kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 7 éve

Így fog kinézni a szolgáltató központok következő generációja

A magyarországi szolgáltató központok már több mint 42 ezer munkavállalót foglalkoztatnak, azonban a szektor szereplői szerint van a területben további növekedési potenciál, amely a régióban országonként akár a 100 ezer fős foglakoztatást is elérheti. Az SSC-k számára a legnagyobb vonzerőt a képzett, nyelveket beszélő munkaerő, a megfelelő infrastruktúra megléte jelenti. A lehetőségekről, kihívásokról, beszélgettek a piac résztvevői az SSC Heroes által rendezett Next Generation Shared Service Day című konferencián.

A Nemzeti Befektetési Ügynökség, a HIPA adatai szerinta 42 ezer főt foglalkoztató, több mint 100 cég ügyfélszolgálati, pénzügyi, HR, IT és marketing területen működik.

Magyarországon a főváros mellett egyre több vidéki nagyváros is igyekszik versenybe szállni a szolgáltató központokért, sok mindent megtéve a mindkét fél számára gyümölcsöző együttműködésért. Az egyik aspiráns Debrecen, ahol 3000-en dolgoznak jelenleg a különböző szolgáltató központokban, de az egyetem képzései további, akár több tízezres poolt biztosítanak a jövő lehetséges munkavállalóiból.

A Deloitte korábbi felméréséből kiderül, hogy Pécsett, Székesfehérváron, Szegeden, Miskolcon és Nyíregyházán jelentenek még feltörekvőben lévő gazdasági erőt, foglalkoztatási tényezőt a szolgáltató központok. Ahogy a kutatás azt is alátámasztotta, hogy a cégek megfelelő és célzott kezelése az igényeik figyelembevételével az összes érintett szereplő, a kormány, a helyi önkormányzatok, a munkavállalók, az oktatási intézmények és maguk a szolgáltató központok érdekében is áll.

A HIPA jelenleg 150 befektetési projektet visz, amelyből 30 szolgáltató központ létrehozását eredményezheti Magyarországon, mondta el Kis Tünde, a HIPA elnökhelyettese. Mint mondta a verseny egyre nagyobb az SSC-kért nem csak a régióban, hanem Lengyelországon, Szlovákián és Csehországon kívül már meg kell küzdeni Spanyolországgal, Portugáliával és Litvániával is, akik az új „versenyzők” ebben a szektorban. A befektetési ügynökség adatai szerint a Magyarországon már jelenlévő szolgáltató központok 80%-a tervez további bővítést.

Május elején jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, hogy Magyarországon nyitja meg harmadik szolgáltató központját - Hollandia és Malajzia után - a holland tejipari vállalat, a FrieslandCampina. A Pöttyös, a Milli, az Oké, a Landliebe és a Frico márkákat gyártó cég a budapesti pénzügyi központban 150 embert foglalkoztat majd az első ütemben.

Mint Mark Galjaard, a cég szolgáltató központjának igazgatója a rendezvényen elmondta, 22 ezer embert foglalkoztatnak több mint 30 országban, számukra, hasonlóan a többi SSC-hez, a rendelkezésre álló munkaerő, a nyelvtudás, az infrastruktúra megléte, és a már jelenlévő más szolgáltató központok tapasztalata volt a döntő, amikor Budapestet választották.

Mark GaljaardMark Galjaard: a nyelvtudás, az infrastruktúra megléte és az SSC kultúra miatt döntöttek Budapest mellett



Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Így fog kinézni a szolgáltató központok következő generációja
2. oldal - A szolgáltató központokat is utoléri az autoamtizáció
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk