folyamat teremti meg a hosszútávon fenntartható és vonzó Employer Brandet, amelyhez azonban olyan szakértőre van szükség, aki képes a rendszerszemléletre, tapasztalt projektmanagementben és át tudja fogni és hatékonyan irányítani az egész munkáltatói márkaépítési folyamatot. Nem árt, ha az illető dolgozott már HR és kommunikációs területen egyaránt, hiszen így áttekintéssel rendelkezik a két terület feladatairól, kihívásairól és eltérő megközelítéséről.

Továbbá ajánlott a megfelelő diplomáciai érzek, valamint a vállalati taktikai-politikai összefüggések, informális kapcsolatháló ismerete. A szakember cégen belüli elismertsége és elfogadottsága is fontos szempont. Az IQ mellett az empatikus, magas szociális érzékenység megléte alapfeltétel, hiszen az illető mást sem tesz, mint emberekkel foglalkozik.

Alapvetően az Employer Brand Management egy kiváló generalista munkakör. Olyan személyeknek ajánlott, akiknek a nyílt, megfontolt kommunikáció nem jelent problémát, analitikus, stratégiai gondolkodással közelítik meg a helyzeteket, megfelelően kezelik a változásokat és végül, de nem utolsó sorban gyors reakcióidővel dolgoznak. Ilyen speciális képességű munkatárs megtalálása, előléptetése vagy kiképezése nem egyszerű feladat. Az egyik következő írásomban ez utóbbi témákat fogom kibontani.

Kádár Balázs,
MPRSZ, Employer Brandig tagozat vezetője
Bindermann HR-COM, managing partner
Employer Branding szakértő
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Felmérés: ilyen munkahelyen akarnak dolgozni a magyarok

Felértékelődött a biztonság, az együttműködés és a nyílt kommunikáció, ha munkahelyválasztásról van szó. A PwC Magyarország idén is több... Teljes cikk

Nő a kockázat, nő az igény a látható megbízhatóságra – így szerezd meg az OPTEN Cégminősítést

Nyílik az olló a hazai cégek között – a legmegbízhatóbbak köre bővül, de a legkockázatosabbaké is látványosan nő. Most különösen... Teljes cikk

Nézz be, így néz ki az Autówallis új irodája

Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk