Megjelent: 10 éve

Új szakma született: Employer Brand Manager

Teljesen mindegy, hogy csokiszelet, mosópor, autó vagy hajszárító - szinte minden termékhez, termékcsoporthoz rendelnek a vállalatok általában egy vagy több márka managert (Brand Managert), akiknek az a feladata, hogy az adott termék piacra jutását gondozzák, és azon dolgozzanak, hogyan különböztessék meg az adott termékkört a versenytárs hasonló termékeitől.

Felelős cégek komolyan építik a vállalati márkájukat (Corporate Brand) is, pénzt, időt, humán erőforrást nem kímélve. Ehhez képest a munkáltatói márkára (Employer Brand) még meglehetősen kevés figyelem jut, viszont egyre több vállalat ismeri fel hazánkban is a sürgető kényszert, hogy a munkaerőpiacon kiemelje és megkülönböztesse magát, annak érdekében, hogy a tehetségeket és specialistákat bevonzza és meglévő munkatársi állományt pedig megtartsa és fejlessze.

Mit kell tudnia egy ilyen munkatársnak?

Jó hír, hogy szép lassan hozzánk is beszivárog az Employer Brand Manager vagy Employer Engagement Manager munkakör. Több cég első számú vezetője és HR igazgatója is érdeklődött az elmúlt időszakban, vajon mit is szükséges tudnia egy ilyen munkatársnak, milyen emberi és szakmai kvalitásokat szükséges felmutatnia a sikeres működés érdekében? Kinek van ez a speciális munkakör valójában kitalálva? Mivel ezeket a kérdéseket több helyről is megkaptam, úgy gondolom, érdemes ezt a témát kicsit körbejárni.

Amilyen eltérő a cégek körében az Employer Branding terület értelmezése, annyira különbözőek is az elvárások az Employer Brand Managerrel szemben. Érdemes megkülönböztetni, hogy az adott cég a munkáltatói márkaépítés melyik fázisában jár és ehhez szükséges a megfelelő szakembert megtalálni. Az építkező fázishoz ugyanis teljesen más karakterű munkatárs szükségeltetik, mint az munkáltatói márkaépítés bejáratott folyamatainak üzemeltetéshez.

Sok esetben azt látjuk, hogy ez a munkatárs a HR marketing kizárólag külső aspektusaival foglalkozik, mint például az állásbörze megjelenések vagy munkáltatói imázs megjelenés. Azonban ez a feladat ennél sokkal szerteágazóbb és komplexebb. Csak igen ritka esetben kezelik és menedzselik az Employer Branding folyamatot stratégia szinten, valóban helyesen értékteremtő folyamatként.

Kizárólag egy biztos alapokon nyugvó munkáltatói márkaépítési folyamat teremti meg a hosszútávon fenntartható és vonzó Employer Brandet, amelyhez azonban olyan szakértőre van szükség, aki képes a rendszerszemléletre, tapasztalt projektmanagementben és át tudja fogni és hatékonyan irányítani az egész munkáltatói márkaépítési folyamatot. Nem árt, ha az illető dolgozott már HR és kommunikációs területen egyaránt, hiszen így áttekintéssel rendelkezik a két terület feladatairól, kihívásairól és eltérő megközelítéséről.

Továbbá ajánlott a megfelelő diplomáciai érzek, valamint a vállalati taktikai-politikai összefüggések, informális kapcsolatháló ismerete. A szakember cégen belüli elismertsége és elfogadottsága is fontos szempont. Az IQ mellett az empatikus, magas szociális érzékenység megléte alapfeltétel, hiszen az illető mást sem tesz, mint emberekkel foglalkozik.

Alapvetően az Employer Brand Management egy kiváló generalista munkakör. Olyan személyeknek ajánlott, akiknek a nyílt, megfontolt kommunikáció nem jelent problémát, analitikus, stratégiai gondolkodással közelítik meg a helyzeteket, megfelelően kezelik a változásokat és végül, de nem utolsó sorban gyors reakcióidővel dolgoznak. Ilyen speciális képességű munkatárs megtalálása, előléptetése vagy kiképezése nem egyszerű feladat. Az egyik következő írásomban ez utóbbi témákat fogom kibontani.

Kádár Balázs,
MPRSZ, Employer Brandig tagozat vezetője
Bindermann HR-COM, managing partner
Employer Branding szakértő
  • 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Íme 40 megbízható munkaadó

Csütörtökön adta át a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara a “Megbízható munkaadó” díjakat. Ezzel olyan vállalatokat jutalmaznak, amelyek... Teljes cikk

Itt vannak az Év Irodái

2025-ben már tizenötödik alkalommal hirdettek győzteseket Az Év Irodája versenyen. Ráadásul idén nem csak magyarországi, hanem külföldi irodák is... Teljes cikk

5G-távirányítású járművek és autókamrás tesztelés a holnap női mérnökeivel

Mérnök leszel vagy kutató? Sajnos, ez a kérdés még mindig ritkán hangzik el a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok körében. A Lányok Napja... Teljes cikk