kapubanner for mobile

106 cikk a(z) adminisztráció címkével - 1. oldal

Így teszik hatékonyabbá a munkaügyi rendszert – milliárdos fejlesztés indul

3 hónapja A GINOP Plusz egyik kiemelt projektje eredményeként a foglalkoztatáspolitika adminisztratív folyamatainak fejlesztése valósul meg a jelenlegi kapcsolódó informatikai rendszer megújításával, valamint a EURES-hálózat láthatóságának és ismertségének javítása, szolgáltatásainak és azokhoz való hozzáférés fejlesztése - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM). Teljes cikk...


Kézbesítési megbízott: Miért fontos és hogyan működik?

7 hónapja A vállalkozások számára a jogi és adminisztrációs követelmények betartása kulcsfontosságú, és a szabályozások nemcsak a cég alapítását, hanem a mindennapi működését is érintik. Az egyik ilyen előírás, amelyet sok vállalkozásnak figyelembe kell vennie, a kézbesítési megbízott alkalmazása. Ez különösen fontos lehet külföldi vállalkozók és cégek számára, de bizonyos hazai cégek is igénybe veszik ezt a szolgáltatást. De mi is az a kézbesítési megbízott, miért fontos, és hogyan működik? Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk a kézbesítési megbízott szerepét, feladatait és előnyeit. Teljes cikk...


A vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentésére törekszik a GVH

10 hónapja A Gazdasági Versenyhivatal egyszerűbbé tenné a cégek összefonódásának bejelentését. Teljes cikk...


Egy bérszámfejtő szoftver nagy segítség minden vállalatnál

1 éve Sokan úgy tartják, hogy a dokumentációk elkészítése és az adminisztráció elvégzése a legkellemetlenebb feladatok közé tartozik. Ugyanakkor rendkívül lényeges, hogy minden adat stimmeljen, hiszen ezek kulcsfontosságúak lehetnek a cég életében. Teljes cikk...


Már az eÁFA-rendszeren keresztül is benyújtható a bevallás - közel a határidő

1 éve Kedden lesz az áfabevallás beadási határideje, amely már az új eÁFA-rendszerben, akár annak webes felületén, akár gép-gép kapcsolaton keresztül is benyújtható. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) adataira épülő szolgáltatáscsomag minden vállalkozásnak előnyös megoldást kínál az adókötelezettség teljesítésére - közölte a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára az MTI-vel. Teljes cikk...


Egyszerűsödött a megváltozott munkaképességű dolgozók ellátásainak igénylése

1 éve Egyszerűsödött idén a már foglalkoztatási jogviszonyban álló, megváltozott munkaképességű emberek ellátásainak igénylése - mondta a Belügyminisztérium gondoskodáspolitikáért felelős államtitkára a Facebook-oldalán hétfőn közzétett videóban. Teljes cikk...


Ügyviteli szoftverrel a sikeres vállalkozás érdekében

4 éve Már az első lépések is döntőek lehetnek egy vállalkozás elindítását illetően. Kezdő vállalkozóként is érdemes komolyan fontolóra venni az ügyviteli szoftver használatát. Ugyanakkor egy már meglévő vállalkozás esetében sem késő bevetni a hatékonyabb működés érdekében. De miként segíthet egy CRM rendszer a kisvállalkozóknak? Egyáltalán megéri a beruházást? Teljes cikk...


Nagy lépés a cégadminisztrációban

5 éve A modern üzleti világban a hatékonyság és az adminisztrációs folyamatok optimalizálása kulcsfontosságú. Így a munkaidőnyilvántartás és a beléptetőrendszerek integrálása is kiemelt téma a vállalatok mindennapi működése során. De vajon milyen előnyökkel jár ez a rendszer, különösen nagy létszámú cégek esetén? Teljes cikk...


IneProve: Innovatív hazai szolgáltatás teszi olcsóbbá és produktívabbá a területen végzett munkát

4 éve Az IneProve áramvonalasítja a terepen dolgozó, üzleti utakat bonyolító munkatársakkal dolgozó vállalatok működését. A szolgáltatás a tervezés optimalizálásával, az adatok elemzésével, illetve a szükséges adminisztráció automatizálásával takarít meg költségeket, és növeli a kapacitást. Az esetleges szabálytalanságokat, visszaéléseket pedig mesterséges intelligenciával azonosítja. Teljes cikk...


A munkaügyi adminisztráció sosem volt még ilyen egyszerű

2 éve Ha egy szervezet növekedésnek indul, egyszer csak eljön az a pont, amikor már nem tudja sikeresen kezelni papír-alapon a munkavállalókkal és a folyamataikkal kapcsolatos adatokat. De miért is kéne? 2023-at írunk, amikor legyen szó egy 20 fős kisvállalkozásról vagy egy 10 ezer fős multinacionális nagyvállalatról, az adatok digitális tárolása és elemzése minden cég számára hasznos lehet. Teljes cikk...


Adminisztrátor

3 éve Az adminisztrátor állást betöltő személy fő feladata, hogy a rábízott adminisztrációs feladatokat elvégezze és folytassa a vállalat levelezéseit. Teljes cikk...


Motivációs levél minta, letölthető: adminisztrátor

3 éve Adminisztrátor pozícióra készítettünk letölthető motivációs levél mintát. Ahogy minden hasonló motivációs levél estén, fontos, hogy a szöveget a meghirdetett pozíció konkrét leírásához igazítsuk, szerepeljenek benne az álláshirdetésben megjelenő kulcsszavak. A minta támpontul szolgálhat a motivációs levél megírásához. Teljes cikk...


Jelentősen egyszerűsíthetik a foglalkoztatói adatszolgáltatást

3 éve Több tízmilliárd forintot spórolhatnak évente a kis- és középvállalkozások a foglalkoztatás adminisztrációjának csökkentésével, amelyen jelenleg is dolgozik a Pénzügyminisztérium - közölte Izer Norbert adóügyekért felelős államtitkár. Teljes cikk...


Íme, a legfontosabb munkáltatói feladatok év végéig

3 éve A szabadságolásokkal, a decemberi előrehozott fizetésekkel és a jövő évi cafetéria tervezésével is akad még tennivalója a munkáltatóknak az év végi hajrában. Íme a legfontosabb munkáltatói feladatok, amelyekre érdemes odafigyelni és időt szakítani még az év vége előtt. Teljes cikk...


Temethetjük a munkaköri leírást?

4 éve Jelenlegi formájában, úgy tűnik, igen. Ugyanis eredeti céljának, a felgyorsult, változó világban már nem felel meg. Ugyanakkor gyakorlatilag a munkaszerződés szinte kötelező melléklete. Mi a teendő tehát a HR számára? És mi köze van mindehhez Rácz Zsófia államtitkári kinevezésének és munkaköri leírásának? Ezt veszi végig Papp Tamás István, HR szakember. Teljes cikk...


Nincs olyan, hogy mesterterv relokáció esetén

5 éve Egy költözés komoly stresszt jelent. Ez fokozottan igaz abban az esetben, ha nem csak az ember lakhelye, hanem a munkahely, esetleg az ország, ahol él, és ezzel együtt minden egyéb körülmény is megváltozik. Márpedig ez a relokációval együtt jár. Rugalmasság nélkül ebben a helyzetben nem lehet boldogulni. Teljes cikk...


A leggyakoribb hibák a munkajogi adminisztrációban

5 éve Szabadságok kezelése, a munkaidő nyilvántartása, munkaszerződések aktualizáslása. Bár azt gondolnánk, hogy ezek a mindennapi dolgok flottul mennek a cégeknél, a munkajogász tapasztalata erről merőben más. Dr. Fodor T. Gábor többek között ezekről a tapasztalatokról és tanulságokról, valamint a kiküldetést érintő munkajogi változásokról is beszél, a HR Portal február 20-ai munkajogi workshopján. Teljes cikk...


Virtuális asszisztensek - a kiszervezett adminisztráció

6 éve Míg külföldön elterjedt és a vállalkozások körében elfogadott, addig hazánkban újdonságnak számít, hogy a nők saját vállalkozást alapítva virtuális asszisztensként otthonról dolgozzanak. Sok esetben a nőket a gyermekvállalás után már nem várják vissza korábbi munkakörükbe. Dolgozni, karriert építeni azonban ők is szeretnének. Ehhez teremtik meg maguknak a lehetőséget saját virtuális asszisztens vállalkozásukkal. Magyarországon elsőként Kiss-Márton Adrienn, HR szakember és virtuális asszisztens (VA) mentor fogta össze a hazai virtuális asszisztens közösség tagjait, akiknek most konferenciát is szervezett. Teljes cikk...


Hogyan foglalkoztassunk nyáron diákokat - és miért?

6 éve Az elmúlt években - sok más ágazat mellett - a diákmunkát szervező iskolaszövetkezeteket sem kímélte a munkaerőhiány: 2010-hez képest mostanra eltűnt a felsőoktatásban tanuló diákok egyharmada. Csökkent a férőhelyek száma az egyetemeken, és egyre több magyar diák megy külföldre továbbtanulni. A vonatkozó törvények szerint, ha a magyar diák hazajön nyári szünetre, de nem Magyarországon jár iskolába/egyetemre, akkor nem foglalkoztatható iskolaszövetkezeti kedvezménnyel. A hazánkban tanuló külföldi diákok viszont igen… Teljes cikk...


Először belül tegyünk rendet! Az ügyvitel fejlesztése mindig előzze meg az új projekt indulását!

6 éve Ha folyik ki a pénz és az idő a cégből? Azonnal szervezze újjá az ügyvitelt! Ha nincs rend a cég adminisztrációjában, dokumentumkezelésében, aktáiban, az törvényszerűen elbukáshoz, káoszhoz, működésképtelenséghez vezet. A cég ereje, hatékonysága az akták, iratok, adatok számlák, levelezések, szerződések, az ügymenet rendben tartásában rejlik. A jól szervezett ügyvitelen múlik minden. Papírral vagy/és digitálisan? Mindkettő. S lehetőleg a legfejlettebb technológiákon alapuljon és integrált rendszerekben szervezett legyen. Erről szól a Piac & Profit április 3-án megrendezendő Ügyviteli trendek - 2019 workshopja. Teljes cikk...


Megszűnik a havi munkaügyi statisztikai adatszolgáltatási kötelezettség

6 éve Tovább csökken a vállalkozások adminisztrációval töltött ideje, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) megszüntette a havi munkaügyi statisztikai adatszolgáltatási kötelezettségét - írja az MTI. Teljes cikk...


Asszisztens jelentése

7 éve Általában irodai, adminisztratív munkát jelent. Gyakran vezetői munka támogatását. Teljes cikk...


Referens jelentése

7 éve Más néven előadó, ügyintéző, aki valamilyen szakterületért felel, annak az ügyeit bonyolítja. Teljes cikk...


A vállalkozóknál is csökkenteni kell az adminisztrációt az adózás területén

7 éve Míg a magánszemélyek esetében - az szja-bevallás adóhivatali elkészítésével - az adóval kapcsolatos adminisztráció csaknem nullára csökkent, addig a vállalkozásoké még mindig magas, ezért a versenyképesség további javulásához mindenképp szükség van a bürokratikus terhek csökkentésére - mondta Izer Norbert a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára. Teljes cikk...


Munkakörök a HR-szakmában

7 éve Ha valaki a HR-szakmában szeretne elhelyezkedni, ismernie kell milyen ki mit csinál a HR területen. Persze annak jó tudnia ezeket, aki az állásinterjún kap egy névjegykártyát az adott cég HR-es alkalmazottjától - írja JobAngel a HRBlogon. Teljes cikk...


Sokba kerülhet az iskoláknak a HIT

7 éve Hetek óta árajánlatokkal bombázzák a tűz- és munkavédelemmel foglalkozó cégek az iskolákat, ugyanis a rendelkezés szerint a honvédelmi intézkedési tervet bárki elkészítheti - írja a Magyar Nemzet. Teljes cikk...


Nem csökken a könyvelők, adótanácsadók terhelése

7 éve A Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete szerint a 2018-ban hatályba lépő szabályozás és a tervezett reformok rontják az adózási számviteli szakma presztízsét, és nem javítják a munkaterhelését - írja az MTI. Teljes cikk...


Mennyit keres egy asszisztens?

8 éve Folytatjuk fizetésekről szóló sorozatunkat, most az asszisztensi pozícióban megkereshető bérről. A bruttó átlagbére az adminisztratív pozícióban dolgozó asszisztenseknek 232 500 forint. Ezen a területen is Budapesten lehet a legjobban keresni, de nincsen messze lemaradva Fejér és Zala megye sem. A bér nagyságára a tapasztalaton kívül a cég mérete is hatással van. Az adatokat a fizetések.hu béreket összehasonlító oldaltól kaptuk. Teljes cikk...


Vajon mi lesz az utalványok sorsa a készpénz mellett?

8 éve A készpénzes juttatás sok szempontból előnyt élvezhet az utalványokkal szemben. Például az Erzsébet-utalványnak magasabb lett az adóterhe, ráadásul a készpénzt adminisztrálni is egyszerűbb. Ugyanakkor nem mindegy, hogy egy cég mennyire szofisztikált juttatási rendszerrel tudja a reménybeli munkavállalóit kecsegtetni, veszi sorra az érveket és az ellenérveket a Világgazdaság. Teljes cikk...


Öntanuló szoftver és mesterséges intelligencia segíti a HR-t

8 éve Egy-egy esemény, mint például előléptetés, fizetés nélküli szabadság, vagy külföldi kiküldetés megszervezése a cégméret növekedésével komoly adminisztrációs terhet jelent a vállalatok számára. Teljes cikk...


Malomkövet akasztanak a vállalkozók nyakába az áfa-adatszolgáltatással

8 éve A jelenlegi egymillióról százezer forintra csökken az áfa-adatszolgáltatás összeghatára jövőre. Szinte alig lesz olyan beszerzés, amelyet ne kellene jelenteni a NAV-nak. Ez már-már elviselhetetlen adminisztrációs terhet jelenthet majd a mikro- és kisvállalkozások számára - hívja fel a figyelmet a Minősített Könyvelők Egyesülete. Teljes cikk...


Több ezer céget érinthet a jövedéki adószabályozás közelgő változása

9 éve A jövedéki adót szabályozó törvény január elsejei változásával átalakul többek között adóraktári és a biztosíték rendszer, az energiaadó beolvad a jövedéki adóba, a cash & carry típusú nagykereskedelmi üzleteknek pedig teljes mértékben át kell állniuk a bankkártyás vagy átutalásos fizetésre. A végrehajtási rendelet várhatóan október végén jelenik meg, így mindössze két hónapjuk marad a sok esetben akár kiadásokkal is járó átállásra a vállalatoknak - hívja fel rá a figyelmet az EY Magyarország. Teljes cikk...


Sokba fog kerülni az EU-n belüli kiküldetés a cégeknek

9 éve Az Európai Unió 16 országában, köztük Magyarországon is hatályba lépett egy olyan szabályozási rendszer, amely jelentős mértékben megnöveli a külföldi munkavégzésekhez kapcsolódó adminisztratív terheket és kötelezővé teszi a foglalkoztatás helyén irányadó egyes munkajogi normák alkalmazását. Azon cégek, amelyek nem tesznek eleget az előírt kötelezettségeknek, akár 500 000 eurós bírsággal is számolhatnak. Teljes cikk...


Népszerűbb, ügyfélbarát szerv akar lenni a NAV

9 éve A kormány az adóeljárás radikális egyszerűsítésén dolgozik, a felesleges bürokratikus szabályok megszüntetése van napirenden - hangsúlyozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) országos vezetői operatív értekezletén a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtöki közleménye szerint Teljes cikk...


Így csökkentenék a bürokráciát az adótanácsadók

9 éve A Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Egyesülete eljuttatta az NGM részére a vállalkozók adminisztrációs terheinek csökkentésére és az adószabályok egyszerűbbé, érthetőbbé tételére vonatkozó javaslatait. Teljes cikk...


Még mindig magasak az élő munkát terhelő adók

10 éve Sok országban csökkent az adózáshoz köthető bürokrácia, csökkent az adóbevallásra fordított idő. Az elektronikus adóbevallás és adófizetés bevezetése a tavalyi év leggyakoribb adóreformjai közé tartozott a világ számos országában – derül ki a Világbank és a PwC legfrissebb Paying Taxes című tanulmányából. Teljes cikk...


Új számviteli szabályokra kell figyelni

10 éve A számviteli törvény 2016. január 1-től életbe lépő új szabályait már most érdemes alaposan átnézni, hiszen a negatív eredménytartalékkal rendelkező cégek nem tudnak majd osztalékot fizetni 2016 adózott eredményéből – mondta Siklós Márta, a LeitnerLeitner vezető tanácsadója, könyvvizsgáló. Teljes cikk...


Mégsem elégedettek a pedagógusok - állítja a szakszervezet

10 éve A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) leszögezte: nem elégedettek a pedagógusok, többek között azért, mert nagyon nagy a munkaterhelés és rengeteg az adminisztráció. Mendrey László közleményében a PDSZ elnöke Czunyiné Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár korábbi sajtótájékoztatójára reagált. Teljes cikk...


Takarítónője, kertésze, bébiszittere van? Szabályosan alkalmazza őket?

10 éve Érdemes szabályosan alkalmazni a takarítót, kertészt, bébiszittert, idősgondozót, magántanárt, mert kis adminisztrációval és alacsony közteherrel kell ilyenkor számolni. A feketemunka viszont sokkal magasabb költséggel és jelentős büntetéssel járhat. A háztartási munka szabályait foglalja össze Vályi Beáta, a LeitnerLeitner munkatársa a HR Blogon. Teljes cikk...


Interneten nevelkedő generáció a munkában

10 éve Amikor egy cégvezető a gazdaságos és rugalmas diákmunka mellett dönt, azt is tudnia kell, hogy a diákmunkás milyen sajátosságokkal csöppen be vállalata életébe és ezt hogyan használhatja ki, valamint hogyan kezelje a korosztályok közötti együttműködés nehézségeit. Teljes cikk...


Bevált és tervezett eszközök az áfacsalások elleni harcban

10 éve „Az áfacsalások elleni intézkedéseket olyan módon kell hatékonnyá tenni, hogy közben ne gátoljuk a gazdaság növekedési képességét.” mondta el Hannes Gurtner, a LeitnerLeitner csoport vezető tanácsadója, az Európai Bizottság mellett működő Áfa Szakértői Csoport tagja. Jancsa-Pék Judit, a LeitnerLeitner vezető tanácsadója pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy „Az adminisztráció erősödése gátolja a gazdasági növekedést, csökkenti az adott ország vonzerejét a befektetők számára.” Teljes cikk...


A nagy közigazgatási átalakítás - mi lesz a segélyezéssel?

10 éve Az átalakítás jegyében már nem az önkormányzatok, hanem a járási hivatalok állapítják meg az aktív korúak ellátását, vagyis a segélyeket. Azonban a hvg.hu információi szerint erre az ottani munkatársak abszolút nincsenek felkészítve. A Miniszterelnökség és az Emmi ezt nem így látja. Teljes cikk...


Az idő pénz - a HR-eseké még több

10 éve A HR-esek munkanapjait az idővel való örökös versenyfutás jellemzi. Minél nagyobb a cég, minél több az alkalmazott, annál több a munkafolyamat, az adminisztratív, és koordinációs feladatok. Megfelelni a főnöknek, a munkatársaknak, a pályázóknak nagy kihívás. De szerencsére a technika fejlődése és a felgyorsult világ nem csak negatívumokat, hanem segítséget is hozott. Teljes cikk...


Segítünk az adminisztrációban

10 éve A HR portál új HR Prezik rovatában segítünk megbirkózni az adminisztrációval, könnyen és közérthetően. Először a családi kedvezmény igénybevételéhez segítünk kitöltési útmutatóval. Teljes cikk...


Adminisztrátorból business partner - a HR-szakma története

10 éve Humánerőforrás hosszú évek óta van és lesz is, csak a társadalmi, gazdasági elvárások miatt a trendek változnak. Nem hasonlítható össze a mai és az ötven évvel ezelőtti elvárás: az a HR tevékenység, ami korábban megfelelő eredményességet hozott egy vállalatnak, mára elképzelhetetlen. Teljes cikk...


Hiánypótló HR-es rendszer - reakció a technika fejlődésére és a felgyorsult munkafolyamatokra való igényekre

10 éve Nincs olyan munkaterület, amelyre ne lenne komoly hatással a technika rohamos fejlődése. Minden folyamat felgyorsult, kétszer olyan gyorsan kell reagálnunk, kétszer olyan sebességgel kell haladnunk a munkánkkal. Nincs ez másképp a HR-ben sem. A technikai újítások igyekeznek kiszolgálni ezeket az igényeket. A Beck and Partners Kft, a toborzásban eltöltött közel 10 éves tapasztalatait felhasználva és ügyfelei igényeit felmérve kifejlesztett egy olyan rendszert, amellyel képes gyorsan, precízen kielégíteni minden toborzási-kiválasztási folyamat közben felmerülő igényt, ezzel nagyban megkönnyítve a HR osztályok életét. Teljes cikk...


Nem lett trend a videó-önéletrajz

10 éve Többek között azért nem terjedt el a video-CV, mert több képességet igényel az álláskeresőtől, nem váltja ki az írott önéletrajzot, a munkáltatóknak nincs elég tárhelye, a HR-eseknek pedig ideje azokat menteni, elemezni, ezért nem is várják el szinte sehol - érvel JobAngel legújabb blogbejegyzésében. Teljes cikk...


Január 15-ig kell bejelenteni a kapcsolt vállalkozásokat a NAV-nál

10 éve 2015-től bővül a kapcsolt vállalkozások köre, mivel ezentúl nemcsak az azonos tulajdonosi körbe tartozó cégek tartoznak ide, hanem azok is, ahol „csak” az ügyvezetés egyezik meg. Ennek köszönhetően az eddiginél szélesebb kört fognak érinteni a transzferárakra vonatkozó adminisztrációs kötelezettségek és vizsgálatok. Teljes cikk...


Munkáltatói kötelezettségek januárban

10 éve A bérelszámolóknak év elején komoly feladatot jelent a jogszabályok által előírt igazolások kiadása a munkavállalók részére. Az igazolások kiadásának határideje január 31-e. Összeszedtük, pontosan miket kell kiadni, hogy még legyen idő az előkészítésre. Teljes cikk...


Az adóeljárást érintő főbb változások 2015-ben

10 éve A jövő évi Art.-változások legnagyobb részét a fuvarozási szektort érintő új adminisztrációs szabályrendszer teszi ki, de fontos változások lépnek életbe a jogviszonyok adóeljárás-beli minősítésével, illetve az adó feltételes megállapításával kapcsolatban is. Teljes cikk...


Excel fájlok és dossziék helyett korszerű toborzás-kiválasztási adminisztrációt!

