106 cikk a(z) adminisztráció címkével - 1. oldal
Így teszik hatékonyabbá a munkaügyi rendszert – milliárdos fejlesztés indul
2 hónapja A GINOP Plusz egyik kiemelt projektje eredményeként a foglalkoztatáspolitika adminisztratív folyamatainak fejlesztése valósul meg a jelenlegi kapcsolódó informatikai rendszer megújításával, valamint a EURES-hálózat láthatóságának és ismertségének javítása, szolgáltatásainak és azokhoz való hozzáférés fejlesztése - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM). Teljes cikk...
Kézbesítési megbízott: Miért fontos és hogyan működik?
6 hónapja A vállalkozások számára a jogi és adminisztrációs követelmények betartása kulcsfontosságú, és a szabályozások nemcsak a cég alapítását, hanem a mindennapi működését is érintik. Az egyik ilyen előírás, amelyet sok vállalkozásnak figyelembe kell vennie, a kézbesítési megbízott alkalmazása. Ez különösen fontos lehet külföldi vállalkozók és cégek számára, de bizonyos hazai cégek is igénybe veszik ezt a szolgáltatást. De mi is az a kézbesítési megbízott, miért fontos, és hogyan működik? Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk a kézbesítési megbízott szerepét, feladatait és előnyeit. Teljes cikk...
A vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentésére törekszik a GVH
9 hónapja A Gazdasági Versenyhivatal egyszerűbbé tenné a cégek összefonódásának bejelentését. Teljes cikk...
Egy bérszámfejtő szoftver nagy segítség minden vállalatnál
1 éve Sokan úgy tartják, hogy a dokumentációk elkészítése és az adminisztráció elvégzése a legkellemetlenebb feladatok közé tartozik. Ugyanakkor rendkívül lényeges, hogy minden adat stimmeljen, hiszen ezek kulcsfontosságúak lehetnek a cég életében. Teljes cikk...
Már az eÁFA-rendszeren keresztül is benyújtható a bevallás - közel a határidő
1 éve Kedden lesz az áfabevallás beadási határideje, amely már az új eÁFA-rendszerben, akár annak webes felületén, akár gép-gép kapcsolaton keresztül is benyújtható. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) adataira épülő szolgáltatáscsomag minden vállalkozásnak előnyös megoldást kínál az adókötelezettség teljesítésére - közölte a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára az MTI-vel. Teljes cikk...
Egyszerűsödött a megváltozott munkaképességű dolgozók ellátásainak igénylése
1 éve Egyszerűsödött idén a már foglalkoztatási jogviszonyban álló, megváltozott munkaképességű emberek ellátásainak igénylése - mondta a Belügyminisztérium gondoskodáspolitikáért felelős államtitkára a Facebook-oldalán hétfőn közzétett videóban. Teljes cikk...
Ügyviteli szoftverrel a sikeres vállalkozás érdekében
4 éve Már az első lépések is döntőek lehetnek egy vállalkozás elindítását illetően. Kezdő vállalkozóként is érdemes komolyan fontolóra venni az ügyviteli szoftver használatát. Ugyanakkor egy már meglévő vállalkozás esetében sem késő bevetni a hatékonyabb működés érdekében. De miként segíthet egy CRM rendszer a kisvállalkozóknak? Egyáltalán megéri a beruházást? Teljes cikk...
Nagy lépés a cégadminisztrációban
4 éve A modern üzleti világban a hatékonyság és az adminisztrációs folyamatok optimalizálása kulcsfontosságú. Így a munkaidőnyilvántartás és a beléptetőrendszerek integrálása is kiemelt téma a vállalatok mindennapi működése során. De vajon milyen előnyökkel jár ez a rendszer, különösen nagy létszámú cégek esetén? Teljes cikk...
IneProve: Innovatív hazai szolgáltatás teszi olcsóbbá és produktívabbá a területen végzett munkát
4 éve Az IneProve áramvonalasítja a terepen dolgozó, üzleti utakat bonyolító munkatársakkal dolgozó vállalatok működését. A szolgáltatás a tervezés optimalizálásával, az adatok elemzésével, illetve a szükséges adminisztráció automatizálásával takarít meg költségeket, és növeli a kapacitást. Az esetleges szabálytalanságokat, visszaéléseket pedig mesterséges intelligenciával azonosítja. Teljes cikk...
A munkaügyi adminisztráció sosem volt még ilyen egyszerű
2 éve Ha egy szervezet növekedésnek indul, egyszer csak eljön az a pont, amikor már nem tudja sikeresen kezelni papír-alapon a munkavállalókkal és a folyamataikkal kapcsolatos adatokat. De miért is kéne? 2023-at írunk, amikor legyen szó egy 20 fős kisvállalkozásról vagy egy 10 ezer fős multinacionális nagyvállalatról, az adatok digitális tárolása és elemzése minden cég számára hasznos lehet. Teljes cikk...
