Ki tekert vissza és mennyit? A használt autók egyik legnagyobb csapdája
A használtautó-vásárlás sosem volt rizikómentes műfaj, de vannak buktatók, amik újra és újra visszaköszönnek. Az egyik leggyakoribb ilyen trükk a kilométeróra visszatekerése - bármennyire is idejétmúltnak tűnik ez a módszer, még mindig virágzik.
Kilométerek árnyékában
Miközben egyre többen döntenek amellett, hogy szakemberhez fordulnak használt autó átvizsgálás kapcsán, például az AutoRevizor segítségével, a csalók sem tétlenkednek. A manipulált futásteljesítmény szinte észrevétlenül változtathat egy autó megítélésén és árán is.
Az egyik gond az, hogy a vevő több pénzt fizet a valós értéknél. A nagyobb baj az, hogy a téves adatok alapján időzített karbantartások, például egy vezérléscsere is elmaradhat, aminek következménye sokszor drága és veszélyes is lehet.
Céges autóknál - főleg kishaszonjárműveknél - szinte ipari szintű a visszatekerés, gyakran olyan rutinnal végzik, mint más az olajcserét. Egyes esetekben csak kozmetikai jellegű beavatkozásról van szó. Pár tízezer kilométerrel tolják lejjebb a számokat, de ezzel máris emelnek az eladási áron.
Terepszemle: amikor a számok nem stimmelnek
Az AutoRevizor szakértői nap mint nap találkoznak gyanús esetekkel. Egy kertvárosi udvarban álló Ioniq például több fronton is árulkodott. A motortérben olajsár, a belső térben ragadó felületek, míg a külsőn többféle fényezési technika utalt rá, hogy valami nem stimmel.
Az órában 168 ezer kilométer szerepelt, miközben a motorvezérlő már 260 ezret emlékezett. A különbség több mint zavarba ejtő, főleg úgy, hogy az automata váltó is bizonytalanul viselkedett próbakörön.
Ilyenkor nem marad más, mint a hátraarc. És ez nem kirívó eset. Gyakran előfordul, hogy az autó esztétikai állapota nincs összhangban a megadott futásteljesítménnyel. Vannak, akik profi módon tüntetik el a nyomokat, mások viszont elkövetnek olyan hibákat, amik azonnal lebuktatják őket. Az élő adatok elemzése, a kopásvizsgálat vagy akár a belső szoftveres nyomok sokat elárulhatnak. De ezekhez nem árt a gyakorlat és a megfelelő műszerek.
Miért nem tűnik el a tekerés?
Meglepő, de sok vevő tisztában van vele, hogy az órában nem a valóság látszik. Főleg cégek néznek félre, ha az autó amúgy rendben van, hiszen a papír mindent elbír. Csakhogy egy elcsúszott vezérléscsere vagy kimaradt szerviz komoly bajt okozhat.
Volt olyan eset, ahol a kocsi makulátlannak tűnt, az óra 80 ezret mutatott, de a részecskeszűrő már 150 ezret látott. Az ügyfél így is megvette volna, csak ne érezze magát átverve. Papíron ez csalás, mégis ritkán jár következménnyel. Ezért csinálják még mindig. De ha van melletted egy hozzáértő, könnyebb átlátni a trükkökön és nemcsak a számokat látod, hanem a szándékot is.
Az autóvásárlás nem csupán a kilométerekről, hanem a bizalomról is szól. Ha nem akarsz csalódni, érdemes a részleteket is átvizsgálni, még akkor is, ha elsőre minden rendben van.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- Terasztető és kocsibeálló eladás AI-jal: a láthatatlan eladó, aki sosem alszik 1 hónapja
- Több ezer új állás a Mercedesnél – Magyarország veszi át az európai gyártás súlypontját 1 hónapja
- Céges buli alapkellékek – italok, amik feldobják az eseményt 3 hónapja
- 10 milliárddal emelkedik a vállalati e-autó támogatási program keretösszege 3 hónapja
- Céges autó 2025-ben: juttatás, motiváció vagy teher? 3 hónapja
- Hogyan érdemes hatékonyan leváltani a járműflottát? 3 hónapja
- Már 4000 kifizetés felett jár a vállalati e-autó program 4 hónapja
- Milyen egy jó céges rendezvényhelyszín Budapest szívében? 5 hónapja
- Segít, de figyel is – megbízhatnak a dolgozók a céges ChatGPT-ben? 5 hónapja
- Így képzik a jövő AI-szakembereit Magyarországon 5 hónapja
- Hogyan válasszunk családi autót nyaraláshoz? 6 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?