Bajban a buszosok és a fuvarozók
Sorra helyezik át hat- vagy négyórás munkaviszonyba sofőrjeiket a buszos cégek, de sok az elbocsátás is. A szállítmányozók a bizonytalan helyzet miatt egymás után tagadják meg az olasz fuvarokat - írj a G7.
Az elmúlt években nagyon sokan álltak rá arra, hogy ázsiai, főleg kínai turistákat fuvarozzanak Magyarországon és a régióban, ami igen jó üzlet volt, mert az Európába látogató ázsiai turisták magas minőséget igényelnek, de meg is fizetik a szolgáltatást. A koronavírus-járvány miatt azonban az utasok gyakorlatilag teljesen eltűntek.
A buszsofőröket most sorra helyezik át a cégek hat- vagy négyórás munkaviszonyba, de sok az elbocsátás is. Mivel a fuvarozásban már hosszú évek óta munkaerőhiány volt, egy busz- vagy kamionsofőr jelenleg jellemzően nettó 400-600 ezer forintot keres, de az ágazatban gyakorlatilag mindenki minimálbéren van bejelentve, vagyis a pénz többi részét napidíjban kapja.
Mivel most nincs munka, az otthon ülő sofőrök csak a nettó minimálbérre számíthatnak, a hat vagy négy órába helyezettek pedig még kevesebb pénzt kapnak majd kézhez.
A nemzetközi áruszállításban azok a cégek vannak viszonylag kedvezőtlen helyzetben, amelyek Olaszországra álltak rá. Jelenleg bizonytalan a helyzet, ezért számos cég csak a saját felelősségére engedi munkatársait Olaszországba. A félelem azonban egyre nagyobb, a sofőrök a családi aggodalmak miatt egymás után tagadják meg az olasz fuvarokat - írja a G7.