Tudja Ön, hogy vállalata mely szervezeti dimenziói gyengítik az üzleti teljesítményt? Benchmark értékelés készíthető az emberi erőforrások fejlesztéséhez egy on-line kérdőíves vizsgálat segítségével. A Figyelő Országos Szervezetfejlesztés Konferencia résztvevőinek ingyenes próbalehetőség!
CDP® - Európai Versenyképesség Vizsgálat Tudja Ön, hogy vállalata mely szervezeti dimenziói gyengítik az üzleti teljesítményt? Benchmark értékelés készíthető az emberi erőforrások fejlesztéséhez egy on-line kérdőíves vizsgálat segítségével. A Figyelő Országos Szervezetfejlesztés Konferencia résztvevőinek ingyenes próbalehetőség! A CDP® egy komplex, 10 munkanap alatt elvégezhető, kérdőív alapú szervezeti audit. Egy olyan új generációs szervezetfejlesztő eszköz, amely gyorsaságát és szakmai hitelét az európai méretű alapkutatásoknak és a kiterjedt informatikai támogatásnak köszönheti. Ez a speciális szolgáltatás 2002. októbere óta Magyarországon is elérhető a brüsszeli székhelyű East West Consulting Group és az IQ ConsulinG Kft. stratégiai együttműködésében. Vagyunk-e olyan jók, mint az uniós versenytársak?A CDP®-alapú Európai Versenyképesség-vizsgálat egy jelentős informatikai támogatottsággal bíró speciális vezetői eszköz. Segítségével pontosan, számszerűsítve mérhetők a vállalat tartós versenyképességét biztosító szervezeti tényezők. A közel kétszáz dimenzió aktuális értéke így összevethető a CDP®-adatbázisban regisztrált hasonló profilú és piaci helyzetű vállalatok eredményeivel. Nem csak azt tudhatjuk meg, milyen a vállalat működése a nemzetközi összehasonlításban, de azt is, hogy mit célszerű tenni az üzleti teljesítmény közvetlen befolyásolása érdekében.Hol vész el az energia?A versenyképesség-vizsgálat segítségével pontosan behatárolhatók a szervezet erős és gyenge pontjai. A CDP® a hatékonyság-gátló tényezők felderítésének egyik legbiztosabb eszköze. A vizsgálat során nem tüneteket azonosítunk, hanem ok-okozati összefüggéseket tárunk fel. A szervezeti működés hibajelenségeit a menedzsment általában jól ismeri. Az eredményességet azonban a miért?" kérdések megválaszolása biztosítja.Mit gondolnak a vevők valójában?Az üzleti sikerhez ismerni kell a vevők véleményét. A CDPŽ ennél többet kínál. Többek között pontos választ ad arra, milyen konkrét lépésekkel segíthető a vevők hosszútávú elköteleződésének kialakítása, illetve megmutatja, a partnerek a konkurenciához képest hová pozícionálják a vállalatot.Szervezeti sikertényezők az Európai Unióban A változásokra való eredményes felkészülés legfontosabb szempontja a tudatosság. A vállalat erőforrásainak biztos ismerete, illetve a szervezeti teljesítmény eredményes befolyásolásának a gyakorlata. Ennek a képességnek a fejlesztésével most jelentős versenyelőnyre lehet szert tenni. Tanulásra és változásra készen a változásokra való tudatos felkészülés Az uniós alkalmazkodás sikerét alapvetően meghatározza, hogy a tervezés során milyen információkkal rendelkezik a vezetés a szervezet aktuális állapotáról. A vállalat teljesítményét befolyásoló szervezeti dimenziók pontos ismeretének birtokában biztosan tervezhetők a belső és külső érintetti csoportok várható reakciói, illetve időben semlegesíthetők az új gazdasági és jogi környezethez való alkalmazkodást nehezítő tényezők. CDP-alapú versenyképesség vizsgálat céljai és eredményei A CDPŽ kérdőíves felmérésen alapuló elemző-értékelő módszertan célja, hogy a különböző munkatársi és vezetői csoportok véleményének feltérképezésével pontos visszacsatolásokat adjon a szervezet hatékony működését és fejlődését akadályozó belső tényezőkről. A CDP módszertana, a vizsgált szervezeti dimenziók Ma már általánosan elfogadott vélemény, hogy egy adott szervezet belső működési mechanizmusai jelentős mértékben függenek az azt körülvevő kulturális közegtől. Más kritériumok alapján szerveződnek az észak-amerikai, ázsiai és európai vállalkozások. A globalizálódó világban sem hagyhatók figyelmen kívül ezek az eltérések, hiszen a vezetők és beosztottak közti kapcsolatok sajátosságai alapvető hatással vannak az üzleti eredményességére. A CDP-alapú felmérés lebonyolítása A felmérés abszolút értékein túl Benchmarking A CDP-módszer kialakításához kapcsolódó alapkutatások