A Top Cafeteria első évi mérlege a lakáshitel cafeteriában
Kerek egy évvel ezelőtt már nem győztünk türelmet kérni a munkavállalóktól. Hónapok teltek el az Szja törvény örömteli módosítása óta, amellyel lehetővé vált a lakáshitelesek adómentes munkáltatói támogatása, de még mindig nem ismertük a részletszabályokat. Aztán április 3.-án kitisztult minden, - legalábbis akkor, ezt gondoltuk -, megjelent a végrehajtási rendelet.
Ehhez persze az is kellett, hogy olyan banknál vezesse a cég a számláját, aki már kész volt befogadni a munkáltatói nyilatkozatot, és teljesíteni a szükséges adatszolgáltatást. Sajnos arra is volt példa, hogy a munkáltatói bankra kellett további hónapokat várni a folyósítás elindításával, de némi küzdelem árán mindenkivel sikerült dűlőre jutni.
A kezdeti élénk munkavállalói érdeklődés némileg visszafogottabbá vált, amikor megtörtént a tájékoztatás a szükséges iratokról, nyilatkozatokról. Azoknál a cégeknél, ahol volt lehetőség személyes konzultációra is, és a dolgozók azonnali választ kaptak a kérdéseikre, nagyobb arányban bátorodtak neki a feladatnak.
A 2014-es évben ügyfeleinknek még csak 37,5 százaléka vállalkozott rá, hogy beemeljük a cafeteria rendszerbe a lakáscélú támogatást választható juttatásként. Ez az arány a 2015-ös évre 87 százalék lett. Ez a növekedési ütem vélhetően arra is visszavezethető, hogy a 2015 évi adótörvény változások ismét előtérbe helyezték az adómentes juttatásokat.
Ez önmagában viszont nem generált volna ilyen növekedést, ha nem alakítunk ki olyan adminisztratív támogatási rendszert, amely valóban mentesíti HR partnereinket, és maximálisan segíti a dolgozókat is.
A rendszer kialakítása során azt tartottuk a legfontosabbnak, hogy csak annyi adminisztratív feladattal terheljük a munkavállalókat, amennyi mindenképpen szükséges a jogszabályi feltételek teljesítéséhez, de mindent tegyünk meg az adókockázat kiküszöbölésére. A HR-esek pedig, miután már sok éven keresztül meggyőződtek szakmai precizitásunkról és rugalmas szolgáltatásunkról a cafeteria teljes spektrumában, magától értetődően bízták ránk ezt a feladatkört is.
Így jutottunk el a 87 százalékhoz, ami körülbelül 10 000 munkavállaló foglalkoztatóját jelenti. Az egyes munkáltatóknál persze elég nagy a szórás. Adataink szerint a teljes munkavállalói létszám 23,5 százaléka érintett lakáscélú hitellel. Ennek átlagosan 75 százaléka igényli is a támogatást a munkáltatótól. Az alapos előkészítésnek köszönhetően az igénylők elenyésző, 3-5 százalékánál hiúsul meg a támogatás a jogszabályi feltételeknek való meg nem felelés miatt.
Érdekes adatokat mutat az összegszerűségek vizsgálata is. A támogatást igénylő munkavállalók egyharmadánál a törlesztés összegét körülbelül fedezi a cafeteria keret. Hozzávetőlegesen egynegyedük cafeteria kerete magasabb, mint a törlesztendő összeg, így egyéb juttatásokra is futja. Az csak elvétve fordul elő, hogy a cafeteriából a törlesztésre kevesebb összeget kérnének annak érdekében, hogy másra is jusson. Az sokkal gyakoribb, hogy a törlesztőrészlet jóval magasabb, mint a cafeteria. Természetesen ezek az arányok annak függvényében változnak cégenként, hogy mekkora a cafeteria keret.
A kezdeteknél jellemzően a munkáltatói bank oldalán merültek fel nehézségek. Most azt látjuk, hogy némely pénzintézet a saját magánszemély ügyfelével szemben nem túl készséges. Az eddigi időbeli csúcs öt és fél hónap, ami alatt sikerült az ügyfélnek egy két soros banki igazolást megkapnia a hitelével kapcsolatban. A költség rekordot egy másik pénzintézet állította be, aki 15 ezer forintért állított ki igazolást egy hitel illetve törlesztés azonosító számairól. De szerencsére egyre szaporodnak az ellenpéldák, és a munkáltató, munkavállaló, indító és fogadó bank négyese egyre olajozottabban működik együtt.
Ezt az együttműködést segítjük mi is adminisztratív és informatikai eszközeinkkel valamint szakmai támogatásunkkal. www.top-cafeteria.hu
P. Király Ágnes
okleveles adószakértő
Top Cafeteria Kft
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk
A vállalati kultúra ma már jóval többet jelent egy jól hangzó missziónál vagy esztétikus irodai környezetnél. A munkavállalók... Teljes cikk
- Sportbelépő adózása és juttatása 2025-ben: részletes útmutató 1 hete
- Fontos határidőre figyelmeztet a SZÉP Kártyával kapcsolatban a juttatási szakértő 1 hete
- Bérgarancia Alap: védelem fizetésképtelenség idején 2 hete
- Több mint 1300 diák szakképzését támogatja egy alapítvány 2 hete
- Rekordnövekedés a cafeteria utalványok forgalmában 2 hete
- Akár 75 millió forintos támogatást is kaphatnak a fiatal gazdák 2 hete
- Munkahelyi bölcsőde kialakítására lehet pályázni 3 hete
- Hamis munkáltatói igazolást gyártott személyi kölcsönökhöz egy férfi, lebukott 3 hete
- Ezek a legfontosabb prioritások a dolgozók számára a munkahelyen 4 hete
- Hogyan támogassa a vezető a stresszel küzdő munkavállalókat? 1 hónapja
- Többszörös a túljelentkezés a Demján Sándor Program pályázataira 1 hónapja