A legfontosabb tudnivalók a külföldön elkövetett közlekedési szabálysértések kapcsán
Külföldi autózásunk vagy nyaralásunk során könnyen előfordulhat, hogy tájékozatlanság vagy figyelmetlenség miatt szabálysértést követünk el. Ahelyett, hogy félvállról vennénk a felszólítást, nagyon fontos, hogy alaposan átolvassuk az iratot és néhány dologgal tisztában legyünk.
Ha gyakran járunk autóval vagy csak féltjük a gépjárművet, akkor nem árt, ha rendelkezünk CASCO biztosítással, melyet akár a Genertel Biztosító online felületén is meg tudunk kötni. Emellett számos hasznos információt is találunk még itt a témában, ami egy biztosítási esemény bekövetkeztekor nagy segítséget jelenthet.
Az utazás előtt
Az előzetes tájékozódás jelentőségét nem szabad lebecsülni. Ha már megtörtént a baj és a kezünkben a felszólító levél, akkor már nem sokat segít, hogy előzetesen informálódnunk kellett volna, azonban mindenképp érdemes levonni a tanulságokat és okulni az esetből. Egy kis tájékozódás sokat segíthet a jövőben, hogy ne legyen részünk kellemetlen meglepetésekben.
Ha tényleg hibáztunk
Ha a megengedettnél gyorsabban hajtunk és belefutunk egy traffipaxba, akkor hiába az országhatár, számíthatunk rá, hogy a tettünknek lesz következménye. Nem árt tisztában lenni vele, hogy az Európai Unió tagállamai között kölcsönös jogsegélynyújtás áll fenn olyan cselekmények kapcsán, amelyek a megkereső, valamint a megkeresett államban is büntetendők. Röviden és tömören ez azt jelenti, hogy a tagállamok kiadják egymásnak a szabályszegő gépjármű és annak tulajdonosának adatait.
Ilyen szabálysértés lehet a vezetés közbeni mobilozás, az ittas vezetés, tiltott sávhasználat vagy jogtalan sztrádahasználat, biztonsági öv vagy bukósisak használatának mellőzése, piros lámpán való áthajtás, tilosban parkolás vagy gyorshajtás.
Mielőtt kifizetnénk a bírságot, nem árt ellenőrizni, hogy a kapott dokumentumon minden adat egyezik-e, például az időpont, rendszám, helyszín, jármű típusa. Ha viszont a büntetés jogos és valóban vétkeztünk, akkor ne késlekedjünk a bírság megfizetésével.
A legrosszabb opció, ha jogos a felszólítás, mégsem foglalkozunk vele és nem fizetünk. Ez esetben a következő felszólítással jogerőre emelkedik a szabálysértési határozat és megugrik a bírság összege. 70 euró felett a behajtás jogát a magyar hatóságok kapják meg.
De mi a teendő akkor, ha nem jogos a követelés?
Ha úgy kaptunk felszólító levelet, hogy az adott időben és helyszínen biztosan nem voltunk jelen autónkkal, akkor sem vehetjük félvállról a követelést.
Elképzelhető ugyanis, hogy a sebességmérő kamera rosszul azonosította a rendszámunkat. Ekkor a levelet küldő ország jogorvoslati lehetőségeire tudunk támaszkodni, vagyis be kell bizonyítanunk az ártatlanságunk, például az autónk forgalmijának másolatát elküldve.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Sophos legújabb elemzése szerint 2026-ban a kibertámadások új szintre lépnek: a deepfake hang- és videómanipulációk, az AI-vezérelt CEO-csalások... Teljes cikk
Kedvezően változnak 2026. január 1-jétől a harminc év alatti édesanyák adómentességének szabályai. A kedvezmény jövőre már nemcsak az... Teljes cikk
2025 októberében a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 692 700, a nettó átlagkereset 482 400 forint volt. A bruttó... Teljes cikk
- Jobb óvatosnak lenni a tengerparton is 8 hónapja
- Mennyit lehet keresni a banki és biztosítási szektorban? Mutatjuk az összegeket. 8 hónapja
- Megszűnik a TB-kiskönyv - mi lesz helyette? 9 hónapja
- Idén is átadták a Kerékpárosbarát munkahely díjakat 10 hónapja
- Kaphat a munkavállaló kétféle útiköltségtérítést? 11 hónapja
- Megvan a megállapodás: így emelkedik a BKV-dolgozók bére 12 hónapja
- Miért jó a robogóban LED izzót használni? 13 hónapja
- Vezető az, aki akár egy emberért felelősséget vállal - interjú Kamarás Zsuzsannával az Uniqa HR vezetőjével 1 éve
- Ennyit lehet keresni bankoknál és biztosítóknál: mutatjuk a számokat 1 éve
- Kerülje el a magán egészségbiztosítással a hosszú várólistákat! 1 éve
- Kimaradó vasúti járat miatt nem tudtak bemenni dolgozni a munkások Pusztaszabolcsról 1 éve
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja