kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 7 éve

A szolgáltató központokat is utoléri az autoamtizáció




A szolgáltató központok viszont egyre inkább globális üzleti központokká (Global Business Services GBS) kezdenek válni, rendszereikben pedig egyre nagyobb hangsúlyt kap az automatizáció. Ehhez leginkább a folyamatok sztenderdizálására van szükség, festette fel az igen közeli jövőt - az SSC-k következő tíz évét - Arjen Sader, az EY-től. A megvalósításhoz az adatokra kell fókuszálni, ezeket pedig ki kell nyerni a cég különböző folyamataiból, hogy optimalizálni lehessen őket. Kideríteni, hogy hol van meg az automatizálás lehetősége, majd auditálni kell a folyamatot.

Arjen Sader: az SSC-k globális üzleti központokká kezdenek válni, és egyre nagyobb hangsúlyt kap az automatizáció

A teljesítménymutatókra folyamatosan - valós időben - van szükség, ezeket is automatikusan kell generálni, ráadásul úgy, hogy ezeket az adatokat bárhonnan, bármikor el lehessen érni mobiltechnológiával is, sorolta a szakértő. A nagyvállalatoknak innovációs központokat kell létrehozniuk, amelyek a szervezet részére kialakítják a „tanulnivalót”. Mindezek kialakításában az üzleti központok élen járhatnak, megmutathatják a következő szükséges lépéseket az egész szervezet számára.


A globális üzleti központoké a jövő, a kicsik eltűnhetnek



A vállalatok központjainak egyre inkább center of excellence-é kell válniuk. Központi kérdés lesz az adatbiztonság. A rendszerek pedig teljes mértékben felhő alapon fognak működni. A technológiai változásokhoz a vezetőknek, a vezetési stílusnak is alkalmazkodnia kell. A kulcsszavak: a rugalmasság, az interaktivitás, bevonás a döntéshozatalba, a táv- és a virtuális munkavégzés. A jövőben már egy helyen (országban, földrészen) sem kell lennie a munkavállalóknak, mégis találkozhatnak egy virtuális térben, virtuális meetingen. Ennek következtében az üzleti célú utazások is a felére csökkennek majd.

A munkaerő összetétele is teljesen megváltozik majd, hangsúlyozta az EY szakembere, az erőforrás piramis legalsó szintje el fog tűnni az automatizáció miatt. A hangsúlyokat a munkaerő belső képzésére kell helyezni, a fontos tudás a folyamatok ismerete és az IT ismeretek lesznek. Ahogy fentebb említettük, a munkaidő rugalmas lesz, és nem a munkával eltöltött idő, hanem a ténylegesen elvégzett munka, a hatékonyság fog számítani. Ugyanakkor a globális menedzsment, globális feladatok miatt a munka időbeosztása is átalakul, adott esetben nem lesz tekintettel az időeltolódásra, és 24/7-ben zajlani fog.

Mindennek eredményeként az irodaterületek mennyisége is a felére fog csökkenni tíz éven belül, mert vagy otthonról zajlik majd a munka vagy automatizálva lesz, jósolta Arjen Sader, aki szerint a munka keleti vándorlása megfordul, ahogy ennek egyes jeleni már látszanak is. India például az SSC-k szempontjából nem jelent majd konkurenciát, mert nem elég magas az oktatás színvonala.

A kis SSC-knek hosszabb távon vagy növekedniük kell, vagy el fognak tűnni, a szakértő szerint. A megfelelő növekedést és terjeszkedést a sztenderdizálás hiánya, az oktatási rendszer alkalmazkodásra képtelensége, a cégek rugalmatlansága gátolhatja, ha nem akarnak vagy nincsenek készen a változásra, illetve a törvénykezési problémák jelenthetnek korlátozó tényezőt.

Logikus lépésként pedig a HR-nek mindenütt stratégiai szintre kell emelkednie, hogy támogassa az üzleti célokat, amelyhez szintén az adatok és az elemzések fogják jelenteni az eszközt, amelyeket nem csak a már létező helyzetről szóló beszámolókban, hanem jövőbeni folyamatok, feladatok bejóslására is kell használni.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Így fog kinézni a szolgáltató központok következő generációja
2. oldal - A szolgáltató központokat is utoléri az autoamtizáció
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk