A cégek többsége marketingre is használja a közösségi médiát
Az utóbbi évben nőtt azon vállalatok száma, amelyek sikeresen szereznek új ügyfeleket a közösségi hálón keresztül, és egyre több cég fordítja marketing kiadásainak bizonyos részét erre a területre. Viszont a vezetők azzal is tisztában vannak, hogy a közösségi média önmagában még nem elég egy eredményes kampányhoz - derül ki a Regus legújabb felméréséből.
A 17 000 vállalatvezető és tulajdonos részvételével készült nemzetközi felmérés szerint 2010 augusztusában a vállalatok 40 százaléka szerzett új ügyfeleket a vállalat közösségi média tevékenysége révén, idén pedig ez az arány további 7 százalékkal növekedett. Világszerte a vállalatok 52 százaléka használja a közösségi médiát - például a Twitter és Weibo oldalakat - a már meglévő ügyfelekkel való kapcsolattartásra és információcserére. Ez a kommunikáció már a saját munkatársak felé is egyre fontosabb tájékoztatási csatornává válik: a cégek 53 százaléka ösztönzi dolgozóit, hogy csatlakozzanak olyan szakmai hálózatokhoz, mint például a LinkedIn, a Xing vagy a Viadeo.
A közösségi média használata lehetőségből szükségszerűséggé vált. A vállalatok 74 százaléka egyetért abban, hogy a marketing stratégiák ilyen jellegű tevékenység nélkül nem lehetnek igazán sikeresek. A kijelentés komolyságát alátámasztja, hogy a cégek 39 százaléka hajlandó marketing büdzséjének akár egy ötödét is erre a célra fordítani, 8 százalékuk pedig még nagyobb befektetést szentel a közösségi médiának. Emellett azonban, fontosnak tartják, hogy a marketing mix kiegyensúlyozott maradjon - 61 százalékuk meg van győződve róla, hogy egy sikeres kampányhoz szükség van a hagyományos és a digitális technikák együttes használatára.
"Miután a vállalatok kilábaltak a válságból, egyre inkább visszatérnek a recesszió előtti működési gyakorlathoz, és rugalmasabb, versenyképesebb stratégiákat alkalmaznak. Az értékesítési lánc kezelésétől az informatikai felhők, a video kommunikáció és a mobil munkavégzés használatáig az üzleti működés egyetlen területéről sem feledkeznek meg. Ennek az átalakulásnak nyilvánvalóan része a közösségi média gyors fejlődése, hiszen egyre több vállalat használja ezt a csatornát meglévő ügyfelei lojalitásának növelésére és hatékony akvizíciós eszközként" - mondta Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk
A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk
Üzemi baleset történt az ajkai erőműben, a helyszínről egy férfit súlyos sérülésekkel, életveszélyes állapotban, míg két másik férfit... Teljes cikk
- Rossz hír a magyar dolgozóknak: munkahelyi stresszben éllovasok vagyunk 2 hónapja
- Te hogyan reagálsz a hatásvadász címekre? 3 hónapja
- Az irodától a home office-ig: mi teszi boldoggá a munkavállalókat? 4 hónapja
- Peren kívül megegyezett a Disney a színésszel, akit egy közösségi média posztja miatt rúgtak ki 4 hónapja
- Új kihívások után néz Az álommeló reality győztese 4 hónapja
- Ötből két dolgozó szerint a közösségi média veszélyes a karrierjére 4 hónapja
- Idén minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja 4 hónapja
- Miért lenne fontos tiltani 13 éves kor alatt az okostelefont? Globális korlátozást javasolnak a szakértők 4 hónapja
- Eltűnnek az olvasók, jönnek az elbocsátások – a Google AI-ja munkahelyek ezreit veszélyezteti 5 hónapja
- Linkedin 5 hónapja
- Új vezérigazgató a TV2 Média Csoport élén 8 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?