Dolgozói elégedettség felmérés

Célja a dolgozók általános elégedettségének felmérése, az elégedettségét befolyásoló tényezők feltárása, konkrét területek felkutatása, amelyekkel a munkavállalók vagy bizonyos csoportjaik elégedetlenek, az elégedettség mértékének összehasonlítása a különböző szervezeti egységek között. Általánosan alkalmazott módszer: A dolgozók kérdőívet töltenek ki, s minden kérdést a fontosság szempontjából, és az elégedettség tekintetében minősítenek. A kérdőívek feldolgozását követően az elemzés során kimutathatóak azok a területek, amelyek az elégedettséget a legjobban befolyásolják. Ezekre a tényezőkre a stratégiai tervezésben gondot kell fordítania a menedzsmentnek a dolgozói elégedettség fenntartása és a dolgozók megtartása érdekében, hiszen a szervezetek egyik sikerfaktora az elégedett munkatárs. http://www.hr-outsourcing.co.hu