Új szakma született: Employer Brand Manager
Teljesen mindegy, hogy csokiszelet, mosópor, autó vagy hajszárító - szinte minden termékhez, termékcsoporthoz rendelnek a vállalatok általában egy vagy több márka managert (Brand Managert), akiknek az a feladata, hogy az adott termék piacra jutását gondozzák, és azon dolgozzanak, hogyan különböztessék meg az adott termékkört a versenytárs hasonló termékeitől.
Mit kell tudnia egy ilyen munkatársnak?
Jó hír, hogy szép lassan hozzánk is beszivárog az Employer Brand Manager vagy Employer Engagement Manager munkakör. Több cég első számú vezetője és HR igazgatója is érdeklődött az elmúlt időszakban, vajon mit is szükséges tudnia egy ilyen munkatársnak, milyen emberi és szakmai kvalitásokat szükséges felmutatnia a sikeres működés érdekében? Kinek van ez a speciális munkakör valójában kitalálva? Mivel ezeket a kérdéseket több helyről is megkaptam, úgy gondolom, érdemes ezt a témát kicsit körbejárni.
Amilyen eltérő a cégek körében az Employer Branding terület értelmezése, annyira különbözőek is az elvárások az Employer Brand Managerrel szemben. Érdemes megkülönböztetni, hogy az adott cég a munkáltatói márkaépítés melyik fázisában jár és ehhez szükséges a megfelelő szakembert megtalálni. Az építkező fázishoz ugyanis teljesen más karakterű munkatárs szükségeltetik, mint az munkáltatói márkaépítés bejáratott folyamatainak üzemeltetéshez.
Sok esetben azt látjuk, hogy ez a munkatárs a HR marketing kizárólag külső aspektusaival foglalkozik, mint például az állásbörze megjelenések vagy munkáltatói imázs megjelenés. Azonban ez a feladat ennél sokkal szerteágazóbb és komplexebb. Csak igen ritka esetben kezelik és menedzselik az Employer Branding folyamatot stratégia szinten, valóban helyesen értékteremtő folyamatként.
Kizárólag egy biztos alapokon nyugvó munkáltatói márkaépítési folyamat teremti meg a hosszútávon fenntartható és vonzó Employer Brandet, amelyhez azonban olyan szakértőre van szükség, aki képes a rendszerszemléletre, tapasztalt projektmanagementben és át tudja fogni és hatékonyan irányítani az egész munkáltatói márkaépítési folyamatot. Nem árt, ha az illető dolgozott már HR és kommunikációs területen egyaránt, hiszen így áttekintéssel rendelkezik a két terület feladatairól, kihívásairól és eltérő megközelítéséről.
Továbbá ajánlott a megfelelő diplomáciai érzek, valamint a vállalati taktikai-politikai összefüggések, informális kapcsolatháló ismerete. A szakember cégen belüli elismertsége és elfogadottsága is fontos szempont. Az IQ mellett az empatikus, magas szociális érzékenység megléte alapfeltétel, hiszen az illető mást sem tesz, mint emberekkel foglalkozik.
Alapvetően az Employer Brand Management egy kiváló generalista munkakör. Olyan személyeknek ajánlott, akiknek a nyílt, megfontolt kommunikáció nem jelent problémát, analitikus, stratégiai gondolkodással közelítik meg a helyzeteket, megfelelően kezelik a változásokat és végül, de nem utolsó sorban gyors reakcióidővel dolgoznak. Ilyen speciális képességű munkatárs megtalálása, előléptetése vagy kiképezése nem egyszerű feladat. Az egyik következő írásomban ez utóbbi témákat fogom kibontani.
Kádár Balázs,
MPRSZ, Employer Brandig tagozat vezetője
Bindermann HR-COM, managing partner
Employer Branding szakértő
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrier platform nyilvánosságra hozta a legkedveltebb munkaadók toplistáját. A Top Employers Hungary jelenleg az egyetlen... Teljes cikk
16 vállalat kapta meg a Top Employer Magyarország 2024 minősítést a Top Employers Institute-tól. A felmérés hat HR területet fed le, köztük az... Teljes cikk
A business service szektorban dolgozók 70 százaléka Z generációs. Az igényeikhez alkalmazkodás kulcsfontosságú a megtartásban - mondja Lenk István... Teljes cikk
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 hete
- Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat 3 hete
- Áprilisban debütál a Boldog Munkahely Díj, már lehet pályázni! 1 hónapja
- Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok 2 hónapja
- Idén a fizetések még az eddiginél is fontosabbak lesznek 2 hónapja
- Top Employers Hungary 2024: ők most Magyarország 10 legjobb munkáltatója az alkalmazottak véleménye alapján 2 hónapja
- Frissítő lendülettel robbant be a Diageo első pénzügyi meet-up sorozata, a Flavours of Finance Meet-up Series 2 hónapja
- Ezek a cégek nyerték el a legjobb munkáltatói minősítést 2 hónapja
- Titok, ami nem is titok: Így gondoskodhat egy vállalat munkavállalói jövőjéről! 4 hónapja
- Munkáltatói igazolás 4 hónapja
- Óriási veszteségeket okoz a cégeknek az "interjúhalál" 4 hónapja