kapubanner for mobile
Szerző: HR Portal
Megjelent: 15 éve

HR MBA - csak azoknak, akiknek nincsenek éveik a HR szakma elsajátítására

"A HR szakmát csak sok év alatt lehet elsajátítani" - hangzott el az egybehangzó vélemény több HR szakember szájából, akikkel több éves képzési, tanácsadási, fejlesztési területeken végzett munkánk során találkoztunk különböző közepes és nagy cégeknél.

A fenti mondat indította el bennünk azt a gondolkodási folyamatot, melynek eredményeképpen létrejött egy olyan kurzus, mely segít az emberi erőforrás menedzsment területén a lehető leghatékonyabb módon eligazodni és olyan gyakorlati tudásra is szert tenni néhány hónap alatt, melyhez egyébként évek lennének szükségesek. Nem véletlenül lett a kurzus szlogenje három szó: gyakorlatorientált, azonnali, komplex.

De ki mondja meg, hogy mik a legfontosabb HR területek, amelyekkel foglalkozni érdemes? A HR tankönyvek természetesen sok mindenre rávilágítanak, számos témát boncolgatnak, de mi a gyakorlati oldal véleményére voltunk kíváncsiak. Az elméleti ismereteket a legtöbb szakember már úgyis rég megszerezte valamelyik felsőoktatási intézményben. De mindenki arra kíváncsi, amiről a tankönyvek nem vagy nem "úgy" írnak. Ezért tehát felmérést végeztünk számos cég HR vezetőjének bevonásával, melynek eredményeképpen összeállt a 2009 januárjában induló első HR MBA kurzus anyaga. 15 modul, 15 téma, számos előadó, akik mind gyakorlati szakemberek. Kivétel nélkül évtizedes HR-es és vezetői tapasztalattal rendelkeznek, és tudásuk legjavát osztották meg a résztvevőkkel.

Maga a képzés is más volt, mint a hagyományos szakmai képzések. Inkább a workshop és tréning jelleg dominált, ahol a létszám tudatosan alacsony. A cél a tapasztalatcsere, a tudásmegosztás, nemcsak az előadó által, de a résztvevők között is. A visszajelzések szerint működik ez a modell és érdemes megtartani ezt az oktatási formát. Ez adja a képzés nevének magyarázatát is. Az MBA nem félrevezetésképpen került a címbe, hanem azért, hogy hangsúlyozzunk két dolgot: a gyakorlatorientáltságot és a már meglévő szakmai ismeretekre való ráépítést, amivel a tudásszerzés intenzívebb, eredményesebb tud lenni.

Miért gyakorlatorientált? Azért, mert a képzési napokat gyakorló HR vezetők tartották, olyan specialisták, akik egytől egyig mesterei szakmájuknak. Akik részt vettek a kurzuson nem száraz, tankönyvszerű ismeretet szereztek, hanem konkrét példákon, gyakorlatokon keresztül "leshették" el a nagyok módszereit.

"A karriermenedzsment témája számomra aktuális, a tréning jó gyakorlatias megközelítést adott a témában járatos szakemberektől. Egyáltalán nem volt 'tankönyv ízű." HR MBA - 15. modul - Karriertervezés és vezetői utánpótlás tervezés, Farkas Csilla, Cora

Miért azonnali? Azért, mert olyan ismeretek megszerzésére adtunk lehetőséget, melyet akár már másnap beépíthettek a mindennapi feladataikba a résztvevők.

"Jó volt egy igazán tapasztalt és jó szakembertől TANULNI!" HR MBA - Hatékony teljesítménymenedzsment és outputjai - Tóth Krisztina, Siemens Erőműtechnika Kft.

"Nagyon tetszett a képzés hatásos kezdése!!! Igazán tartalmas és mozgalmas tréning volt. Új megvilágításban és új szemszögből mutatta be Mária számunkra az értékelési módszereket." HR MBA - 5. modul - Mester Gabriella, Innovitas Közhasznú és Nonprofit Kft.


Miért komplex? Azért, mert a 15 modul 15 különböző fontos témát ölelt fel. HR stratégia, Toborzás-kiválasztás, Bérezési és ösztönzési rendszerek, Képzés-fejlesztés, Létszámgazdálkodás és műszakrend, a HR PR és kommunikációs szerepben, HR támogató szoftverek, Karriertervezés, Kompenzáció, HR finanszírozás, HR kontrolling, Teljesítménymenedzsment, Munkajog, Vállalati és szervezeti racionalizálás, Érdekképviseletekkel való együttműködés.

A szakmaiság garanciáját csak a felkészült előadók jelenthetik. Az első kurzus során olyan szakemberekkel dolgoztunk együtt, mint Major Mária (TEVA), Mészáros Mónika (METRO), Kirner Dezső (DHL), Hajnal János (Debrecen TISZK), Steininger Zsolt (Borsod Volán), Vecsei Gizella (Michelin Hungária), Makray Réka (FAG), dr. Gecse Istvánné (BAZ Megyei Munkaügyi Bíróság címzetes munkaügyi bírója, korábbi elnöke), Kerezsi Mária (TIGÁZ), Orosi Enikő (GE Hungary), Dr. Mester Csaba (INNOVITAS).

A 2009 októberében induló kurzus csak egy dologban különbözik az előzőtől: még magasabbra helyeztük a mércét. A résztvevők visszajelzései alapján csiszoltunk a tematikákon és újabb előadók is csatlakoztak a csapatunkhoz: Bacsur Kálmán (CIB), Kiszely Márta (klinikai pszichológus), Dr. Takács Ildikó és Gerákné Dr. Krasz Katalin (munkapszichológusok - BME), Győrfi Pál (OMSZ szóvivő), Végh József (túsztárgyaló). A legtöbb képzési napon két vagy több előadóra számítunk, ezzel is érdekesebbé és színesebbé téve a modulokat.

A részletes programot és a modulok tematikáját a www.hr-mba.hu oldalon olvashatják. Az első sorozatból egy kis ízelítőt is kaphatnak weboldalunkon található képek és videók segítségével.

A leendő résztvevőink izgalmánál csak a miénk nagyobb, hiszen a tét most sem kicsi: a HR szakma színvonalát növelni, szereplőit egymással megismertetni és lehetőséget adni a hosszú távú szakmai és emberi kapcsolatok kialakulására. Reméljük Önt is üdvözölhetjük valamelyik képzésünkön!
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben?

Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk

Megtartott munkáltatói ígéretek

A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk

Csodálatos panoráma - végtelen látvány Ez a Hotel Ózon és a hamarosan nyíló Infinity étterem a Mátra szívében!

Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk