kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Az Apple tíz éve dobta piacra az iPhone-t

Steve Jobs szerethető telefont akart gyártani, ami ennél jóval több lett: egy kaméleon, egyszerre telefon, kamera, zene-, mozi- és játékgép. Mindemellett pedig alapjaiban változtatta meg az egész iparágat - írja az Index.

A 2000-es években a legnagyobb titoktartás mellett kezdtek a cég topfejlesztői, legjobb munkatársai dolgozni a projekten. Az Index cikkéből kiderül, hogy Henri Lamiraux szoftverfejlesztési menedzser és Richard Williamson szoftverekért felelős igazgató toborozta a legjobbakat a szupercsapatba. Bementek a kiszemeltek irodáiba, becsukták maguk mögött az ajtót. Megmondták, hogy egy olyan projekthez szeretnék áthívni, amelyről semmit nem mondhatnak és persze azonnali választ vártak.

Steve Jobs miatt volt szükség a titkolózásra, ő ugyanis híres volt paranoiájáról, mindenkinek megtiltotta, hogy akárcsak utalást is tegyen a készülő termékről a cégen kívül és belül egyaránt.

A következő két és fél évben éjjel nappal az iPhone-on dolgoztak, több dolgozó magánélete tönkrement, házasságok értek véget.

 

Út az elképesztő siker felé

 


A hivatalos projekt az iPhone fejlesztésére 2004-ben indult. Számos legenda és pletyka övezi ezt az időszakot.

Phil Schiller marketingvezető 2012-ben azt nyilatkozta egyszer, hogy a dolgozók azt kezdték kérdezgetni, ha a cég képes volt olyan népszerű termékeket kifejleszteni, mint az iPod vagy iTunes vagy a Mac, akkor miért nem fognak bele valami újba, valami őrültségbe...

Az iPodot 2001-ben dobták piacra, de két év kellett ahhoz, hogy igazán sikeres termék legyen. Kezdeti nehézség annak volt köszönhető, hogy a könyvtár szerkesztése, a zenék feltöltése az iTuneshoz volt kötve, az pedig nem működött Windowson. „Csak a holttestemen át” - állítólag ezt mondta Steve Jobs a felvetésre, hogy tegyék Windows-kompatibilissé az iTunest. De aztán két év alatt mégis beadta a derekát, ami azt eredményezte, hogy több száz millió darabot adtak el belőle, ráadásul "menővé" vált a brand.

Steve Jobs még 2005-ben sem akart mobiltelefongyártásba fogni, ennek legnagyobb oka az volt, hogy nem hitt az okostelefonok felfutásában. "Mindenkinek van mobilja, de nem ismerek senkit, aki szeretné is a saját telefonját."

 

 

 

 

Megkezdődött a munka

 


Elindult a Purple projekt, ez volt a fedőneve az iPhone fejlesztésének. Elképesztő biztonsági rendszert vezettek be az Apple-nél, hogy még véletlenül se szivároghasson ki semmi: kártyaolvasókat, kamerákat szereltek fel, majd lezártak egy egész épületet és kikerült a "Harcosok klubja" felirat.

Eleinte két típuson dolgoztak párhuzamosan: az egyik az iPod telefonná alakítása volt, a másik a végül győztesnek bizonyult érintőkijelzős változat. Még a fizikai billentyűkön is sokáig gondolkodtak, két év és rengeteg vita, párhuzamos fejlesztés után végül elkészült az iPhone.

Ahogy mondani szokás a többi már történelem: óriási siker lett, és alapjaiban változtatta meg a mobilozás élményét, átrendezte az egész iparágat.

 

 

 

 

 

 

Az iPhone-on túl

 


Egy évvel az iPhone bemutatója után az Apple elindította az App Store-t, ami szintén nagy hatással volt az egész iparágra. Megnyílt az út a külső fejlesztők előtt, hogy alkalmazásokat készítsenek mobilokra, utat engedve kreativitásuknak, új üzleti modelleket fedezzenek fel. Az iPhone kellett ahhoz, hogy az olyan népszerű appok létezhessenek, mint a Snapchat vagy Whatsapp.

Fotó: Pixabay
Index

 

 

 

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk