A kompetenciafejlesztő felsőoktatás korszaka jöhet
A kreativitás tanítható és tanulható - vallja a Budapesti Kommunikációs Főiskola rektora. Az intézmény az európai példákat követve, a munkaadókkal együttműködve, gyakorlatias szemléletben igyekszik kibontakoztatni a hallgatókban rejlő lehetőségeket.
Szemléletváltásra van szükség Vass László úgy véli, a mai politikai és gazdasági környezetben az egyetemek és főiskolák elsősorban arra figyelnek, hogy megszerezzék a hallgatókat, lobbizzanak az állami helyekért, finanszírozást biztosítsanak a kifizetésekre.
Fókuszban a készségek
"Marketing területen a munkaadók számára kiemelten fontos, hogy olyan munkavállalókat alkalmazhassanak, akik ismerik a fő marketing, reklám, pr folyamatokat, tudják, mit kell csinálni, tudnak döntéseket hozni és marketingtervet összeállítani. A kommunikációs készségek elengedhetetlenek, a pályakezdőknek magabiztosaknak kell lenniük szóban, érthetően, lényegre törően kell fogalmazniuk írásban.
Hogyan tanulható a kreativitás?
A kérdéskör jelentőségét támasztja alá, hogy 2009 a Kreativitás és Innováció Európai Évének jegyében telt. Az európai év kiemelt területei közé tartozott a művészeti oktatás és a kreativitás fejlesztésének erősítése az oktatásban. A kreativitás fejlesztésében a tréningeknek, a kiscsoportos műhelyeknek és a játékos csoportfeladatoknak, szakspecifikus fejlesztő tantárgyaknak kiemelt szerepet kell szánni. Elengedhetetlen olyan új technikák alkalmazása, eszközök használata az oktatásban, amelyek másfajta gondolkodást és feldolgozást igényelnek. "A BKF ezeket az elemeket mind beépíti a képzésbe, emellett folyamatosan érkeznek hozzánk vendégelőadók az üzleti életből, akik megosztják tapasztalataikat a hallgatókkal. Emellett az oktatókat is folyamatosan tréningezzük" - mondta el Papp-Váry Árpád. Hozzátette: az intézményeknek kiemelt hangsúlyt kell fektetniük a hallgatók különböző versenyekre történő felkészítésére.
Kreativitás az európai országok oktatáspolitikájában
Kreativitás magyar szemmel
A BKF 2012-ben egy Európai Uniós támogatásból megvalósuló projekt keretében végzett kutatást hallgatói és oktatói körében, hogy mit jelent számukra a kreativitás munkájuk és mindennapjaik során. A felmérés nem reprezentatív, de érdekes következtetések vonhatók le belőle. Ahogyan Európa több országában is, így a hazai válaszadók is pozitív megállapításokat társítanak a kreativitáshoz: dinamikát, könnyedséget, sikert, önmegvalósítást, szárnyalást, örömöt, elégedettséget. A legtöbben a kreativitást úgy definiálták, mint valami új, valami értékes létrehozását, az alkotás szeretetét, megoldást váratlan problémákra. Mint olyan 'tudás', amely értékesebbé, színesebbé teszi a világot, másképpen gondolkodni és új utakon járni.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Oktatási és kutatás-fejlesztési együttműködésről szóló megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) és a BYD Auto Hungary Kft. szerdán. Teljes cikk
A Z és Alfa generáció villámgyors, vizuális és azonnali visszajelzésre épülő tanulási stílusát a mai oktatás alig követi. A szakemberek szerint... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia alapjaiban írhatja át a magyar oktatás működését, miközben a kormány új AI-stratégiája épp a lényegre nem reagál:... Teljes cikk
- Mi kellene ahhoz, hogy az oktatási rendszer végre alkalmazkodjon a Z és Alfa generációhoz? 2 hete
- Az általános iskolákban foglalkoztatott pedagógusok száma korcsoportok és nemek szerint - grafikon 3 hete
- Még nincs kimondva, de egyre inkább ez dönti el, ki kapja meg az állást 1 hónapja
- HR tehetségek 2025: Krigel Tamás 1 hónapja
- A legtöbb cég nem tudja megszólítani a saját kollégáit 2 hónapja
- Hazudnak a munkahelyen? Így ismerheted fel 2 hónapja
- Politizálás a munkahelyen? Így állnak hozzá a dolgozók 2 hónapja
- Csökken az újságírószakma vonzereje - avagy mit üzennek a média szakos diákok? 2 hónapja
- Egyre többen tanulják ezt a két nyelvet a magyar iskolákban 2 hónapja
- Íme 4 lépés, amivel bármilyen munkahelyi vita elsimítható 3 hónapja
- Így csökkenthetők a dolgozók munkahelyi biztonsággal kapcsolatos aggodalmai 3 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja