Megjelent: 6 éve

Kovács Viktória, az AVON HR-vezetője

images

Kovács Viktória
Kovács Viktória 2014 februárja óta tölt be HR-vezetői posztot az Avon Pannónia Csoportjánál, mely Magyarországot, Bosznia-Hercegovinát, Horvátországot és Szlovéniát tömöríti magába.

Új pozícójában a Pannónia Csoport HR stratégiájának kialakításáért, annak az üzleti tervekkel való összehangolásáért, a tehetségmenedzsmentért, utódlástervezésért, szervezetfejlesztésért és a szervezeti kultúra fejlesztésért is felel. Feladatai közt van a HR operáció, a HR szolgáltatások működtetése belső ügyfelei részére, új HR rendszer bevezetése, és a regionális HR csapat vezetése. Jelenleg kilenc ember munkáját irányítja közvetlenül, a régió négy országában pedig körülbelül 300 munkavállaló dolgozik többek között kereskedelem, marketing, disztribúció és informatika területeken.

„Az első benyomásaim nagyon pozitívak – írja Kovács Viktória. Profi a menedzsment és a HR csapat is. Jó a hangulat, nyitott, együttműködő és támogató a kultúra. Kívülről nem látszott, hogy mennyire komplex dolog egy direct sales szervezetet (ami nem egyenlő az MLM-mel) jól működtetni. Belegondolni is furcsa, vajon hogyan tud megközelítőleg 300 munkatársunk a négy országban közel százezer fős tanácsadónői/értékesítési csapatot – akik nem alkalmazottak – ösztönözni, motiválni, képezni, mozgásban tartani, és mindemellett profin kiszolgálni. Igazi „mind&heart business”, arról nem is beszélve, hogy mennyire jó érzés – a nők vállalataként – ennyi nőnek alternatív megélhetési lehetőséget biztosítani. Változtatni talán annyit szeretnék, hogy kicsit tudatosabbá és strukturáltabbá tenném a fejlesztést, a tehetségmenedzsmentet, és nyitottabbá, proaktívabbá a csapatot új eszközök, módszerek kipróbálására. Szeretném elérni, hogy elébe menjünk a piac és a kor változásainak, ne csak reagáljunk rájuk.”


Idegenforgalomból váltott HR-re



Kovács Viktória első diplomáját idegenforgalom és szálloda szakon szerezte a Budapesti Gazdasági Főiskolán, majd a Corvinus Egyetemen tanult vezetés-szervezést. „Szakmai gyakorlataim nagyon jól sikerültek, egyrészt azért, mert egy floridai tengerparti szállodában illetve a Gerbeaud Cukrászdában nem csak hasznos tapasztalatokra tettem szert, hanem jól is éreztem magam. Másrészt, mindezzel együtt nyilvánvalóvá vált számomra, hogy más szakterület irányába szeretném folytatni a karrierem. Így találtam rá a HR-re.”

Első munkahelyén, a Nicholson International nemzetközi személyzeti tanácsadó cégnél researcherként, majd tanácsadóként dolgozott. „Ez a két év nagyon jó alapokat és ismereteket adott az akkori magyarországi cégek, munkaerőpiac, tehetségek, munkakörök, szervezetek megismeréséhez minden szektorban.” Ezt követően egészen az elmúlt hónapig, több mint 14 éven keresztül a GE volt a második (néha az első) otthona. Az első két évet a GE Lighting HR vezetőképző program tagjaként töltötte: ez a program a GE globális on-the-job, rotációs, szakmai képzésekkel, projektekkel és kapcsolatépítési lehetőségekkel, nagyon jól strukturáltan felépített programja, ami megalapozta mind a HR-es szakmai tudását, mind az alapvető készségeket, képességeket, melyek fontosak voltak a további feladataihoz, sikereihez.

