Illegális sztrájk nincs
Már harmadik napja kell fennakadásokra számítani a budapesti tömegközlekedésben. A cég mától folyamatosan ellenőrzi, hogy valóban műszaki okok miatt nem veszik-e át a sofőrök a járműveket. A munkajogász szerint illegális sztrájk nincs, adja hírül a Magyar Rádió.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője az MTI-nek azt mondta: fél 6-kor elérte a 230-at a ki nem adott, vagy késve kiadott buszok száma. A legkevesebb busz szerdán is a kelenföldi buszgarázsból indult el - tette hozzá.
Már harmadik napja kell késésekre és fennakadásokra számítani a budapesti tömegközlekedésben. Közben a cég szerdától folyamatosan ellenőrzi, hogy valóban műszaki okok miatt nem veszik-e át a sofőrök a járműveket. Úgynevezett szuper kontroll csoportokat hoz létre a BKV a közlekedési káosz mihamarabbi és minél hatékonyabb felszámolására. A közlekedési társaság csaknem 200 alkalmazottat vezényel át ideiglenesen ezekbe a feladatkörökbe, melynek keretében az autóbuszgarázsokban végrehajtott ellenőrzés mellett az utastájékoztatást is végzik.
Ha a közlekedési, jogi és műszaki szakemberekből álló csoportok indokolatlannak találják a szolgálatmegtagadást, akkor elbocsáthatják a dolgozót - mondta Pásztor Erzsébet kommunikációs igazgató. Nemes Gábor, a buszos szakszervezet vezetője állítja: csak valós hiba esetén nem veszik át a járművet a sofőrök.
A buszos szakszervezetek január 12-ére sztrájkot hirdettek, mert nem írták alá év végén a kollektív szerződést. Nem tudják ugyanis elfogadni, hogy a cég csökkentse a béren kívüli juttatások éves összegét. Nemes Gábor szerint nincs szó arról, hogy már most belekezdtek volna egy, a cég által tegnap illegálisnak nevezett sztrájkba.
Illegális sztrájk nincs
A Magyar Rádió által megkérdezett munkajogász azt mondta a BKV vádjára, miszerint a munkavállalók magatartása illegális sztrájkot fed, hogy a sztrájktörvényben nem szerepel ilyen kifejezés, azt, hogy egy munkabeszüntetés jogellenes-e, csak a bíróság állapíthatja meg. A szakember kijelentette: az alkalmazottaknak joguk van megtagadni a munkát, ha nincsenek meg a a megfelelő munkaeszközök, ugyanis senki nem kötelezhető ugyanis arra, hogy rossz műszaki állapotú járművet vezessen. Viszló László úgy látja, a sofőrök egyszerűen bizonyos műszaki szakmai előírások betartását akarják számon kérni a munkáltatón, aki pedig nem tudja a megfelelő körülményeket biztosítani. Ebben az esetben pedig joga van egy munkavállalónak azt mondani, hogy addig, amíg nincs megfelelő műszaki állapotban az adott gépjármű, nem tudja a munkavégzést elkezdeni - érvel a munkajogász.
Kedden minden negyedik BKV-busz a garázsban maradt, így egész nap akadozott a közösségi közlekedés a fővárosban. a kimaradások és késések hátterében a hideg idő mellett a cégvezetés és a munkavállalók közötti bérvita áll.
Magyar Rádió/MTI
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Egy napra leáll az élet Olaszországban 2 hónapja
- Nem lesz sztrájk a pécsi buszközlekedésben 3 hónapja
- Bojkottálhatják a tanévkezdést Romániában az oktatási szakszervezetek 4 hónapja
- Sztrájk lesz a Ryanairnél 4 hónapja
- Sztrájkhullám a hadiiparban: a Boeingnél elfogyott a türelem 4 hónapja
- Sztrájkolnak az autóbuszok vezetői Pécsen 4 hónapja
- Nem engedtek a nyomásnak: győzelmet arattak a győri munkások 4 hónapja
- Két órára leállt a munka a győri autóalkatrészgyártó üzemben 5 hónapja
- Komoly fennakadásokat okozott a francia légiirányítók sztrájkja 5 hónapja
- Elhunyt a "vasutas", aki országos sztrájkokkal írta be nevét a történelembe 6 hónapja
- Itt az első figyelmeztetés: pénteken 10 percre leáll a közlekedés Budapesten 6 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?