Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 18 éve

Alitalia: a szakszervezetek az eladás elhalasztását követelik

A legerősebb olasz szakszervezeti szövetség, a CGIL vezetője csütörtökön azt követelte, hogy halasszák el az Alitalia tervezett eladását, mivel az Air France-KLM szigorú felvásárlási feltételei "zsarolásnak" minősíthetők. - Ilyen feltételek mellett nem lehet tárgyalni - jelentette ki Guglielmo Epifani, a Corriere della Serának adott csütörtöki nyilatkozatában.

Szerdán megszakadtak az Air France-KLM kedden kezdődött tárgyalásai az Alitalia szakszervezeteivel az olasz légitársaság felvásárlásáról, de csütörtökön ismét folytatták az alkudozást. A CISL szakszervezeti szövetség vezetője azt követelte a Prodi kormánytól, hogy más ajánlattevők ajánlatait is vizsgálják meg az Air France-KLM-ével szemben.

Silvio Berlusconi, az olasz ellenzék vezére, kormányfőjelölt ugyancsak elfogadhatatlannak nevezte az Air France-KLM ajánlatot. Az olasz sajtó találgatásai szerint, ha az áprilisi választások nyomán Berlusconi ismét hatalomra kerülne, lehetséges, hogy megszakadnak a tárgyalások a francia-holland légitársasággal.

Az Alitalia eladását a szakszervezetek ellenzik, mert tömeges elbocsátásoktól tartanak, de az Air France-KLM - ha ez egyáltalán lehetséges - még ebben a hónapban szeretne velük megállapodásra jutni. Szakszervezeti vezetők most úgy becslik, hogy az Alitalia - földi személyzettel együtt számolt - jelenleg mintegy 19 ezer dolgozójából 7 ezernél is többet érintene majd az elbocsátás, az eddig becsült 1600-1700 helyett.

A francia La Tribune értesülése szerint az olasz légitársaság földi személyzete, az AZ Servizi 8300 dolgozójából csak 3000 maradna, mivel az Air France-KLM jelezte, hogy az AZ Servizi jelenlegi tevékenységéből csupán néhányat kíván átvenni. Az elbocsátásokon túl az alkalmazottak azt is nehezményezik, az Alitalia jövőbeni működésében háttérbe szorulna a milánói Malpensa repülőtér, és az összes interkontinentális járatot átvinnék a római Fiumicino légikikötőbe, költségcsökkentés végett. Ez az elképzelés az Alitalia észak-olaszországi dolgozói körében heves ellenállásba ütközik.

A Malpensa üzemeltetője, a SEA ezért 1,2 milliárd dolláros keresetet nyújtott be az Alitalia ellen, ami akadálya a légitársaság felvásárlásának. Az olasz kormány az ügylet jóváhagyásakor mindenesetre felszólította a SEA-t, hogy álljon el a keresettől.

Az olasz kormány hétfőn este hagyta jóvá az Air France-KLM francia-holland légitársaság ajánlatát az Alitalia felvásárlására. A kormány jóváhagyásának azonban nincs nagy jelentősége, mert az Air France-KLM korábban kikötötte, hogy a végső döntést az áprilisi választások után alakuló új olasz kormánytól és a szakszervezetektől várja.

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
NAV: tovább emelkedik az alanyi adómentesség határa

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja. A jelenlegi 18 millió forintos felső határ 2026-ban 20 millió, 2027-ben 22... Teljes cikk

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg szomszédunkban a Bosch

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján. Az elbocsátásokat a Bosch... Teljes cikk

Ünnepi csend az IKEA-ban: a dolgozók pihenésére fókuszál a vállalat

Az IKEA Magyarország idén is a szeretetteljes otthoni élet és a valódi feltöltődés fontosságát helyezi a karácsonyi időszak középpontjába. Ennek... Teljes cikk