A program után leginkább HR Business Partneri szerepeket töltött be a GE Lightingnál, a GE pénzügyi szolgáltató üzletágánál és a Budapest Banknál. Mivel egy ipari és egy pénzügyi üzletágnál is sok különböző funkciót támogatott, ezen keresztül sikerült mindkét terület működését megismernie. Közben több alkalommal is tagja volt különböző nemzetközi HR projekteknek, melyek során egy-egy speciális területen szerezhetett tapasztalatot és építhette a kapcsolatrendszerét. Az elmúlt három évben a GE Lighting EMEA kereskedelmi területének volt a HR-vezetője, és az üzleti modellváltást támogatta csapatával.

Rengeteg HRBP-hez is kapcsolódó tapasztalatot szerzett ezekben az években: HR folyamatok és ezeket támogató rendszerek bevezetése, coaching, tréneri tapasztalat, executive assessment, ösztönző tervezés. Dolgozott virtuális csapatokkal, nemzetközi projektekben, és foglalkozott szervezeti kultúraváltással illetve kommunikációval is.


A sikert a kollégák bizalmában méri



„A HR business partneri szerepen belül a szívemhez a legközelebb a szervezetfejlesztés, szervezeti kultúra, tehetségmenedzsment, egyéni és csoportos fejlesztés állnak – minden pozíciómban ezt a munkát élveztem a legjobban. Mindemellett persze akkor érzem magam igazán sikeresnek, ha az általam támogatott funkciókban sikerül elnyernem a kollégák bizalmát, szívesen fordulnak hozzám, akár szakmai fejlődésükről, akár nehéz helyzetek, problémák megoldásáról van szó.”

„Tapasztalatom szerint a siker azon múlik, hogy egy vállalathoz, adott külső és belső körülmények, feladatok és célok eléréséhez a legjobban passzoló személyiségű, szakmai hátterű és motivációjú szakember kerül-e. Ez elég közhelyesen hangzik, ugyanakkor szinte minden pozícióra igaz. Én személy szerint menthetetlenül „overszociális” vagyok. Munkáim során mindig olyan feladatkör megszerzésére törekedtem ahol a HR-ből inkább a „H”-n lehetett a fókusz. Amúgy sem áll közel a személyiségemhez, hogy az emberekre, mint „resource”-ra tekintsek, szerintem ez a kifejezés se nem motiváló, se nem megtisztelő.”


Gyermekeiről írt könyvet



Míg Viktória otthon volt a gyerekekkel, írt egy könyvet „Nicsak! Mi beszélünk!” címmel, mely leginkább a „sorstárs” szülőknek szól, és a könyv kiadatását is ő intézte.

Amíg nem voltak gyerekei, a munkája és a magánélete közti egyensúly sem állt fenn, sokkal inkább a munka felé billent a mérleg nyelve. „Nem volt nehéz rájönni, hogy minden cég annyit vesz magához belőlem, amennyit én adok magamból, és csakis én lehetek az, aki ennek határt szab. Azóta sok lelkiismeret-furdalással töltött időszak után, egyre nagyobb tudatossággal és odafigyeléssel sikerült elérnem, hogy többnyire már bűntudat nélkül el tudom érni az egyensúlyt a munka és a magánélet között, úgy, hogy magamra is jut egy kis időm. Persze mindez nem menne a család, a nagyszülők lelkes és fáradhatatlan támogatása nélkül.”
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
  • 2020.10.16XIII. LEAN FÓRUM - KONFERENCIA A Fórum fókuszai: Lean Vezetés - Lean coaching Ipar 4.0. és a Lean a gyakorlatban Lean Quality – Lean Six Sigma Lean Office - Folyamatfejlesztés Részletek Jegyek
  • 2020.10.22 HR folyamatok/HR kommunikáció/Változásmenedzsment A képzésen összefoglaljuk és rendszerbe helyezzük a HR folyamatokat, megismerkedünk a HR kommunikáció szerepével és témaköreivel, valamint megtudjuk, mit jelent a változásmenedzsment. Kiknek ajánljuk? A képzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének fejleszteni a belső kommunikáción, illetve a változások menedzselését hatékonyabbá szeretnék tenni. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk