Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 7 éve

A héten megússzák a londoniak sztrájkot

Elmarad a keddre és csütörtökre meghirdetett londoni metrósztrájk, miután a szakszervezetek jelenleg tisztázzák álláspontjukat. Szeptember 8-ra és 9-re viszont újabb munkabeszüntetést helyeztek kilátásba a tervezett éjszakai működés elleni tiltakozásul.

images

A metró dolgozóit képviselő négy szakszervezet közül három sztrájkolt volna kedd estétől és csütörtök estétől 24 órán át, ami valójában több mint három napra bénította volna meg a brit főváros tömegközlekedését. A metróvezetők jelentős részét képviselő szakszervezet nem csatlakozott az akcióhoz, amely már a harmadik lett volna a nyáron. Először júliusban, majd augusztus elején tartottak 24 órás munkabeszüntetést. Mindkettő káoszba taszította a főváros közlekedését.

A harmadik sztrájk lehetőségét már nagyon rosszul fogadták az utasok, a héten várható esős és hideg londoni időjárás ráadásul azzal fenyegetett, hogy az emberek a kerékpárjukat sem tudták volna használni, és így csak busszal tudtak volna közlekedni.

Hétfőn George Osborne pénzügyminiszter is élesen bírálta a szakszervezeteket, mondván, hogy jelentős károkat okoznak a londoniaknak.

A szakszervezetek azonban továbbra sem támogatják Boris Johnson polgármester terveit az éjszakai működésről, amely a 11 közül öt vonalon kezdődne meg szeptember 12-től péntekenként és szombatonként. A londoni metró naponta mintegy négymillió utast szállít, a hálózat több mint 400 kilométeres és 270 állomása van.

A londoni közlekedési vállalat, a Transport for London erre az évre kétszázalékos, 2016-ra és 2017-re inflációkövető fizetésemelést, a metróállomások személyzetének 500 fontos bónuszt, a metróvezetőknek pedig az éjszakai műszakért alkalmanként 200 font pótlékot ajánlott fel a tárgyalások során. Emellett ígéretet tettek arra, hogy az éjszakai munka senkinek sem lesz kötelező.

A metró dolgozóit képviselő legjelentősebb szakszervezet, az RMT azonban ennél többet követel: az infláció mértékét meghaladó fizetésemelést, minden alkalmazottnak bónuszt, a jelenlegi fizetés meghagyása mellett négynapos, 32 órás munkahetet, az éjszakai működésről pedig hallani sem akar. Emellett követelik, hogy vegyék vissza azt a több száz embert, akinek a metró működésének modernizációja, például a kártyarendszer bevezetése miatt szűnt meg az állása.

A dolgozók követelései 6,5 százalékos - évi 152 fontos - emelkedést okoznának az 1-6. zónában érvényes bérletre, noha a tömegközlekedés már így is nagyon drága, a város központjára, vagyis az 1-2. zónára érvényes havi bérlet 123 font (több mint 54 ezer forint).
  • 2022.05.30AmCham HR Dream Day – motiváció és megtartás Találkozzunk a Kopaszin, ahol a Gallup londoni partnere beszél a nemzetközi HR trendekről, a legelismertebb hazai szakértőkkel együtt gondolkodunk motivációról, megtartásról, produktivitásról és adatvezérelt HR megoldásokról. Részletek Jegyek
  • 2022.07.21 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Jön a háromnapos munkahét egy németországi autógyárban

Ötezer alkalmazottnak csak keddtől csütörtökig kell dolgoznia. Teljes cikk

Ukrán menekültek a munkaerőpiacon: Az EU 9 tagállamnak külön támogatást nyújt

Az Európai Bizottság technikai támogatást és finanszírozást nyújt kilenc tagállamnak, amely támogatási kérelmet nyújtott be az ukrajnai háború... Teljes cikk

Már 50 ezer ukrán menekült kapott munkát Csehországban

Május közepéig már több, mint 50 ezer ukrán menekült kapott hivatalosan munkát Csehországban a nekik kiadott speciális, egy évre szóló cseh vízum... Teljes cikk