Átszivárognak a Volvo-állások Kínába?
Mint ismert, megvették a kínaiak a svéd Volvot, így a pénzügyi problémák megoldódtak, azonban foglalkoztatási természetű kérdések merültek fel. Alkalmazottai ugyanis attól tartanak, hogy munkahelyeik fokozatosan átszivárognak majd Kínába. Az új tulajdonos azonban azt ígéri, hogy a Volvo megtartja önállóságát, és leépítésektől sem kell tartani.
A detroiti kapcsolat lebontásával azonban nem szűntek meg sem a Saab, sem a Volvo gondjai. A Saab esetében még nyitott kérdés az új tulajdonos, a holland Spyker Cars NV fejlesztési terveinek megvalósíthatósága. A Saab az idén előreláthatólag mindössze 50-60 ezer autót lesz képes előállítani, ami édeskevés a nyereségességhez. A Spyker pedig a maga részéről soha nem volt nyereséges.
A Spyker a múlt pénteken számolt be 2009-es eredményéről, ami 22,9 millió eurós veszteséget mutatott, valamivel kevesebbet, mint az előző évben.
A Volvo új tulajdonosa ezzel szemben szilárd pénzügyi helyzetnek örvend - különösen, ha a kínai kormány támogatását is figyelembe vesszük. A Volvo problémái nem pénzügyi, hanem foglalkoztatási természetűek. Alkalmazottai attól tartanak, hogy munkahelyeik fokozatosan átszivárognak majd Kínába.
Mikael Sallstrom, az IF Metall szakszervezet elnöke a Volvónál megelégedettségének adott hangot a cég finanszírozási és a foglalkoztatási problémáinak megnyugtató rendezése miatt, de rámutatott, hogy számos nyitott kérdés van még az ügyben. A Geely már bejelentette szándékát egy üzem építésére Kínában, ami azonban állítása szerint nem jelent veszélyt a Volvo alkalmazottakra sem a svédországi Göteborgban, sem a belgiumi Gentben. Matts Carlsson is biztosítottnak látja az európai munkahelyeket - három-ötéves időtávban.
A Volvo az első igazán jelentős autóipari akvizíciója Kínának, ezért a piac szoros figyelemmel követi majd a fejleményeket. Kína presztízse komoly csorbát szenvedhet, amennyiben a dolgok nem mindkét fél teljes megelégedésére alakulnak.
Minden bizonytalansági és kockázati tényező eltörpül azonban amellett az óriási lehetőség mellett, amit a kínai piac megnyitása jelent a Volvo számára. A kínai autópiac volumene tavaly túlszárnyalta az Egyesült Államokét is.
A svéd autóipari beszállítók is nagy reményeket fűznek a kínai kapcsolathoz. Sven-Ake Berglie, a Fordonskomponentgruppen autóipari beszállítók képviseleti szervezetének elnöke szerint az ágazat a válság előtt 45-80 ezer alkalmazottat foglalkoztatott, de alig két év alatt 24 ezer munkahelyet elveszített.
MTI/Népszabadság
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Komáromban 620 új munkahely jön létre a BYD legújabb, 32 milliárd forintos beruházásával – de a számok mögött sokkal többről van szó. A kínai... Teljes cikk
A Samsung SDI átadta a valaha volt egyik legnagyobb kutatás-fejlesztési beruházást Magyarországon, ami jól mutatja, hogy a keleti nyitás stratégiája... Teljes cikk
Brazil ügyészek pert indítottak a kínai elektromos jármű gyártó óriás BYD és két alvállalkozója ellen, mondván, hogy emberkereskedelemért és... Teljes cikk
- Így változnak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 1 hete
- A diákmunkára szigorú szabályok vonatkoznak – ezekre figyelni kell a nyári munkavállalás előtt 2 hete
- Mentesség, kedvezmények: ez változik július 1-től a munkavállalók adózásában 2 hete
- A 15–64 évesek foglalkoztatási rátájának negyedévenkénti alakulása nemek és korcsoportok szerint 3 hete
- Szja-mentesség 25 év alatt – útmutató diákoknak a NAV-tól 3 hete
- Ennyiért sem kell a munka? Csak a 60 felettiek mennek ki a földekre 3 hete
- Nem csupán beugró munkaerő - diákok és nyugdíjasok a munkapiacon 1 hónapja
- Nagy hajrá indul a szezonális munkaerőért – ezekre a munkákra van most a legnagyobb kereslet 1 hónapja
- Czomba Sándor: évente 30-40 ezer ember fog hiányozni a magyar munkaerőpiacról 1 hónapja
- Ki hozza be a fülöp-szigeteki vendégmunkásokat és hogy áll a 150 új gyár program? 1 hónapja
- Mentőöv a szakemberhiányban: fókuszban az atipikus foglalkoztatás 2 hónapja