11 éve Hihetetlennek tűnik, de mégis igaz, hogy a 21. században többségében még mindig kockás füzetben, dossziékban, vagy Excel fájlokban történik a toborzás-kiválasztási folyamatok adminisztrációja. Teljes cikk...


Az outsourcing különleges sikerhez és katasztrófához egyaránt vezethet

11 éve Nem egy vállalkozás komoly anyagi veszteségeket szenvedett már el, mert olcsóbban akart dolgoztatni valahol a világ másik szegletében. A kiszervezés nagyon jól is működhet, azonban ehhez nem árt megfontolni néhány dolgot. Teljes cikk...


Bárkit érinthet a reklámadó

11 éve A reklámadóval eddig nyilvánosan vitatott problémák hatása eltörpül az önreklámra vonatkozó adókötelezettségből fakadó következmények mellett. Ez ugyanis a legszélesebb adózói kört érinti: gyakorlatilag minden vállalkozás kötelezett lehet valamilyen formában - írja Jancsa-Pék Judit, az Adózásról érthetően a HR Blogon. Teljes cikk...


NAV: a jövedéki eljárások során KN-kódokat kell használni júliustól

11 éve A nemzeti jövedéki szabályozás szerinti eljárások során az Európai Unióban is használt mindenkor hatályos kombinált nómenklatúra (KN) kódokat kell alkalmazni Magyarországon július elsejétől – közölte a Nemzeti Adó-és Vámhivatal (NAV) kedden. Teljes cikk...


Jóhiszemű adózók a NAV célkeresztjében

11 éve Ahogy azt a 2014. február 18-án közzétett adóhatósági ellenőrzési irányokról szóló közlemény is kiemeli, idén is az általános forgalmi adó lesz az adóhatósági ellenőrzések fókuszában. Ez az adónem valóban melegágya a visszaéléseknek, ugyanakkor sajnos az is igaz, hogy sokszor a jóhiszemű, akár hibátlan adóbevallást benyújtó adózók ügyleteit is megkérdőjelezi a hatóság. Mivel az értékesítési láncban résztvevő adóalanyok egymástól is függnek, a partner mulasztása vagy csalárdsága okán a becsületes fél is az adóhatóság célkeresztjébe kerülhet, különösen, ha jóhiszeműségét nem tudja alátámasztani - figyelmeztet Siklós Márta a LeitnerLeitner vezető tanácsadója. Teljes cikk...


Kilencven megváltozott munkaképességűt vett fel a rendőrség

11 éve Ötven megváltozott munkaképességű ember rehabilitációs foglalkoztatása kezdődött el hétfőn a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányságon, a következő hetekben pedig újabb negyven ember állhat munkába. Teljes cikk...


Egyszerűbb lehet a költözés az unióban

11 éve Egyszerűbb adminisztrációt szeretne az EP azokban az esetekben, amikor egy uniós állampolgár vagy cég az EU-n belül más országba költözik. Teljes cikk...


Majdnem 300 órát tölt minden magyar cég adófizetéssel

11 éve Évente 277 órát töltenek a magyar cégek adóadminisztrációval. Ha az Egyesült Arab Emírségekben működnének, ez csupán 12 óra volna – írja a Napi.hu. Teljes cikk...


A családi ezüstöt is betolták a cégbe, de megérte

11 éve Súlyosan megérezték a gazdasági válságot, de optimisták a magyar családi vállalkozások. Azonban még mindig komoly problémájuk a generációváltás, súlyosnak érzik az adminisztrációs terheket és örömmel látnák, ha a jogi szabályozás életszerűbb lenne. Teljes cikk...


Öngól lehet az újabb könyvvizsgálati enyhítés?

11 éve Több mint hatezer vállalkozás könyvvizsgálati kötelezettsége szűnik meg januártól, mert az állam 200 millióról 300 millió forintra emelte azt az éves árbevétel küszöböt, ami felett kötelező a könyvvizsgálat. Az intézkedés az érintetteket jelentős adminisztrációs tehertől mentesíti, az államkasszában ugyanakkor bevételkiesést eredményezhet – állítja adózási adatokra hivatkozva az Opten. Teljes cikk...


Mennyit ér egy OKJ-s képzés?

11 éve Nemrég jelentős törvényi változás zajlott le a témában, ettől meg is drágultak az OKJ-s képzések rendesen, így még inkább felmerül a kérdés, megérheti-e erre költeni, ebbe energiát, pénzt fektetni. Én mindenkit arra biztatnék, hogy ha talál olyan képzést, ami tetszik, csinálja végig. Ebben a motivációja lehet a tudásvágy, igény a továbbképzésre, a meglévő tudásának rendszerezése, vagy közvetlenül állástalálás is akár - írja a HR Blog oldalán Jobangel. Teljes cikk...


Szituációs és gyakorlati feladatok állásinterjún

12 éve A szakmai teszteknél nem mindig az a fontos, hogy helyes legyen a megoldásod, de fontos lehet, hogyan jutottál el az eredményhez, és hogy hogyan tálalod, ha nem tudtad megoldani - írja a HR Blog oldalán Jobangel. Teljes cikk...


HR-adminisztráció kiszervezve, házon belül koordinálva

12 éve Elsőre talán luxusnak tűnik, ha egy cég a kiszervezett bérszámfejtése mellé helyszíni HR-adminisztrátort is igénybe vesz. Azonban, ha jobban megvizsgáljuk, könnyen lehet, hogy mindez egy jól átgondolt stratégia egyik legfontosabb eleme. Teljes cikk...


Eligazodni kezdő vállalkozóként

12 éve Hogyan kezdjünk vállalkozni? Mik a buktatók, hogyan lehet forrásokat szerezni, eligazodni az adminisztrációban? A Startupdate kezdő vállalkozóknak kínál térképet, annak érdekében, hogy a siker ne maradjon el, a startup vállalkozás ne fulladjon be, írja a hvg. Teljes cikk...


Perbit.insight - MS Office integráció

12 éve A perbit.insight HR szoftvert (korábbi verziója a perbit.views) számos hazai és külföldi szervezet alkalmazza. A termék WEB felületű, „"hibrid" technológiát alkalmazó HR rendszer, melyben korszerű IT megoldások támogatják az e-HR funkciók, a HR-kontrolling, a Workflow menedzsment és a Teljesítmény menedzsment funkciók alkalmazását. A nyilvántartott adatok más programokba is átkerülhetnek, megtartva szerkezetüket és tartalmi összefüggéseiket. Teljes cikk...


A bér és munkaügyi adminisztráció automatizálásának kérdései

12 éve A HR szakmának lépést kell tartani az adó-, a járulék, a munkaügyi szabályok gyorsuló módosulásával, másképp kell elkészíteni a bevallásokat, a nyilatkozatokat, szolgáltatni a tájékoztató adatokat a hatóságoknak, mint korábban. Nagyon sok múlik azon, mely cég, milyen programot használ, és azokat a szolgáltatók a felhasználók számára időben frissítik-e. Teljes cikk...


Százezer cég lehet érintett az adatszolgáltatásban

12 éve Idén januárban lépett életbe az a szabályozás, mely a belföldi ügyletekről ír elő adatszolgáltatást. Ezzel jelentősen nő a cégek adminisztrációja, egyes becslések szerint 80-120 ezer vállalkozásnak jelent pluszfeladatot a szabály, írja a Napi Gazdaság. Teljes cikk...


Ne csak év végén szembesüljünk a pluszjárulékkal!

12 éve Az adózási korlátok szempontjából a juttatások értékét együttesen kell számolni, ha cafeteriában is és azon kívül is adjuk valamelyiket. Sőt, az 500 ezres korlát túllépését is az összes olyan juttatás értékére együttesen kell figyelni, amely a korlát alá tartozik. Teljes cikk...


Dunaferr: "elkerülhetetlen a létszám optimalizálása"

12 éve A Dunaferrnél elkerülhetetlen a létszám-optimalizáció, ami elsősorban az adminisztratív és vezetői munkakörökben dolgozókat fogja érinteni - hangzott el azon a szerdai munkásgyűlésen, amelyen az ISD Dunaferr Zrt. cégvezetője tájékoztatta a dolgozókat a vállalat jelenlegi helyzetéről és jövőjéről. Teljes cikk...


A kormány tovább könnyít a vállalkozások adminisztratív terhein

12 éve A kormány tovább egyszerűsíti az aláírási címpéldány és cégkivonat használatát - mondta el Rétvári Bence, a közigazgatási tárca parlamenti államtitkára az MTI-nek. Teljes cikk...


Világszerte folytatódnak az adóreformok

13 éve A Világbank, az IFC és a PwC új kutatása alapján a globális gazdasági bizonytalanság ellenére a kormányzatok tovább reformálják adórendszereiket. Tavaly június óta 2012 májusáig 31 ország tett lépéseket a kis- és középvállalkozások adózásának megkönnyítése érdekében. Teljes cikk...


Az álláskeresők adminisztrációs terheit enyhítené a kormány

13 éve Az álláskeresők nyilvántartásba vételére, az álláskeresési járadék és a nyugdíj előtti álláskeresési segély folyósítására vonatkozó eljárási szabályok egyszerűsítését javasolja a kormány. Teljes cikk...


Új vállalatirányítási elgondolás: nincsenek vezetők és tilos motiválni a dolgozókat

13 éve A felszabadított vállalatokban nincsenek vezetők, mindenki egyenlő és azt csinál, amit akar, gyakran még túlórát sem fizetnek, és a dolgozók motivációját egyenesen tiltják. Ezek a vállalatok a szektoruk legerősebb cégei közé emelkedtek. Ha ilyen sikeresek, akkor miért nem terjed el szélesebb körben ez a fajta vállalatirányítási elgondolás? Krauthammer HR Blogjából kiderül. Teljes cikk...


Csökkentenék a munkáltatók terheit az adótanácsadók

13 éve Az adótanácsadók javasolják az elvárt béremelés megszüntetését, a szociális hozzájárulási adó és az egészségügyi hozzájárulás mérséklését és azt, hogy az OEP vegye át a munkáltatókat terhelő egyéb kifizetések (gyermek után járó pótszabadság, a szülési szabadság, betegszabadság) terheit - olvasható a Napi Gazdaságban. Teljes cikk...


Bérkompenzáció: az októberi béreket vennék alapul

13 éve Megkapták a bérkompenzáció igénybevételéhez kapcsolódó rendelettervezetet a munkaadók - a Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanács (NGTT) hétfői egyeztetésén többek között ez lesz a téma a Napi Gazdaság írása szerint. A kompenzációs számításokhoz a 2011. októberi béreket veszik majd bázisnak, és ebbe nem számítható bele a béren kívüli juttatás. Teljes cikk...


A műszaki végzettségűeket keresték idén az álláspiacon

14 éve A Work Force Személyzeti Tanácsadó Kft. tapasztalatai szerint 2011-ben a műszaki végzettségű munkavállalók iránt volt a legnagyobb a kereslet a munkaerőpiacon. Az októberben megrendezett karriervásárra kilátogató munkakeresők körében ezzel szemben inkább az irodai munkakörök iránti érdeklődés volt a jellemző. Teljes cikk...


Munkavédelem: a cégek négyötöde trükközik

14 éve A cégek jelentős része, több mint négyötöde, a hatósági előírások kijátszásával, bejelentés nélküli munkaerővel, a védelmi előírások mellőzésével próbál versenyelőnyhöz jutni a tisztességes vállalkozások ellenében - állapítja meg a feketelista.hu portál elemzése. Teljes cikk...