Adminisztrátor
3 éve Az adminisztrátor állást betöltő személy fő feladata, hogy a rábízott adminisztrációs feladatokat elvégezze és folytassa a vállalat levelezéseit. Teljes cikk...
Motivációs levél minta, letölthető: adminisztrátor
3 éve Adminisztrátor pozícióra készítettünk letölthető motivációs levél mintát. Ahogy minden hasonló motivációs levél estén, fontos, hogy a szöveget a meghirdetett pozíció konkrét leírásához igazítsuk, szerepeljenek benne az álláshirdetésben megjelenő kulcsszavak. A minta támpontul szolgálhat a motivációs levél megírásához. Teljes cikk...
Jelentősen egyszerűsíthetik a foglalkoztatói adatszolgáltatást
3 éve Több tízmilliárd forintot spórolhatnak évente a kis- és középvállalkozások a foglalkoztatás adminisztrációjának csökkentésével, amelyen jelenleg is dolgozik a Pénzügyminisztérium - közölte Izer Norbert adóügyekért felelős államtitkár. Teljes cikk...
Íme, a legfontosabb munkáltatói feladatok év végéig
3 éve A szabadságolásokkal, a decemberi előrehozott fizetésekkel és a jövő évi cafetéria tervezésével is akad még tennivalója a munkáltatóknak az év végi hajrában. Íme a legfontosabb munkáltatói feladatok, amelyekre érdemes odafigyelni és időt szakítani még az év vége előtt. Teljes cikk...
Temethetjük a munkaköri leírást?
4 éve Jelenlegi formájában, úgy tűnik, igen. Ugyanis eredeti céljának, a felgyorsult, változó világban már nem felel meg. Ugyanakkor gyakorlatilag a munkaszerződés szinte kötelező melléklete. Mi a teendő tehát a HR számára? És mi köze van mindehhez Rácz Zsófia államtitkári kinevezésének és munkaköri leírásának? Ezt veszi végig Papp Tamás István, HR szakember. Teljes cikk...
Nincs olyan, hogy mesterterv relokáció esetén
5 éve Egy költözés komoly stresszt jelent. Ez fokozottan igaz abban az esetben, ha nem csak az ember lakhelye, hanem a munkahely, esetleg az ország, ahol él, és ezzel együtt minden egyéb körülmény is megváltozik. Márpedig ez a relokációval együtt jár. Rugalmasság nélkül ebben a helyzetben nem lehet boldogulni. Teljes cikk...
A leggyakoribb hibák a munkajogi adminisztrációban
5 éve Szabadságok kezelése, a munkaidő nyilvántartása, munkaszerződések aktualizáslása. Bár azt gondolnánk, hogy ezek a mindennapi dolgok flottul mennek a cégeknél, a munkajogász tapasztalata erről merőben más. Dr. Fodor T. Gábor többek között ezekről a tapasztalatokról és tanulságokról, valamint a kiküldetést érintő munkajogi változásokról is beszél, a HR Portal február 20-ai munkajogi workshopján. Teljes cikk...
Virtuális asszisztensek - a kiszervezett adminisztráció
6 éve Míg külföldön elterjedt és a vállalkozások körében elfogadott, addig hazánkban újdonságnak számít, hogy a nők saját vállalkozást alapítva virtuális asszisztensként otthonról dolgozzanak. Sok esetben a nőket a gyermekvállalás után már nem várják vissza korábbi munkakörükbe. Dolgozni, karriert építeni azonban ők is szeretnének. Ehhez teremtik meg maguknak a lehetőséget saját virtuális asszisztens vállalkozásukkal. Magyarországon elsőként Kiss-Márton Adrienn, HR szakember és virtuális asszisztens (VA) mentor fogta össze a hazai virtuális asszisztens közösség tagjait, akiknek most konferenciát is szervezett. Teljes cikk...
Hogyan foglalkoztassunk nyáron diákokat - és miért?
6 éve Az elmúlt években - sok más ágazat mellett - a diákmunkát szervező iskolaszövetkezeteket sem kímélte a munkaerőhiány: 2010-hez képest mostanra eltűnt a felsőoktatásban tanuló diákok egyharmada. Csökkent a férőhelyek száma az egyetemeken, és egyre több magyar diák megy külföldre továbbtanulni. A vonatkozó törvények szerint, ha a magyar diák hazajön nyári szünetre, de nem Magyarországon jár iskolába/egyetemre, akkor nem foglalkoztatható iskolaszövetkezeti kedvezménnyel. A hazánkban tanuló külföldi diákok viszont igen… Teljes cikk...
/cimkek/adminisztracio.html