Interneten nevelkedő generáció a munkában
Amikor egy cégvezető a gazdaságos és rugalmas diákmunka mellett dönt, azt is tudnia kell, hogy a diákmunkás milyen sajátosságokkal csöppen be vállalata életébe és ezt hogyan használhatja ki, valamint hogyan kezelje a korosztályok közötti együttműködés nehézségeit.
Félig az internet konvenciómentes világában élő fiatalok folyamatosan kapcsolatban vannak egymással,állandó, korlátlan és azonnali hozzáférésük van elképzelhetetlen mennyiségű információhoz. Azonban egy hagyományos szabályok szerint működő munkahelyen nem biztos, hogy a világhálóhoz tudnak fordulni egy-egy helyzet kezelésében. Ilyenkor az idősebb generáció, aki tudása folyamatos leértékelődését éli meg a digitalizált világban, segítségére lehet a fiataloknak. Idősebb dolgozók az újszerű problémák megoldásában gyengébb teljesítményt mutathatnak ugyan, és az új ismeretek megszerzésének sebessége is csökkenhet, ám gyarapodó tudásukkal, és felhalmozott élettapasztalatukkal segíthetik a 20 év körüli kollégákat. Ugyanakkor a technikai fejlődés sebessége, az információs társadalom elvárásai szükségszerűvé teszik a nagy munkabírású, friss szakmai ismeretekkel rendelkező generáció részvételét a vállalatok életében. Ennek a részvételnek az első kockázatmentes lépcsőfoka a diákmunka vagy gyakornoki munka lehet.
Fiatalokat célzó toborzási eszközök és csatornák
A Mind-Diák Szövetkezet kifejezetten a fiatal, szakmai tapasztalattal nem rendelkező munkavállalói réteg megszólítására és kiválasztására egyedi technikákat és csatornákat alkalmaz. Ha ebben a vállalatnak nincs gyakorlata, diákszövetkezet segítségét kérheti. Ez az együttműködés akkor is előnyös, ha a cég már kiválasztotta a diákot - például munkavállalója gyermekét - mert diákszövetkezet bevonásával a foglalkoztatás 100 százalék SZOHA mentességet élvez és mentesül a hatósági bejelentések, munkaügyi adminisztráció és bérszámfejtés feladata alól is.
Sajátos munkaerő-szervezés
Másik sajátossága a diákok munkavégzésének a rugalmas munkaidő. Mivel a diákok fő feladata a tanulás, ezét hosszútávon teljes munkaidőben a foglalkoztatásuk nem megoldható. Ilyen esetben 2-3 diákból álló csoport láthatja el a feladatot akár több évig is. A beosztások kezelése külön erőforrást igényelhet egy vállalatnál különösen nagyobb létszám esetén, viszont az évi 8000 diákot foglalkoztató Mind-Diák Szövetkezet ebben is szabályozott és gyors eszköztárral rendelkezik, tehermentesítve ezzel partnereit.
Buktatók
Ha arra is kíváncsi milyen buktatókat kerüljön el diákmunka alkalmazásakor, akkor iratkozzon fel a Diákmunka – Trendekre.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Olvasási idő: 3 perc - Szerző: Szabó Dorina. Teljes cikk
A Schaeffler-csoport egyik legnagyobb vállalata, a Schaeffler Savaria Kft. új, innovatív projektbe kezdett. Duális egyetemi mentor programot indított a... Teljes cikk
Próbavásárlással ma már nemcsak a kereskedelmi szolgáltatásokat lehet vizsgálni, hanem sok más szektort, így a HR területén is innovatív... Teljes cikk
- Érettségi-para szülőként? HR szakértői tippek következnek! 2 napja
- Így indítsunk vállalkozást kismamaként 5 napja
- Pályázat indul az egyetemeknek tudományos és innovációs parkok létrehozására 5 napja
- Új, innovatív kezdeményezés - Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler 6 napja
- Neumann János Program: a cél, hogy a 100 legjobb egyetem között legyen egy magyar is 1 hete
- Általános iskolásoknak nyújt egyedülálló képzést a neves tehetségprogram 3 hete
- Megkezdte nyári toborzását a Lidl is, mutatjuk, mennyit lehet keresni 3 hete
- 551 100 forintos kezdőfizetéssel keres munkavállalókat az ALDI a Balatonhoz 3 hete
- A korai iskolaelhagyók arányának változása 1 hónapja
- 2000 forint az átlagos diákórabér, nyáron pedig újabb emelkedésre lehet számítani 1 hónapja
- Egy bérszámfejtő szoftver nagy segítség minden vállalatnál 1 hónapja