kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Interneten nevelkedő generáció a munkában

Amikor egy cégvezető a gazdaságos és rugalmas diákmunka mellett dönt, azt is tudnia kell, hogy a diákmunkás milyen sajátosságokkal csöppen be vállalata életébe és ezt hogyan használhatja ki, valamint hogyan kezelje a korosztályok közötti együttműködés nehézségeit.

Élettapasztalat vagy újszerű problémakezelés a fontosabb?

Félig az internet konvenciómentes világában élő fiatalok folyamatosan kapcsolatban vannak egymással,állandó, korlátlan és azonnali hozzáférésük van elképzelhetetlen mennyiségű információhoz. Azonban egy hagyományos szabályok szerint működő munkahelyen nem biztos, hogy a világhálóhoz tudnak fordulni egy-egy helyzet kezelésében. Ilyenkor az idősebb generáció, aki tudása folyamatos leértékelődését éli meg a digitalizált világban, segítségére lehet a fiataloknak. Idősebb dolgozók az újszerű problémák megoldásában gyengébb teljesítményt mutathatnak ugyan, és az új ismeretek megszerzésének sebessége is csökkenhet, ám gyarapodó tudásukkal, és felhalmozott élettapasztalatukkal segíthetik a 20 év körüli kollégákat. Ugyanakkor a technikai fejlődés sebessége, az információs társadalom elvárásai szükségszerűvé teszik a nagy munkabírású, friss szakmai ismeretekkel rendelkező generáció részvételét a vállalatok életében. Ennek a részvételnek az első kockázatmentes lépcsőfoka a diákmunka vagy gyakornoki munka lehet.



Fiatalokat célzó toborzási eszközök és csatornák

A Mind-Diák Szövetkezet kifejezetten a fiatal, szakmai tapasztalattal nem rendelkező munkavállalói réteg megszólítására és kiválasztására egyedi technikákat és csatornákat alkalmaz. Ha ebben a vállalatnak nincs gyakorlata, diákszövetkezet segítségét kérheti. Ez az együttműködés akkor is előnyös, ha a cég már kiválasztotta a diákot - például munkavállalója gyermekét - mert diákszövetkezet bevonásával a foglalkoztatás 100 százalék SZOHA mentességet élvez és mentesül a hatósági bejelentések, munkaügyi adminisztráció és bérszámfejtés feladata alól is.

Sajátos munkaerő-szervezés

Másik sajátossága a diákok munkavégzésének a rugalmas munkaidő. Mivel a diákok fő feladata a tanulás, ezét hosszútávon teljes munkaidőben a foglalkoztatásuk nem megoldható. Ilyen esetben 2-3 diákból álló csoport láthatja el a feladatot akár több évig is. A beosztások kezelése külön erőforrást igényelhet egy vállalatnál különösen nagyobb létszám esetén, viszont az évi 8000 diákot foglalkoztató Mind-Diák Szövetkezet ebben is szabályozott és gyors eszköztárral rendelkezik, tehermentesítve ezzel partnereit.

Buktatók

Ha arra is kíváncsi milyen buktatókat kerüljön el diákmunka alkalmazásakor, akkor iratkozzon fel a Diákmunka – Trendekre.
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új, innovatív kezdeményezés Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler

A Schaeffler-csoport egyik legnagyobb vállalata, a Schaeffler Savaria Kft. új, innovatív projektbe kezdett. Duális egyetemi mentor programot indított a... Teljes cikk

Próbavásárlás: innovatív megoldás, amire sokan nem gondolnak, pedig lépéselőnyhöz juttathat

Próbavásárlással ma már nemcsak a kereskedelmi szolgáltatásokat lehet vizsgálni, hanem sok más szektort, így a HR területén is innovatív... Teljes cikk