kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 14 éve

Átszivárognak a Volvo-állások Kínába?

Mint ismert, megvették a kínaiak a svéd Volvot, így a pénzügyi problémák megoldódtak, azonban foglalkoztatási természetű kérdések merültek fel. Alkalmazottai ugyanis attól tartanak, hogy munkahelyeik fokozatosan átszivárognak majd Kínába. Az új tulajdonos azonban azt ígéri, hogy a Volvo megtartja önállóságát, és leépítésektől sem kell tartani.

images

Alig egy héttel a Saab Automobile AB autógyár Trollhattan-i üzemében a gyártás újraindulása után a Ford Motor Co. és a kínai Geely Automobile Holdings Ltd. aláírta a szerződést a Volvo eladásáról - azzal az ígérettel, hogy a kínai tulajdonos megtartja a gyártást és a fejlesztést a Volvo márka szülővárosában, Göteborgban.

A detroiti kapcsolat lebontásával azonban nem szűntek meg sem a Saab, sem a Volvo gondjai. A Saab esetében még nyitott kérdés az új tulajdonos, a holland Spyker Cars NV fejlesztési terveinek megvalósíthatósága. A Saab az idén előreláthatólag mindössze 50-60 ezer autót lesz képes előállítani, ami édeskevés a nyereségességhez. A Spyker pedig a maga részéről soha nem volt nyereséges.

A Spyker a múlt pénteken számolt be 2009-es eredményéről, ami 22,9 millió eurós veszteséget mutatott, valamivel kevesebbet, mint az előző évben.

A Volvo új tulajdonosa ezzel szemben szilárd pénzügyi helyzetnek örvend - különösen, ha a kínai kormány támogatását is figyelembe vesszük. A Volvo problémái nem pénzügyi, hanem foglalkoztatási természetűek. Alkalmazottai attól tartanak, hogy munkahelyeik fokozatosan átszivárognak majd Kínába.

Mikael Sallstrom, az IF Metall szakszervezet elnöke a Volvónál megelégedettségének adott hangot a cég finanszírozási és a foglalkoztatási problémáinak megnyugtató rendezése miatt, de rámutatott, hogy számos nyitott kérdés van még az ügyben. A Geely már bejelentette szándékát egy üzem építésére Kínában, ami azonban állítása szerint nem jelent veszélyt a Volvo alkalmazottakra sem a svédországi Göteborgban, sem a belgiumi Gentben. Matts Carlsson is biztosítottnak látja az európai munkahelyeket - három-ötéves időtávban.

A Volvo az első igazán jelentős autóipari akvizíciója Kínának, ezért a piac szoros figyelemmel követi majd a fejleményeket. Kína presztízse komoly csorbát szenvedhet, amennyiben a dolgok nem mindkét fél teljes megelégedésére alakulnak.

Minden bizonytalansági és kockázati tényező eltörpül azonban amellett az óriási lehetőség mellett, amit a kínai piac megnyitása jelent a Volvo számára. A kínai autópiac volumene tavaly túlszárnyalta az Egyesült Államokét is.

A svéd autóipari beszállítók is nagy reményeket fűznek a kínai kapcsolathoz. Sven-Ake Berglie, a Fordonskomponentgruppen autóipari beszállítók képviseleti szervezetének elnöke szerint az ágazat a válság előtt 45-80 ezer alkalmazottat foglalkoztatott, de alig két év alatt 24 ezer munkahelyet elveszített.

MTI/Népszabadság
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Méltatlan elbocsátás zajlik a Teslánál: többen a biztonságiaktól tudták meg, hogy felmondtak nekik

Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk

A vendégmunkások nem létező jogai, avagy mire mutat rá az Autoliv-gyárban folyó sztrájk?

A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk

Robotok fogják gyártani a betoncserepeket a Hejőpapin épülő gyárban

Nagyméretű betoncserepeket és azok kiegészítőit gyártó üzemet épít a Wienerberger. Hejőpapin egy 7300 m2 alapterületű csarnok, ipar 4.0... Teljes cikk