kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

ACCA és egyéb nemzetközi szakmai képesítések, mint a pénzügyi szolgáltató-központok fejlődésének kulcsai

A pénzügyi, számviteli szolgáltató-központok (shared service centers) létrehozása egyértelműen kulcsszerepet játszik a multinacionális nagyvállalatok hatékonyságának és az eredményességének fokozásában.

Magyarországon 2012-ben a szolgáltató-központok száma meghaladja a 60-at, az általuk foglalkoztatott munkavállalók létszáma 30 ezer fő közelében van, térnyerésük megállíthatatlan. Vezetőik elsődleges feladata, hogy megteremtsék a megfelelő egyensúlyt a hatékonyság, a folyamatok és kontrollok kialakítása között anélkül, hogy az üzletmenetet korlátoznák, szem előtt tartva az eredményes kommunikációt is a megbízókkal.

A magyar piacon életciklusuk különböző fázisaiban találunk szolgáltató-központokat. Vannak, amelyek még nem léptek túl a tranzakció feldolgozás szintjén, de sokan már a legmagasabb szintű és komplexitású feladatokat is át tudták venni a kiszolgált országoktól. Az ellátott feladatok szintjei közötti különbség a szervezettel szembeni bizalomban rejlik, a bizalom pedig a pénzügy és számvitel területén az átláthatóság mellett a megfelelő szintű szaktudásból ered.

Elkerülhetetlen, hogy a fentiek eredményeként az elvárt készségek és a munkaerő kompetenciái is átalakuláson essenek át. A megbízó akkor szervezi ki a komplex beszámolók elkészítését, ha arra megfelelő tudás áll rendelkezésre a szolgáltató-központban. A szaktudást nem igénylő alapfolyamatokat költséghatékonyság miatt egy olcsóbb munkaerő piacra bármikor tovább lehet telepíteni, mint ahogyan azt több magyarországi központ esetében is láttuk.

Stabilabbá válik a szolgáltató-központ helyzete, ha bizonyítani tudja szakértelmét, vannak nemzetközi szakképesítésekkel rendelkező munkavállalói, ez mérhetően és összehasonlíthatóan nagy versenyelőnyt jelent más munkaerőpiacokkal szemben. Több hasonló tapasztalat is fellelhető Magyarországon azon szolgáltató-központok esetében, akik 20-30 nemzetközi számviteli szakmai képesítésekkel (ACCA - Association of Chartered and Certified Accountants, CIMA - Chartered Institute of Management Accountants, CIA - Certified Internal Auditor) rendelkező dolgozót fel tudnak mutatni. Ők a megbízók által elismerten magas hozzáadott értéket teremtenek azáltal, hogy a legmagasabb szintű pénzügyi és számviteli valamint központi irányítási feladatokat is ellátják. Ellenben ahol nincs megfelelő számú nemzetközi szakmai képesítésekkel rendelkező dolgozó, ott a teremtett érték egyre alacsonyabb, a központ költségvetése egyre szűkül, nő az esély a szolgáltató-központ országból történő elmozgatására.

Az ACCA külön hangsúlyt helyez a szolgáltató-központok szakmai képzésére, képesítéseit kiszélesítette oly módon, hogy ezen központok munkavállalóinak már a belépéskor megfelelő szintű képesítést kínáljon. Az egyes szinteket elvégezve a dolgozó különböző képesítésekhez juthat.

ACCA képzés különböző belépési szintjei és az elérhető képesítések:










(Nagyításhoz kattintson a képre!)




A magas szintű szolgáltatásokat nyújtó szolgáltató-központokban új karrierpályák nyílnak és új készségekre, illetve képességekre lesz majd szükség, melyekre vonatkozó képzéseket és képesítéseket az ACCA, oktató partnereivel együtt készen áll nyújtani.

Szakmai képesítésekkel kapcsolatos további információkat a PwC's Academy honlapján talál: www.pwc.com

Szilágyi Katalin, FCCA,
Forrás: ACCA, PwC
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A vállalati gondoskodás megtérül – BeneFit PRIZE 2025

Sürgős változásokra van szükség a munkaerőpiacon, mégpedig össztársadalmi szinten, hiszen a legnagyobb kihívás ma egy munkáltató szervezet... Teljes cikk

Új cégcsoportos modellek. Cégközösségekben a biztonság!

Eddig a cégcsoport a vagyonkezelőt és a vagyonát neki átadó termelő, szolgáltató egységek rendszerét jelentette egy tulajdonosi körön belül. Teljes cikk

Kihirdették az idei BeneFit PRIZE 2025 – for Happy Employees pályázat győzteseit a Budavári Lovardában

Idén negyedik alkalommal adták át a BeneFit PRIZE 2025 díjakat. A gálával egybekötött díjátadóra november 13-án, a Budavári Palota Lovarda... Teljes cikk