Cafeteria: így csökkenthető az adminisztráció

14 éve Átfogó cafeteria szolgáltatást vezet be a Sodexo Motivációs Rendszerek, mellyel növelhető a dolgozói motiváció, és legalább 30 százalékkal is csökkenthető a cafeteria rendszerrel kapcsolatos adminisztráció. A juttatások rendszeréhez a kormányzat új szabályozási környezetet tervez, az egyeztetések még zajlanak. Ebben a helyzetben érdemes a munkáltatóknak még nagyobb hangsúlyt fektetniük a hatékony megoldások kiválasztására - írja a portálunkhoz eljuttatott sajtóközlemény. Teljes cikk...


Ausztriában dolgozna? - bonyolult adminisztratív procedúrára számíthat

14 éve Annak ellenére, hogy Ausztriában május elseje óta szabadon lehet munkát vállalni, számos adminisztratív kötelezettsége van annak, aki a szomszédos országban szeretne dolgozni –- derül ki az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) kiadványából. Teljes cikk...


Bürokrácia-csökkentő program - csökkennek a foglalkoztatási terhek

14 éve A kormány a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentése során kiemelt hangsúlyt fordít a foglalkoztatás adminisztrációjának egyszerűsítésére - derül ki a bürokrácia-csökkentő program részletes anyagából, amelyet a Nemzetgazdasági Minisztérium csütörtökön közölt a honlapján. Teljes cikk...


Csökkenhetnek a vállalkozások adminisztratív terhei

14 éve A hazai vállalkozások adminisztratív költségei a nemzeti össztermék tíz százalékát is meghaladhatják, ebből 800 milliárd forint az az összeg, amelyet a cégvezetők tehernek tekintenek. Ez a tétel idén mintegy 500 milliárd forinttal csökkenhet - közölte Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium stratégiai államtitkára. Teljes cikk...


Milyen az utalványok megítélése a munkáltatók körében?

14 éve A béren kívüli juttatások utalványos formájával kapcsolatban gyakran elhangzik, hogy körülményes és nehézkes az adminisztráció. Erre cáfol rá a BellResearch által végzett felmérés, amelyben a cégek 90 százaléka úgy nyilatkozott, hogy az utalványok adminisztrációja egyszerű. Teljes cikk...


Januártól megszűnik a NYENYI

14 éve Január elsejétől megszűnik a vállalkozók NYENYI (nyugdíjbiztosítási egyéni nyilvántartó lap) néven futó adatszolgáltatási kötelezettsége, ami csökkenti az adminisztrációs terheiket. Így az APEH-nak és az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságnak együttműködve kell megoldania az egyéni nyugdíjnyilvántartást - írja a Napi Gazdaság. Teljes cikk...


Felháborodás a NYENYI adatszolgáltatás meghosszabbításával szemben

14 éve Közleményt ad ki a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE), melyben sérelmezi, hogy hiába sikerült dönteni végre arról, hogy a Nyugdíj-biztosítási Egyéni Nyilvántartó Lapot (NYENYI-t) hagyják végre megszűnni, az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) továbbra is ragaszkodik a világ legbonyolultabb bevallásához. Teljes cikk...


Cafeteria adminisztráció gépesítve

15 éve A munkáltatók fele excelben tartja nyilván a béren kívüli juttatásait, 15,3 százalékuk pedig papíron. Professzionális szoftvereket a nagyobb létszámú cégek alkalmaznak, a középmezőny pedig teljesen kiszervezi az adminisztrációt - derül ki egy friss felmérésből. Teljes cikk...


Az APEH rendszere miatt csúsznak a bevallások?

15 éve A bonyolult adóváltozások, a bizonytalanság és az APEH honlapján fellépő működési zavarok tovább növelik a cégek így is tetemes adminisztrációs terheit, feszült légkört teremtve a cégen belül és a külsős partnerek között, osztotta meg tapasztalatait egy bérügyviteli szakértő honlapunkkal. Teljes cikk...


Hazánk jelentős költségmegtakarításokra készül a közszférában

15 éve Az Oracle megbízásából készült Economist Intelligence Unit-tanulmány szerint Magyarország jelentős költségmegtakarításokra készül a közszférában az infokommunikációs technológia (IKT) segítségével. Teljes cikk...


Simon Gábor: Egyszerűsített adminisztrációval létesíthető munkaviszony

16 éve Az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló törvényjavaslat egy új, könnyebbé tett adminisztrációval létesíthető munkaviszony szabályainak meghatározására irányul - mondta Simon Gábor szociális államtitkár a törvényjavaslat általános vitájának kezdetén szerdán a Parlamentben. Teljes cikk...


Hátránya is van a kiszervezésnek

16 éve Szolgáltató központok létrehozásával, és az alapvető adminisztratív tevékenységek kiszervezésével komoly költségcsökkenést érhetnek el a vállalatok. A válság idején a pénzügyi feladatok teljes mértékű külföldre helyezése sok előnnyel kecsegtet, ugyanakkor jó néhány hátránnyal is járhat. Teljes cikk...


Adminisztráció helyett stratégia

16 éve Új kihívások előtt áll a humánerőforrás menedzsment. A mai piaci versenyben a cégek számára a legjobb munkatársak megszerzése, megnyerése fontosabb, mint valaha. Hosszú távon ugyanakkor csak azok a vállalatok tudnak érvényesülni, amelyek innovatív humánerőforrás-gazdálkodási megoldásokat alkalmaznak. Ilyenek például az internet alapú munkaerő-toborzás, a dolgozó életritmusához alkalmazkodó rugalmas munkaidőmodell, a teljesítmény szerinti bérezés, vagy a 360 fokos teljesítményértékelés. Teljes cikk...


Cafeteria adminisztráció: szoftver vagy outsourcing?

16 éve A cafeteria alappillére az egyéni szükségleteknek megfelelő választás biztosítása, ennek kivitelezése azonban jelentős adminisztrációval jár. Az adminisztráció csökkentésére kínálkozó lehetőségekről Novák Évát, a humáninformatika piacot vezető NEXON cafeteria-szakértőjét kérdeztük. Teljes cikk...


Online HR-adminisztrációt kínál a NEXON

16 éve Egységes kezelést, könnyebb adminisztrációt, a munkavállalók bevonását és lényegesen kevesebb irodai papírfelhasználást tesznek lehetővé a NEXON online alkalmazásai, melyek segítségével a HR-folyamatok egyszerűen menedzselhetők - áll a lapunknak eljuttatott közleményben. Teljes cikk...


Biztos befektetés: képzés-fejlesztés tudatosan

17 éve A szervezet versenyképességét alapvetően meghatározza tagjainak tudása. A képzés-fejlesztés szervezése azonban egy bizonyos szinten túl olyan mértékben növeli a HR szakemberek adminisztrációs terheit, hogy szükségessé válik a terület informatikai támogatása. Teljes cikk...


Szakképesítések miatt felel hazánk az EB előtt

17 éve Európai Bíróságon lép fel Magyarországgal szemben az Európai Bizottság a szakképesítések elismerésének ügyében, amely az adminisztratív eljárások egyszerűsítésével járulna hozzá a nagyobb munkaerő-piaci rugalmassághoz és a szolgáltatásnyújtás szabadabbá tételéhez, írja a Világgazdaság. Teljes cikk...


Elégedetlenek a tészek az idénymunka szabályozásával

17 éve Kisebb adminisztrációt és nagyobb rugalmasságot akar a termeltető és értékesítő szövetkezet (tész) a mezőgazdasági idénymunka szabályozásában. A Népszabadság által megszólaltatott tész-vezető szerint tarthatatlan, hogy a munkaidő előtt és után akár másfél órát is igényel az adminisztráció. Ugyancsak érthetetlen, miért nem lehet napi 12 óránál többet dolgoztatni akkor, ha például aratáskor tudni lehet is, hogy jön a nagy kárt okozó esőzés. Teljes cikk...


Az irodavezető a cég adminisztrációs motorja

17 éve Napjainkban egy iroda vezetőjének komplex tudással kell rendelkeznie: ő az, aki az irodai adminisztráció szervezésével kapcsolatos teendőket irányítja, biztosítja az ügyvitel, ügyrend, ügyiratkezelés szabályainak betartását, ellátja a beszerzési feladatokat, kezeli az iroda pénzügyeit, megoldja az adminisztrációs terület HR problémáit. Cikkünkben összefoglaljuk, milyen készségeket és hogyan lehet fejleszteni e munkakörnél. Teljes cikk...


Tovább egyszerűsíti az adószabályokat a kormány

17 éve Az elmúlt években egyszerűbbé váltak az adószabályok, ám ez még mindig nem elég - idézi Veres János pénzügyminisztert a Napi Online. Teljes cikk...


Csábító feltételek: mindenki céget alapít

17 éve Az idén az év első felében 25.182 új társas vállalkozást jegyeztek be Magyarországon, ez 47 százalékkal több a tavalyi év hasonló időszakában mért 17.128 darabnál - közölte az Opten Informatikai Kft. az MTI-vel. Teljes cikk...


Véglegesítés munkaerő-kölcsönzéssel

17 éve Egy-egy új gyáregység indulásakor a vállalatok oly nagyon éheznek a munkavállalók tömegeire, hogy az egyszerűség és a gyorsaság kedvéért a munkaerő-kölcsönzés műveletéhez folyamodnak - azzal azonban már nem törődnek, hogy ilyenkor a dolgozók lelke mennyire a szervezeten kívül reked. Erre kínál megoldást a try & hire konstrukció. Teljes cikk...


Mindenki jövedelmét emeli az unió

17 éve Átlagosan öt százalékkal magasabb jövedelmet jelent az Európai Unió puszta létezése az uniós polgároknak - véli egy nemzetközi tanulmány. Teljes cikk...


A dolgozó adminisztrálja a juttatásait?

17 éve A miniszterelnök kivételével szinte az ország minden szervezete az adóreform és az adóegyszerűsítés lázában ég, így nem csoda, hogy a természetbeni juttatásokra vonatkozó szabályok átalakítása kapcsán is születnek ötletek. A Budapesti Corvinus Egyetem tanulmánya például egyenesen a munkavállalót terhelné az adminisztrációval. Teljes cikk...


Tervek az alkalmi munkavállalás új szabályairól

17 éve A Szociális és Munkaügyi Minisztériumban már dolgoznak az alkalmi munkavállalás szabályait megreformáló szakmai javaslaton - tájékoztatták a tárcánál az MTI-t. Teljes cikk...


Új korszerű program az egészségügyi kiadások kezelésére

17 éve CDH Express nevű szoftverével korszerűsítette az ún."consumer-directed health" (CDH) tervek adminisztrációját a ConnectYourCare Inc. Teljes cikk...


Felére csökkent a cégalapítás ideje az EU-ban

18 éve Felére, 24-ről 12 napra csökkent öt év alatt az EU régi tagállamaiban a kis- és közepes vállalatok (kkv) alapításának átlagos ideje. Az Európai Bizottság (EB) felméréséből az is kiderül, hogy az adminisztrációs könnyítések a költségekben is tükröződnek: 813 euróról 554-re csökkent a cégregisztráció 2002 óta - írja a Napi Gazdaság. Teljes cikk...


Kis adók összevonása helyett az adminisztrációval bajlódnának a munkaadók

18 éve Állóháborúvá dermedt az OÉT tegnapi plenáris ülése, amelyen a felek a jövő évi adótörvényekről és az általános forgalmi adóról szóló törvénymódosításáról tárgyaltak - közli a Magyar Hírlap. Teljes cikk...